Listar GI-GIPED - Artigos por título
Mostrando ítems 27-46 de 57
-
La gestión cultural en la era digital : [reseña del libro]
(Ediciones Complutenses, 2023-04-14) -
Intrinsic motivation and perceived utility as predictors of student homework engagement
(Universidad de País Vasco, 2020-06-18)[Abstract] The value assigned to, including the utility value, is behind the students’ choices and their degree of engagement, effort and persistence with learning activities and, finally, explains academic achievement. ... -
Motivational profiles in high school students : differences in behavioural and emotional homework engagement and academic achievement
(International Union of Psychological Science, 2016-12-12)[Abstract] This work examined whether combinations of academic and non-academic goals generated different motivational profiles in high school students. Besides, differences in homework behavioural engagement (i.e. amount ... -
Motivational profiles in university students. Its relationship with self-handicapping and defensive pessimism strategies
(Elsevier, 2017-05)[Abstract] This article has two objectives: (a) to identify multi-goal profiles differentiated in terms of the use of self-handicapping (behavioral and claimed) and defensive pessimism and (b) to analyze the relevance of ... -
Niveles de rendimiento académico e implicación en los deberes escolares en estudiantes españoles de Educación Secundaria
(Universidad Autónoma de Chile, 2018-03-26)[Resumen] Los deberes escolares son una de las actividades educativas que mayores controversias ha generado en los últimos tiempos en diferentes sectores educativos. El objetivo de este trabajo es averiguar si hay diferencias ... -
Perceived Competence and Intrinsic Motivation in Mathematics: Exploring Latent Profiles
(2021)[Abstract] This study aims to use a person-centred approach to identify possible student motivational profiles in mathematics. These profiles are made up of various combinations of two motivational variables: perceived ... -
Perceived parental involvement and student engagement with homework in secondary school: The mediating role of self-handicapping
(Springer, 2021-04-30)[Abstract] Research in the field of homework has confirmed the significant association between students’ perceptions of their parents’ involvement and their motivation and engagement with these tasks. In this study we ... -
Perceived Stress and Indicators of Burnout in Teachers at Portuguese Higher Education Institutions (HEI)
(2020)[Abstract] The aim of this study was to examine the phenomena of burnout and perceived stress in teachers at Higher Education Institutions, as this professional class is one of the most affected by high levels of stress. ... -
Percepción de la implicación parental en los deberes escolares y rendimiento académico en estudiantes de Secundaria
(UNIR-La Universidad en Internet, 2016-09)[Resumen] El fin principal de este trabajo es comprobar las relaciones existentes entre los distintos niveles de rendimiento académico del alumnado de Secundaria y sus percepciones de la implicación parental; así como ... -
Perfiles docentes basados en su sintomatología de burnout: diferencias entre etapas educativas y relación con el funcionamiento psicológico adaptativo
(Universidad del País Vasco, 2022-08-12)[Resumen] Bajo la premisa de que el burnout constituye un fenómeno heterogéneo en la experimentación de sus síntomas, en los últimos años, un número creciente de trabajos se ha orientado hacia la identificación de perfiles ... -
Perfiles motivacionales de los estudiantes españoles PISA 2018: caracterización emocional y diferencias en rendimiento académico
(UCO Press, 2022-11-18)[Resumen] En las últimas décadas se han llevado a cabo diferentes estudios que profundizan en las condiciones que explican el compromiso de los individuos con las tareas académicas. Estas investigaciones evidencian la ... -
Perfiles motivacionales y su relación con la ansiedad ante los exámenes en estudiantes de Educación Primaria
(2022)[Resumen] Las investigaciones sobre ansiedad ante los exámenes constatan su notable presencia en los últimos cursos de Educación Primaria. Bajo la hipótesis de que el estudiantado con un perfil motivacional eminentemente ... -
Performance of (Instrumental) Activities of Daily Living and Physical Capacity in Spanish Adults with Intellectual Disabilities: A Cross-Sectional Pilot Study
(MDPI, 2021-04-08)[Abstract] Performance in basic and instrumental activities of daily living (ADL; IADL) is an essential indicator of daily functioning and health of people with intellectual disabilities (ID). The aims of this pilot study ... -
Predictive Variables of Sexual Inactivity in the Elderly
(2020)[Resumen] En las últimas décadas se han llevado a cabo varios estudios que evidencian la relevancia de la actividad sexual para la salud, el bienestar y la calidad de vida de las personas mayores. En este contexto ... -
Profiles of psychological well-being and coping strategies among university students
(Frontiers Media, 2016-10-13)[Abstract] In the transactional model of stress, coping responses are the key to preventing the stress response. In this study,the possible role o fpsychological well-being as a personal determinant of coping strategies ... -
Psychological Capital and Burnout in Teachers: The Mediating Role of Flourishing
(2020)[Abstract] In keeping with the growth in the development of healthy environments in organizational contexts, in recent years, there has also been increasing interest in the identification of personal psychological resources ... -
Relaciones entre la autoeficacia percibida y el bienestar psicológico en estudiantes universitarios
(Sociedad Mexicana de Psicología, 2012-01)[Resumen] Se analiza la relación entre la autoeficacia percibida y el bienestar psicológico experimentado por estudiantes universitarios siguiendo un diseño ex post facto prospectivo simple de corte transversal. En el ... -
Relación entre percepción de dominio del ambiente y autoeficacia en estudiantes universitarios
(2019)[Resumen] La percepción de dominio del ambiente se erige una de las dimensiones esenciales para el bienestar psicológico de los seres humanos, en la medida en que alude al grado en que la persona se siente responsable de ... -
Rendimiento previo e implicación en los deberes escolares de los estudiantes de los últimos cursos de educación primaria
(Colegio Oficial de la Psicología de Madrid, 2019)[Resumen] Es una práctica habitual asignar el mismo número y modalidad de deberes por igual a todos los alumnos del aula. Sin embargo, lo más probable es que no todo el alumnado se encuentre en igualdad de condiciones ... -
School Engagement, Academic Achievement, and Self-Regulated Learning
(2021)[Abstract] School engagement occupies a place of reference in recent educational psychology research owing to its potential to address poor school results and school dropout rates. However, there is a need for a unifying ...