Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 11
Interaction in Computer Supported Collaborative Learning: An Analysis of the Implementation Phase
(2020)
[Abstract] There is extensive research on interaction frameworks in distance education and
studies in Computer Supported Collaborative Learning (CSCL) have also focused on
establishing interaction models. There is still ...
Learning Ecologies in the Digital Era: Challenges for Higher Education
(2020)
[Abstract] The immersion of society in the digital age has decisively influenced people’s ways of behaving, in the field of work, economy, entertainment and teaching. Higher education is undergoing a great transformation ...
Ecologías digitales de aprendizaje y desarrollo profesional del docente universitario
(2020)
[Resumen] En este estudio se analiza en qué medida el profesorado universitario utiliza los recursos tecnológicos que configuran sus Ecologías de Aprendizaje para propiciar su desarrollo profesional como docentes. El interés ...
Entornos personales de aprendizaje: un estudio comparativo entre profesores costarricenses en formación y en ejercicio
(2020)
[Resumen] Esta investigación analiza comparativamente la frecuencia de uso de diversas herramientas TIC que 381 estudiantes de las carreras de Educación y 218 profesores costarricenses incorporan en sus Entornos Personales ...
Entre lo formal y lo no formal: un análisis desde la formación permanente del profesorado
(2020)
[Resumen] Una de las características más relevantes de la sociedad actual es que el aprendizaje no se desarrolla de forma lineal ni en espacios concretos, por lo que no se puede limitar a los parámetros de la modalidad ...
Teacher training and learning to teach: an analysis of tasks in the practicum
(Routledge, 2020-04-01)
[Abstract] The practicum is an essential component of teacher training plans and a key element the process of learning to teach. Various documents, guides and protocols have defined the aims of this training phase and the ...
Use of blogs for prospective early childhood teachers
(UNED, 2020)
[Abstract] This study examines those factors which affect the possibility of using blogs as a tool for continued learning by future infant-school teachers. 222 students participated (3 cohorts spread over 13 class groups) ...
Ecologías digitales de aprendizaje y desarrollo profesional del docente universitario
(Grupo Comunicar, 2020-01-01)
[Resumen] En este estudio se analiza en qué medida el profesorado universitario utiliza los recursos tecnológicos que configuran sus Ecologías de Aprendizaje para propiciar su desarrollo profesional como docentes. El interés ...
Digital Tools and Personal Learning Environments: An Analysis in Higher Education
(2020)
[Abstract] The effective use of Information and Communications Technology (ICT) and the discussion surrounding its educational contributions in formal settings are key elements in the analysis of personal learning environments ...
Percepciones del alumnado de grado en educación primaria sobre la formación musical adquirida antes de sus estudios universitarios
(2020)
[Resumen] La educación musical constituye un componente imprescindible de la formación integral que debe proporcionarse a la ciudadanía, y para ello es necesario que los docentes tengan la necesaria preparación que les ...