Formación e Orientación para a Vida (FORVI)
Envíos recentes
-
Conductas de acoso en la universidad: percepción del profesorado
(Artemis, 2021)[Resumen]: El objetivo planteado ha sido analizar las conductas de acoso laboral con 609 docentes (55,7% hombres, 44,3% mujeres) de la Universidad de A Coruña (España). La muestra participante presenta una experiencia media ... -
Relationship between Sports Practice, Physical and Mental Health and Anxiety–Depressive Symptomatology in the Spanish Prison Population
(MDPI, 2023-03-07)[Abstract] The objective of this study was to evaluate, in a group of Galician inmates, if there were variations in the levels of physical and mental health and anxiety–depressive symptomatology, depending on the sports’ ... -
Digital educational resources in early childhood Education
(2022)[Resumen] El impacto de las tecnologías en la población infantil de 3 a 6 años es evidente tanto en el contexto familiar como el educativo, donde los docentes asumen un rol fundamental en la selección, uso y creación de ... -
Student Perceptions of the Resilience in a Confinement Due to COVID-19 in University of A Coruña: A Qualitative Research
(MDPI, 2022)[Abstract] The home confinement caused by COVID-19 has caused university students to express feelings, negative experiences, and concerns about the confinement situation they were experiencing. This prompted the development ... -
A innovación na formación profesional en Galicia: proxectos relevantes e iniciativas con potencial didáctico e de transferencia
(Universidade de Santiago de Compostela, 2021)[Resumo] Hoxe en día falar de proxectos de innovación educativa non é algo novidoso nas diferentes etapas educativas. Sen embargo, aínda segue a ser unha cuestión pouco visibilizada na Formación Profesional (FP) que, en ...