Show simple item record

dc.contributor.authorBarreira, Eva M.
dc.contributor.authorRego-Agraso, Laura
dc.contributor.authorMariño-Fernández, Raquel
dc.date.accessioned2022-04-12T12:42:46Z
dc.date.available2022-04-12T12:42:46Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationBarreira Cerqueiras, E. M., Rego Agraso, L., & Mariño Fernández, R. (2021). A innovación na formación profesional en Galicia: proxectos relevantes e iniciativas con potencial didáctico e de transferencia. Innovación educativa, (31). https://doi.org/10.15304/ie.31.7640es_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2183/30448
dc.descriptionNúmero da revista dedicado á Alfabetización en saúde na escola e na comunidadees_ES
dc.description.abstract[Resumo] Hoxe en día falar de proxectos de innovación educativa non é algo novidoso nas diferentes etapas educativas. Sen embargo, aínda segue a ser unha cuestión pouco visibilizada na Formación Profesional (FP) que, en moitas ocasións, queda reducida a propostas relacionadas co uso de recursos TIC nos procesos de ensino-aprendizaxe. Ante isto, podemos preguntarnos cal é a situación dos proxectos e potencial de innovación naqueles estudios de vocación eminentemente práctica en Galicia. Este traballo pretende achegarnos ao que se está a facer no ámbito da innovación nos centros de FP galegos, unha realidade pouco visibilizada e estudada que, sen embargo, recolle unha gran diversidade de accións, iniciativas e proxectos en materia de innovación educativa. Para iso, levouse a cabo unha investigación descritiva, de carácter exploratorio e eminentemente cualitativa na que, a partir da análise de fontes documentais primarias, como son as distintas resolucións das convocatorias anuais de premios á innovación en FP, se pretendeu responder ás seguintes preguntas de investigación: estase innovando nos centros de FP? Que tipo de proxectos son os considerados innovadores polas administracións e premiados? Que familias profesionais son as involucradas? Que tipo de centros participan máis da innovación? Analízanse así, as convocatorias de premios á innovación en FP dos anos 2019 e 2020 na comunidade autónoma de Galicia, na cal se presentaron en total 144 propostas innovadoras, das cales foron inalmente premiadas, 86. A modo de conclusión, realízase unha análise crítica da situación actual da innovación na FP en Galicia, aportando referentes a ter en conta e valorándoa á luz do papel que debe xogar a FP no marco da construción dunha cidadanía so século XXIes_ES
dc.description.abstract[Abstract] Today, talking about educational innovation projects is not something new in the different educational stages. However, it remains a topic of low visibility in Vocational Education and Training (VET) which, in many cases, is reduced to proposals related to the use of ICT in teaching-learning processes. Given this, we wondered what is the situation of the innovation in VET in Galicia (Spain). This work aims to show what is being done in terms of innovation in Galician vocational training schools, which is a low visible and studied reality that however, includes a wide variety of actions, initiatives and projects in the ield of educative innovation. To this end, a descriptive, exploratory and eminently qualitative research was carried out in which, based on the analysis of primary documentary sources, such as the resolutions of the annual innovation in VET awards, was intended to answer research questions such as the following: Are Galician VET Schools innovating? What kind of projects are considered innovative by the administrations and inally, awarded? What professional ields are involved? What kind of VET schools are most involved in innovation? Thus, the resolutions of the annual VET innovation awards in 2019 and 2020 in the autonomous community of Galicia are analyzed, in which a total of 144 innovative proposals were presented, of which, 86 were inally awarded. To conclude, a critical analysis is made of the current situation of innovation in VET in Galicia, providing references to take into account and assessing it in light of the role that VET has to play in the construction of the citizenship of the 21st centuryes_ES
dc.language.isoglges_ES
dc.publisherUniversidade de Santiago de Compostelaes_ES
dc.relation.urihttps://doi.org/10.15304/ie.31.7640es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacionales_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectFormación profesionales_ES
dc.subjectInnovación educativaes_ES
dc.subjectProxectos innovadoreses_ES
dc.subjectVocational Education and Training (VET)es_ES
dc.subjectEducative Innovationes_ES
dc.subjectInnovative Projectses_ES
dc.titleA innovación na formación profesional en Galicia: proxectos relevantes e iniciativas con potencial didáctico e de transferenciaes_ES
dc.title.alternativeInnovation in Vocational Education and Training (VET) in Galicia (Spain): Relevant Projects and Iniatitves with Didactic and Transfer Potentiales_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
UDC.journalTitleInnovación educativaes_ES
UDC.issue31es_ES
UDC.startPage1es_ES
UDC.endPage14es_ES
dc.identifier.doi10.15304/ie.31.7640


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record