Skip navigation
  •  Home
  • UDC 
    • Getting started
    • RUC Policies
    • FAQ
    • FAQ on Copyright
    • More information at INFOguias UDC
  • Browse 
    • Communities
    • Browse by:
    • Issue Date
    • Author
    • Title
    • Subject
  • Help
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Login
  •  English 
    • Español
    • Galego
    • English
  
View Item 
  •   DSpace Home
  • 2. Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • AmbientalMENTEsustentable
  • REV - AS - Nº 03, (xaneiro - xuño 2007)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • 2. Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • AmbientalMENTEsustentable
  • REV - AS - Nº 03, (xaneiro - xuño 2007)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Programas formativos no CEIDA baseados na participación dos axentes implicados

Thumbnail
View/Open
AS_3-4.pdf (658.3Kb)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/5032
Collections
  • REV - AS - Nº 03, (xaneiro - xuño 2007) [10]
Metadata
Show full item record
Title
Programas formativos no CEIDA baseados na participación dos axentes implicados
Author(s)
Serantes-Pazos, Araceli
Vales, Carlos
Date
2007
Citation
Ambientalmente sustentable 2007, 3: 57-67 ISSN: 1887-2417
Abstract
[Resumo] A aprendizaje significativa, os cambios de hábitos e comportamentos, os compromisos e accións proambientais teñen máis posibilidades de ser viables e perdurar se as persoas destinatarias son actores e non meros receptores. Neste artigo faise unha reflexión sobre os procesos de participación na formación, apartir do desenvolvemento no CEIDA de dúas actividades de intercambio de experiencias e de reflexión conxunta sobre problemáticas sectorais actuais.
 
[Abstract] Significative learning, changes in habits and behaviours, commitments and actions in favour of the environment are more likely to be successful and lasting if the people at which they are aimed are active participants, and not merely recipients. This essay reflects on the processes of participating in training, based on two activities carried out by CEIDA, which involved sharing experiences and reflecting together on the problems that currently affect the different sectors.
 
Keywords
Participación
Diagnóstico participativo
Foros
Redes
Democracia
Educación ambiental
Participation
Participative diagnosis
Forums
Web
Democracy
Environmental education
 
ISSN
1887-2417

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Send Feedback