Listar GI-VideaLAB - Artigos por título
Mostrando ítems 7-16 de 16
-
Diseño y usabilidad de interfaces para entornos educativos de realidad aumentada
(Universitat de Barcelona, 2017)[Resumen]: El objetivo de esta investigación es la de determinar los elementos, componentes y factores que resultan clave a la hora de diseñar interfaces interactivas para entornos de realidad aumentada, centrándose de ... -
Dynamic analysis of school mobility using geolocation web technologies
(MDPI, 2023)[Abstract:] Pedestrian travel represents one of the most complex forms of mobility owing to the numerous parameters that influence its analysis and the difficulty of acquiring accurate travel information. In addition, the ... -
Educational Warehouse: Modular, Private and Secure Cloudable Architecture System for Educational Data Storage, Analysis and Access
(MDPI, 2021)[Abstract] Data in the educational context are becoming increasingly important in decision-making and teaching-learning processes. Similar to the industrial context, educational institutions are adopting data-processing ... -
Evaluating user experience in joint activities between schools and museums in virtual worlds
(Springer, 2015)[Abstract] The use of virtual worlds in the school is an extraordinary tool to engage the children in the process of e-learning. Although one can find many examples that describe the use of such a technology in teaching ... -
GIS mapping of driving behavior based on naturalistic driving data
(MDPI, 2019)[Abstract:] Naturalistic driving can generate huge datasets with great potential for research. However, to analyze the collected data in naturalistic driving trials is quite complex and difficult, especially if we consider ... -
La introducción de los videojuegos en los contenidos museísticos: de la intención al diseño de experiencias
(Eurasia Academic Publishing Group, 2023)[Resumen:] En las últimas décadas se ha producido un cambio radical en el concepto de museo hacia la valorización de la experiencia como vía de adquisición de conocimiento. Este cambio ha generado un entorno propicio para ... -
Localizing and monitoring climate neutrality through the sustainable development goals (SDGS) framework: the case of Madrid
(MDPI, 2023)[Abstract:] Madrid’s Roadmap to Climate Neutrality by 2050 is the city’s strategy to attain a 65% reduction in greenhouse gas (GHG) emissions by 2030 and decarbonisation in 2050. This paper analyses the Roadmap to extract ... -
Monitoring SDG localisation: an evidence-based approach to standardised monitoring frameworks
(Oxford Academic, 2023)[Abstract:] This article studies closeness between indicators that local governments use to monitor Sustainable Development Goal (SDG) implementation in their Voluntary Local Reviews (VLRs) and those included in the ... -
La percepción del espacio en la visualización de arquitectura mediante realidad virtual inmersiva
(Universidad Politécnica de Valencia, 2011)[Resumen] La realidad virtual inmersiva constituye una herramienta poderosa para la exploración vívida del espacio virtual. La sensación de presencia que provoca en el usuario la capacidad de observar el entorno ... -
El proceso creativo detrás de la física y mecánica del movimiento animado
(Universitat Politècnica de València, Grupo de Investigación en Animación, Arte e Industria, 2024-03-04)[Resumen] Este artículo explora y expande el principio de superposición y continuación del movimiento, con el objetivo de proporcionar un enfoque más aplicable y completo a través de la organización y ampliación de sus ...