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dc.contributor.authorMembiela-Pollán, Matías
dc.contributor.authorSánchez-Amboage, Eva
dc.contributor.authorRodríguez-Vázquez, Clide
dc.date.accessioned2024-06-14T14:22:37Z
dc.date.available2024-06-14T14:22:37Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationMembiela-Pollán, M.; Sánchez-Amboage, E. y Rodríguez-Vázquez, C. (2020). “The media and its influence in three dimensions of social capital, an opportunity for social marketing”, RAEIC, Revista de la Asociación Española de Investigación de la Comunicación, vol. 7, núm. 14, 258-289. https://doi.org/10.24137/raeic.7.14.11es_ES
dc.identifier.issn2341-2690
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2183/36979
dc.description.abstract[Abstract] The aim of this article is to carry out an exploratory analysis and literature review about the influence of the traditional and digital media on social capital. The concept-variable social capital refers to the set of attributes of the social dimension that promote cooperative behaviors and favor the functioning of the economy and society in general. Its study as a development factor has grown strongly in recent years. Social capital has three different dimensions: cognitive (norms and values), structural (networks of interpersonal relationships), and relational (trust). This text gathers various effects of the media in each of these dimensions and concludes that this influence can be considered as an opportunity for the implementation of social marketing, whose ultimate goal is the well-being of citizens.es_ES
dc.description.abstract[Resumen] El objetivo del presente artículo es llevar a cabo un análisis exploratorio y de revisión de la literatura en torno a la influencia de los medios de comunicación, tradicionales y digitales, en el capital social. El concepto-variable capital social alude al conjunto de atributos de la dimensión social que promueven comportamientos cooperativos y favorecen el funcionamiento de la economía y la sociedad en general. Su estudio como factor de desarrollo ha crecido con fuerza en los últimos años. El capital social tiene tres dimensiones diferenciadas: la cognitiva (normas y valores), la estructural (redes de relaciones interpersonales), y la relacional (confianza). Este texto recoge variados efectos de los medios en cada una de estas dimensiones y concluye que este influjo puede plantearse como una oportunidad para la implementación del marketing social, cuyo fin último es el bienestar de la ciudadanía.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherGrupo de Investigación Novos Medios de la Universidade de Santiago de Compostelaes_ES
dc.relation.urihttps://doi.org/10.24137/raeic.7.14.11es_ES
dc.rightsReconocimiento-Compartir Igual 3.0 Españaes_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/es/*
dc.subjectMediaes_ES
dc.subjectSocial capitales_ES
dc.subjectNorms and valueses_ES
dc.subjectTrustes_ES
dc.subjectSocial networkses_ES
dc.subjectSocial marketinges_ES
dc.subjectCapital sociales_ES
dc.subjectNormas y valoreses_ES
dc.subjectCredibilidades_ES
dc.subjectRedes socialeses_ES
dc.subjectMarketing sociales_ES
dc.titleThe Media and Its Influence in Three Dimensions of Social Capital, An Opportunity for Social Marketing?es_ES
dc.title.alternativeLos medios de comunicación y su influjo en las tres dimensiones del capital social. ¿Una oportunidad para el marketing social?es_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
UDC.journalTitleRAEIC, Revista de la Asociación Española de Investigación de la Comunicaciónes_ES
UDC.volume7es_ES
UDC.issue14es_ES
UDC.startPage258es_ES
UDC.endPage289es_ES
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.24137/raeic.7.14.11


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