Skip navigation
  •  Home
  • UDC 
    • Getting started
    • RUC Policies
    • FAQ
    • FAQ on Copyright
    • More information at INFOguias UDC
  • Browse 
    • Communities
    • Browse by:
    • Issue Date
    • Author
    • Title
    • Subject
  • Help
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Login
  •  English 
    • Español
    • Galego
    • English
  
View Item 
  •   DSpace Home
  • 2. Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • Revista Galego-Portuguesa de Psicoloxía e Educación
  • REV - RGPPE - Vol. 17, (2009)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • 2. Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • Revista Galego-Portuguesa de Psicoloxía e Educación
  • REV - RGPPE - Vol. 17, (2009)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Programa de integración gestálgico (PIG) aplicado a estudiantes con trastornos del espectro autista

Thumbnail
View/Open
RGP_17_art_20.pdf (1.778Mb)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/7634
Collections
  • REV - RGPPE - Vol. 17, (2009) [23]
Metadata
Show full item record
Title
Programa de integración gestálgico (PIG) aplicado a estudiantes con trastornos del espectro autista
Author(s)
Ojea Rúa, Manuel
Date
2009
Citation
Revista galego-portuguesa de psicoloxía e educación, 2009, 17: 287-300. ISSN: 1138-1663
Abstract
[Resumen] Este artículo ofrece un Programa de Integración Gestáltico (PIG) aplicado a estu- diantes con Trastornos del Espectro Autista (TEA), con el fin de mejorar las capacidades perceptivas y de procesamiento de la informa- ción de dicha población. Los resultados, que han sido controlados mediante la metodología cuantitativa, muestran los datos de la aplica- ción de dicho programa a una población hete- rogénea de 30 sujetos con TEA de edades comprendidas entre los 4 y los 12 años. En dichos resultados se observan las mejoras obtenidas en los procesos de integración per- ceptiva de dichos estudiantes como conse- cuencia de la aplicación del PIG y se concluye que a partir del análisis de las partes del estí- mulo observado es posible fomentar los proce- sos de aprendizaje que faciliten la integración de la totalidad de dicho estímulo o gestalt.
 
[Abstract] This article offers a Program of Gestaltic Integration (PGI) aimed at students with Autism Disorders (AD), to improve the per- ceptive and information processing capaci- ties of such people. The results, which have been controlled throughout the quantitative methodology, show the data of the applica- tion of such program to a heterogeneous population of 30 individuals with AD betwe- en 4 and 12 years old. In such results, it can be observed the improvements obtained in the perceptive integration process of such students as a consequence of the application of the PGI and it is concluded that since the analysis of the parts of the stimulus observed it is possible to encourage the learning pro- cess which facilitates the totally integration of such stimulus or gestalt.
 
Keywords
Trastornos del espectro autista
Percepción y cognición
Gestalt y autismo
Autism disorders
Perception and cognition
Gestalt and autism
 
ISSN
1138-1663

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Send Feedback