Listar Sarmiento por título
Mostrando ítems 361-380 de 401
-
Saberes e prácticas sobre a educaçâo do corpo infantil na instruçâo pública primária nos anos finais do século XIX no Brasil
(Universidade da Coruña, 2009)[Abstract] In this paper I attempt to seek out a debate on physical education in Brazilian primary schools between the end of the 19th century and the beginning of the 20th century. After examining sources of a diverse ... -
Salceda de Caselas nos tempos da emigración a América. Evolución da poboación, economía e dinámicas sociopolíticas locais (1880- 1960). Pontevedra: Deputación de Pontevedra, 2019, 447 pp. ISBN: 978- 84-8457-475-0 [Reseña]
(Universidade da Coruña, 2021-07-13)[Resumo] Salceda de Caselas nos tempos da emigración a América presenta unha micro-análise do fenómeno migratorio como tal, baseado na recuperación meticulosa da memoria oral e os fondos fotográficos, epistolares e outra ... -
Sá, Elizabeth Figueiredo de; Pintassilgo, Joaquim, and Castro, César Augusto, coord. 2021. Alteridades e desigualdades nas práticas educativas. Cuiabá, MT: EduFMT.
(Universidade da Coruña, Universidade de Vigo, Universidade de Santiago de Compostela, 2022-08-10)[Resumo] Estamos diante de uma obra que tendo como eixo condutor as questões relacionadas com a alteridade e as desigualdades no campo educativo, nos permite compreender como estas foram pensadas em diferentes espaços ... -
Sánchez de Madariaga, E. (Ed.) (2012). Las maestras de la República. Madrid: Catarata.
(Universidade da Coruña, 2013) -
Sidónio Muralha, Matilde Rosa Araújo e Luísa Ducla Soares: vozes emblemáticas da poesia portuguesa para a infância
(2016)[Abstract] Among the acclaimed writers of Portuguese literature for children, Sidónio Muralha, Matilde Rosa Araújo and Luísa Ducla Soares are names of reference. Sidónio stands out among the pioneers of poetic works for ... -
SIXTO BARCIA, A. M. (2021). Letras entre ruecas, redes y arados. Mujeres y cultura letrada en Galicia (siglos XVII-XIX). Santiago de Compostela: Andavira, 390 pp. ISBN: 9788412365702
(Universidade da Coruña, Universidade de Vigo, Universidade de Santiago de Compostela, 2022-08-10)[Resumo] Esta obra tenta achegar respostas axustadas relativas á cuestión da cultura letrada feminina na Galiza do Antigo Réxime, determinada socialmente, en boa medida, polo peso da cultura oral e as fortes limitacións ... -
Sobre a (in)xustiza xuvenil: da súa histórica vocación educativa e a intrusión da lóxica neoliberal
(Universidade da Coruña, 2021-07-09)[Resumo] Baixo unha perspectiva xenealóxica sobre o noso sistema de xustiza xuvenil, pretendemos problematizar a intrusión da ideoloxía neoliberal na súa lóxica actual, ao entender que puidese deitar transparencia sobre ... -
Sobre as orixes da educación pública contemporánea. De J.J. Rousseau a Napoléon Bonaparte: ideoloxía, nación, estado
(Universidade da Coruña, 1997)[Resumo] Despois dunha breve digresión sobre os conceptos de educación e instrucción, estúdianse as orixes teóricas e textuais da educación pública. As primeiras relerencias serán as doutrinas pedagóxicas de Comenio e ... -
Sobre krausismo e institucionismo. A Universidade de Santiago, Galicia e os comezos da Institución Libre de Enseñanza
(Universidade da Coruña, 1998)[Resumo] o obxectivo des te traballo e seguir alondando nas relacións de Galicia co krausismo e coa Institución Libre de Enseñanza. Hai nel un eslorzo por continuar lurgando en todas aquelas persoas e institucións que ... -
Sobre la educación de los hijos, de Rodrigo Sánchez Arévalo
(Universidade da Coruña, 2000) -
Un tempo propio
(Universidade da Coruña, 2011)[Resumo] Texto lido na homenaxe ao profesor Herminio Barreiro que se celebrou o 17 de febreiro de 2011 no paraninfo da facultade de Xeografía e Historia da Universidade de Santiago de Compostela. -
Texto y curriculum en la enseñanza secundaria. La producción de manuales para el bachillerato decimonónico en Galicia
(Universidade da Coruña, 2001)[Resumen] El libro de texto constituye una luente de primer orden para la historia del bachi- llerato -y de las distintas disciplinas- en tanto es notoria su contribución a la construcción, con- solidación y desarrollo del ... -
Tres cartas de Lorenzo Luzuriaga a Manuel Bartolomé Cossío
(Universidade da Coruña, 2021-07-12)[Resumo] Neste artigo amosanse tres cartas, ata agora inéditas, que Lorenzo Luzuriaga escribiu a Manuel B.Cossío entre 1907 e 1920. Este breve epistolario descobre como se iniciou a relación entre ambos educadores e as ... -
Um ator influente com interesse em modelos educativos estrangeiros: José Maria Eugénio de Almeida (1811-1872)
(Universidade da Coruña, 2020-12-01)[Resumo] O presente artigo contextualiza a ação educativa de um prestigiado membro da elite económica e política portuguesa de meados do século XIX – José Maria Eugénio de Almeida (1811-1872). Enfatizando a circulação ... -
Um olhar crítico sobre a Maison des Petits: O relatório de viagem de estudo da bolseira Irene Lisboa (1933)
(Universidade da Coruña, 2021-07-12)[Resumo] O presente texto contextualiza e apresenta o relatório de viagem de estudo de Irene Lisboa, educadora e escritora portuguesa, que fez, como bolseira, um curso de dois anos no Instituto Jean-Jacques Rousseau de ... -
Uma escola para a independência e para a responsabilidade: o Jardim Infantil Pestalozzi
(2017)[Resumo] O Jardim Infantil Pestalozzi (1955-….) é uma escola de ensino particular, em Lisboa. Este artigo dá conta da investigação que sobre ele está a ser feita no âmbito do projeto INOVAR – Roteiros da inovação ... -
Un modelo de movemento asociativo do maxisterio durante a segunda república: a Casa del Maestro de Pontevedra (1934-1936)
(Universidade da Coruña, 2021-07-12)[Resumo] A denominada Casa del Maestro de Pontevedra foi unha asociación de mestres e mestras, que entre 1934 e 1936 chegou a contar con mais de mil asociados. O groso da documentación, incautada durante a Guerra Civil ... -
Unha aposta pola Educación para a Paz e a Comprensión Internacional: o labor dos organismos internacionais latinoamericanos (1934-1956)
(Universidade da Coruña, 2020-12-01)[Resumo] O documento presenta unha compilación de acordos sobre educación primaria aprobados en cento tres reunións internacionais celebradas entre os anos 1934 e 1958 en diferentes países do continente americano. Estes ...