Skip navigation
  •  Home
  • UDC 
    • Getting started
    • RUC Policies
    • FAQ
    • FAQ on Copyright
    • More information at INFOguias UDC
  • Browse 
    • Communities
    • Browse by:
    • Issue Date
    • Author
    • Title
    • Subject
  • Help
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Login
  •  English 
    • Español
    • Galego
    • English
  
View Item 
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Congresos e cursos UDC
  • Jornadas de Automática
  • Jornadas de Automática (42ª. 2021. Castellón)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Congresos e cursos UDC
  • Jornadas de Automática
  • Jornadas de Automática (42ª. 2021. Castellón)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Uso del paradigma Take-Home Labs para la enseñanza del control automático en estudios de ingeniería

Thumbnail
View/Open
2021_Hoyo_Angeles_Uso_del_paradigma_Take-Home_Labs.pdf (1.975Mb)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/28309
Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional 
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.es
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.es
Collections
  • Jornadas de Automática (42ª. 2021. Castellón) [103]
Metadata
Show full item record
Title
Uso del paradigma Take-Home Labs para la enseñanza del control automático en estudios de ingeniería
Alternative Title(s)
Use of the Take-Home Labs paradigm to teach automatic control in engineering degrees
Author(s)
Hoyo, Ángeles
García-Mañas, Francisco
Ramos-Teodoro, Jerónimo
Sánchez-Molina, Jorge Antonio
Guzmán, J.L.
Rodríguez, Francisco
Date
2021
Citation
Hoyo, Á., García-Mañas, F., Ramos-Teodoro, J., Sánchez-Molina, J.A., Guzmán, J.L., Rodríguez, F. Uso del paradigma Take-Home Labs para la enseñanza del control automático en estudios de ingeniería. En XLII Jornadas de Automática: libro de actas. Castelló, 1-3 de septiembre de 2021 (pp. 218-225). DOI capítulo: https://doi.org/10.17979/spudc.9788497498043.218 DOI libro: https://doi.org/10.17979/spudc.9788497498043
Abstract
[Resumen] Como alternativa a los laboratorios tradicionales, en los que los estudiantes interactúan con un sistema real cuyo uso tiende a estar limitado por el tiempo y/o el espacio, existe la posibilidad de emplear laboratorios “para llevar a casa” que constituyen un recurso didáctico más flexible. El presente trabajo describe la experiencia en la Universidad de Almería con una plataforma de este tipo que se ha empleado en estudios de grado y postgrado para la enseñanza de técnicas de modelado y control sobre un sistema termodinámico. Su aplicabilidad en otras asignaturas junto a la opinión positiva que se ha percibido del alumnado sugieren que esta podría ser una metodología con un prometedor recorrido por delante.
 
[Abstract] As an alternative to traditional laboratories, where the students interact with a real system whose use tends to be limited by space and/or time, there exists the possibility of employing “take-home” laboratories that constitute a more flexible didactic resource. The present study describes the experience in the University of Almería with a platform of this kind that has been used in undergraduate and postgraduate courses to teach modelling and control techniques on a thermodynamic system. Its applicability in other subject together with the positive opinion that has been perceived from the student body suggest that this might be a methodology with a promising way ahead.
 
Keywords
Laboratorio portátil
Aprendizaje experiencial
Ingeniería de control
Enseñanza universitaria
Portable laboratory
Experiential learning
Control engineering
University education
 
Editor version
https://doi.org/10.17979/spudc.9788497498043.218
Rights
Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.es
ISBN
978-84-9749-804-3

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic DegreeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic Degree

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Send Feedback