Listar GI-VideaLAB - Artigos por título
Mostrando ítems 8-20 de 20
-
Characterizing zebra crossing zones using LiDAR data
(Wiley, 2023)[Abstract:] Light detection and ranging (LiDAR) scanning in urban environments leads to accurate and dense three-dimensional point clouds where the different elements in the scene can be precisely characterized. In this ... -
Diseño y usabilidad de interfaces para entornos educativos de realidad aumentada
(Universitat de Barcelona, 2017)[Resumen]: El objetivo de esta investigación es la de determinar los elementos, componentes y factores que resultan clave a la hora de diseñar interfaces interactivas para entornos de realidad aumentada, centrándose de ... -
Dynamic analysis of school mobility using geolocation web technologies
(MDPI, 2023)[Abstract:] Pedestrian travel represents one of the most complex forms of mobility owing to the numerous parameters that influence its analysis and the difficulty of acquiring accurate travel information. In addition, the ... -
Educational Warehouse: Modular, Private and Secure Cloudable Architecture System for Educational Data Storage, Analysis and Access
(MDPI, 2021)[Abstract] Data in the educational context are becoming increasingly important in decision-making and teaching-learning processes. Similar to the industrial context, educational institutions are adopting data-processing ... -
Emapic: cartografía participativa ao servizo da cidadanía
(Adega, Asociación para a defensa ecolóxica de Galicia, 2018)[Resumo:] Emapic é un proxecto asociado ao Laboratorio CartoLab da Universidade da Coruña que permite xestionar información ou opinión distribuída sobre un mapa, de forma sinxela e inmediata. As súas funcionalidades van ... -
Evaluating user experience in joint activities between schools and museums in virtual worlds
(Springer, 2015)[Abstract] The use of virtual worlds in the school is an extraordinary tool to engage the children in the process of e-learning. Although one can find many examples that describe the use of such a technology in teaching ... -
GIS mapping of driving behavior based on naturalistic driving data
(MDPI, 2019)[Abstract:] Naturalistic driving can generate huge datasets with great potential for research. However, to analyze the collected data in naturalistic driving trials is quite complex and difficult, especially if we consider ... -
gvSIG Fonsagua, un caso de éxito de investigación para el desarrollo en el ámbito de las tecnologías de la información geográfica
(Central American Journals Online, 2015)[Resumen:] En el año 2008, el Laboratorio de Ingeniería Cartográfica de la Universidad de A Coruña (Cartolab) comenzó en colaboración con la ONG de cooperación internacional Ingeniería Sin Fronteras (ISF): Galicia, un ... -
La introducción de los videojuegos en los contenidos museísticos: de la intención al diseño de experiencias
(Eurasia Academic Publishing Group, 2023)[Resumen:] En las últimas décadas se ha producido un cambio radical en el concepto de museo hacia la valorización de la experiencia como vía de adquisición de conocimiento. Este cambio ha generado un entorno propicio para ... -
Localizing and monitoring climate neutrality through the sustainable development goals (SDGS) framework: the case of Madrid
(MDPI, 2023)[Abstract:] Madrid’s Roadmap to Climate Neutrality by 2050 is the city’s strategy to attain a 65% reduction in greenhouse gas (GHG) emissions by 2030 and decarbonisation in 2050. This paper analyses the Roadmap to extract ... -
Monitoring SDG localisation: an evidence-based approach to standardised monitoring frameworks
(Oxford Academic, 2023)[Abstract:] This article studies closeness between indicators that local governments use to monitor Sustainable Development Goal (SDG) implementation in their Voluntary Local Reviews (VLRs) and those included in the ... -
La percepción del espacio en la visualización de arquitectura mediante realidad virtual inmersiva
(Universidad Politécnica de Valencia, 2011)[Resumen] La realidad virtual inmersiva constituye una herramienta poderosa para la exploración vívida del espacio virtual. La sensación de presencia que provoca en el usuario la capacidad de observar el entorno ... -
El proceso creativo detrás de la física y mecánica del movimiento animado
(Universitat Politècnica de València, Grupo de Investigación en Animación, Arte e Industria, 2024-03-04)[Resumen] Este artículo explora y expande el principio de superposición y continuación del movimiento, con el objetivo de proporcionar un enfoque más aplicable y completo a través de la organización y ampliación de sus ...