Listar Investigación en Marketing Aplicado (iMARKA) por título
Mostrando ítems 10-29 de 30
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Estrategias comunicativas de social media influencers para creación de marca: el caso de Carlos Ríos y Café Secreto
(Asociación para el Desarrollo de la Comunicación, 2020)[Resumen] Hiperconectados en un mundo personalizado. Esta podría ser una de las definiciones del contexto social contemporáneo que la tecnología y sus diferentes usos han ido dibujando de la mano de la sociedad actual. ... -
Estrategias de marca en los vinos de calidad : referencia al caso español
(2008)[Resumen]: El sector vitivinícola es maduro y competitivo, lo que obliga a las empresas a buscar soluciones basadas en la diferenciación de la oferta. Una estrategia utilizada para conseguir ventajas competitivas y lograr ... -
Implementing Neuromarketing in the Enterprise: Factors That Impact the Adoption of Neuromarketing in Major Spanish Corporations
(Frontiers Media S.A., 2020)[Abstract]: Technological advances in the field of neuroscience have generally been well-received in the entertainment and advertising industries, where there are great commercial benefits linked to knowing the most intimate ... -
Individual Social Capital and Subjective Wellbeing: The Relational Goods
(Springer, 2017)[Abstract] In this paper we analyze the non-instrumental dimension of social capital and its effects on subjective well-being. In the first part, we define the characteristics of production and consumption of relational ... -
Initial Impact and Socioeconomic Compensation for the Closure of a Coal-Fired Power Plant in a Local Entity
(MDPI, 2021)[Abstract] This work contributes to improving the relevant information for the local participatory process, in a context of just energy transition. A proposal has been prepared for an objective estimate of the initial ... -
Innovation, Transmedia and Neuroscience in Television
(Springer, 2019)[Abstract] This chapter explains how the physiology of the human brain affects the way fiction products are processed and how emotions have become the most efficient vehicle for transmitting information on transmedia ... -
La Neurociencia para la innovación de contenidos en la televisión pública europea
(Oxbridge Publishing House, 2017)[Resumen]: En el nuevo panorama mediático, caracterizado por la fragmentación y desafección de las audiencias hacia la televisión tradicional, urge la incorporación de innovadoras estrategias que atiendan a las demandas ... -
Neuromarketing as a New Methodology for Broadcasters: A Comparison of European Public and Private Channels
(Springer, 2021)[Abstract]: Neuromarketing becomes an allied methodology in market research, for communication and advertising due to its capability to offer individual’s insights often hidden to traditional qualitative methods. Neuroscience ... -
Nuevas tendencias en comunicación. Formatos e innovación en soportes digitales y exteriores
(Tirant, 2021)[Resumen]: Las marcas están en una continua búsqueda de fórmulas que permitan atraer la atención de los consumidores hacia las marcas en un panorama marcado por la evasión de los soportes y formatos publicitarios ... -
Plan de reposicionamiento del destino turístico de San Luís, Argentina
(2011)[Abstract]: PLANNING FOR THE REPOSITIONING OF THE TOURISM DESTINATION SAN LUIS, ARGENTINA Nowadays, many countries worldwide are known by their advances and technology developments. Owing to this fact and the relevance ... -
El profesional del neuromarketing en el sector audiovisual español
(EPI SCP, 2016)[Resumen]: La aparición de nuevos modelos de negocio digitales y su incidencia en el consumo de productos audiovisuales aboca a optimizar las decisiones y redefinir constantemente las estrategias de los grupos de comunicación ... -
Retos del metaverso: una revisión sistemática de la bibliografía desde las Ciencias Sociales, el Marketing y la Comunicación
(El Profesional de la Información, 2023)[Resumen]: Metaverso constituye la conjunción y optimización de las posibilidades de internet y la tecnología en su máxima expresión, una consecuencia del desarrollo y evolución de la sociedad digital. La innovación ... -
Retromarketing: concepts, determining factors, strategies, and scopes of application
(Colexio de Economistas da Coruña, 2022)[Abstract] Retromarketing, also known as nostalgia marketing, is a strategy/activity that "uses the past to sell in the present". Its growth has been exponential in recent years, both in academia and in business praxis. ... -
Short video content en la estrategia de marca. Análisis del uso de TikTok por el Museo del Prado
(Universidad de Alicante, 2022)[Resumen] En una sociedad marcada por la cuestión digital y la pandemia mundial por COVID-19, los museos han experimentado la necesidad de incorporarse a nuevas plataformas sociales, donde se encuentran los públicos más ... -
Social Capital’s Role in SDG 3 of 2030 Agenda: Promoting Health and Well-Being
(Springer, 2023)[Abstract] Over the last thirty years, interest in social capital, a concept-variable that uncovers the productive value of the attributes of the social dimension (norms and values, networks of relationships, trust), has ... -
Spanish TV Series on Twitter: What Social Media Audiences Say
(Springer, 2017)[Abstract ]: Online social networking users reflect opinions and attitudes towards the topic discussed. This study aims to analyze Spanish social audiences’ habits and their perceptions and attitudes towards national TV ... -
The Inefficiency of the Neoclassical Paradigm in the Promotion of Subjective Well-Being and Socioeconomic, and Environmental Sustainability: An Empirical Test for the Spanish Case
(MDPI, 2019)[Abstract] The recent literature developed in the field of happiness economics highlights the overvaluation of income and material prosperity as determinants of happiness, and calls into question many of the assumptions ... -
Tourism Marketing in a Metaverse Context: the New Reality of European Museums on Meta
(Taylor & Francis, 2023)[Abstract] The “contactless” culture established after COVID-19 and the development of metaverse technologies, such as virtual reality, augmented reality, blockchain and artificial intelligence, serve as vectors of change ... -
El uso de la neurociencia en el diseño de contenidos transmedia en los canales de televisión públicos de Europa: videojuegos y social TV
(Universidad de Córdoba, 2018)[Resumen] Con el objetivo de mejorar la atracción de nuevas audiencias, las cadenas de televisión públicas de Europa están utilizando la neurociencia para conocer mejor a sus usuarios y establecer las bases para el diseño ...