ListarGrupos de investigación por tema "Social media"
Mostrando ítems 1-20 de 21
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Activity of Universities in Social Networks: Correlations of Rankings, Students, Followers and Interactions
(El Profesional de la Información, 2023-01-11)[Abstract] The Internet and social networks are widely used by students. For higher education, which operates in a highly competitive environment, marketing is a fundamental tool for universities to distinguish themselves ... -
Audiencias activas: participación de la audiencia social en la televisión
(Grupo Comunicar, 2014-07-01)[Resumen]: La combinación de redes sociales, segundas pantallas y televisión ha propiciado la aparición de una nueva relación de los espectadores con la televisión en la que los habituales roles del paradigma de la ... -
Automatic depression score estimation with word embedding models
(Elsevier, 2022)[Abstract]: Depression is one of the most common mental health illnesses. The biggest obstacle lies in an efficient and early detection of the disorder. Self-report questionnaires are the instruments used by medical experts ... -
El comportamiento de la audiencia lineal, social y en diferido de las series de ficción españolas
(Asociación Española de Investigación de la Comunicación, 2016)[Resumen] La introducción de nuevas formas de consumo televisivo lleva consigo cambios en las audiencias. En un contexto de televisión líquida se hace cada vez más necesario analizar nuevos tipos de consumo como el que ... -
Consumo televisivo y su medición en España: camino hacia las audiencias híbridas
(EPI SCP, 2016)[Resumen] Las transformaciones de la televisión a partir de la digitalización y el acceso desde varios dispositivos, han propiciado el nacimiento de la televisión líquida. Es necesario complementar los datos de la audiencia ... -
Contenidos audiovisuales en social media: análisis comparativo de Facebook y Youtube
(Ediciones Universidad de Salamanca, 2019)[Resumen] Los contenidos audiovisuales se han convertido en estrellas del contenido de consumo digital en la actualidad, especialmente de la mano de la eclosión de los social media. Las organizaciones que han dado el salto ... -
El debate electoral de las elecciones generales del 10N de 2019 en las redes sociales de RTVE
(2020)[Resumen] Las redes sociales se han convertido en un medio imprescindible de información y han modificado el concepto de comunicación política, facilitando la selección temática por parte de las nuevas audiencias. Esto ha ... -
Delving into the Depths: Evaluating Depression Severity through BDI-biased Summaries
(Association for Computational Linguistics, 2024-03)[Abstract]: Depression is a global concern suffered by millions of people, significantly impacting their thoughts and behavior. Over the years, heightened awareness, spurred by health campaigns and other initiatives, has ... -
Early Detection of Depression: Social Network Analysis and Random Forest Techniques
(J M I R Publications, Inc., 2019-06-10)[Abstract] Background: Major depressive disorder (MDD) or depression is among the most prevalent psychiatric disorders, affecting more than 300 million people globally. Early detection is critical for rapid intervention, ... -
Experimental Analysis of the Relevance of Features and Effects on Gender Classification Models for Social Media Author Profiling
(SCITEPRESS, 2021)[Abstract] Automatic user profiling from social networks has become a popular task due to its commercial applications (targeted advertising, market studies...). Automatic profiling models infer demographic characteristics of ... -
Guidelines e interacción en social media de las televisiones europeas para la gestión del valor público
(Fundación iS+D para la investigación Social Avanzada, 2018)[Resumen]: La investigación se centra en analizar la interacción en la gestión de comunicación online para generar valor y para ello analiza las webs y la participación en redes sociales generalistas de las televisiones ... -
Herramientas de Marketing digital y competencia: una aproximación al estado de la cuestión
(Colegio de Economistas de La Coruña, 2019)[Resumen] En los últimos años, el auge de las TIC ha desembocado en la dimensión que en la actualidad tiene el marketing digital, entendido como la utilización de recursos tecnológicos en la elaboración de la estrategia ... -
Hybrid Intelligence Strategies for Identifying, Classifying and Analyzing Political Bots
(MDPI, 2021)[Abstract] Political bots, through astroturfing and other strategies, have become important players in recent elections in several countries. This study aims to provide researchers and the citizenry with the necessary ... -
Informal Learning with a Gender Perspective Transmitted by Influencers through Content on YouTube and Instagram in Spain
(2022)[Abstract] The struggle for gender equality is based on identifying, understanding, and eradicating the causes of inequality. Digital media are and have always been governed by men and, as a consequence, have become another ... -
Instagram como herramienta de marketing de destinos: funcionalidades y utilidades
(Tecnológico de Monterrey, Observatorio de Comunicación de la Pontificia Universidad Católica del Ecuador, 2021)[Resumen] El desarrollo de las Tecnologías de la Información y la Comunicación ha provocado importantes cambios en la industria turística. La aparición de la Web 2.0 y especialmente las redes sociales han cambiado el modo ... -
Multiple-Choice Question Answering Models for Automatic Depression Severity Estimation
(MDPI, 2021)[Abstract] Depression is one of the most prevalent mental health diseases. Although there are effective treatments, the main problem relies on providing early and effective risk detection. Medical experts use self-reporting ... -
Sentiment Analysis for Fake News Detection
(MDPI, 2021)[Abstract] In recent years, we have witnessed a rise in fake news, i.e., provably false pieces of information created with the intention of deception. The dissemination of this type of news poses a serious threat to cohesion ... -
The Influence of Social Media Celebrity Endorsement on Beer and Wine Purchase Behaviour
(Emerald, 2023)[Abstract] Purpose: This study examines whether and how social media celebrity endorsement influences consumers’ beer and wine purchase behavior and what are the characteristics of the celebrities that exert greater ... -
@thermogramer: Thermal Imaging as a Tool for Science Communication and E-Learning in Social Media
(MDPI, 2022-03-07)[Abstract] The COVID-19 pandemic boosted the presence of thermal cameras in our society. These devices are becoming cheaper and smaller and can even be plugged in our smartphones. Therefore, soon enough everybody will have ... -
Towards Robust Word Embeddings for Noisy Texts
(MDPI, 2020)[Abstract] Research on word embeddings has mainly focused on improving their performance on standard corpora, disregarding the difficulties posed by noisy texts in the form of tweets and other types of non-standard writing ...