A innovación na formación profesional en Galicia: proxectos relevantes e iniciativas con potencial didáctico e de transferencia

Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/30448
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional
Collections
- Investigación (FEDU) [934]
Metadata
Show full item recordTitle
A innovación na formación profesional en Galicia: proxectos relevantes e iniciativas con potencial didáctico e de transferenciaAlternative Title(s)
Innovation in Vocational Education and Training (VET) in Galicia (Spain): Relevant Projects and Iniatitves with Didactic and Transfer PotentialDate
2021Citation
Barreira Cerqueiras, E. M., Rego Agraso, L., & Mariño Fernández, R. (2021). A innovación na formación profesional en Galicia: proxectos relevantes e iniciativas con potencial didáctico e de transferencia. Innovación educativa, (31). https://doi.org/10.15304/ie.31.7640
Abstract
[Resumo] Hoxe en día falar de proxectos de innovación educativa non é algo novidoso nas diferentes etapas educativas. Sen embargo, aínda segue a ser unha cuestión pouco visibilizada na Formación Profesional (FP)
que, en moitas ocasións, queda reducida a propostas relacionadas co uso de recursos TIC nos procesos
de ensino-aprendizaxe. Ante isto, podemos preguntarnos cal é a situación dos proxectos e potencial
de innovación naqueles estudios de vocación eminentemente práctica en Galicia. Este traballo pretende
achegarnos ao que se está a facer no ámbito da innovación nos centros de FP galegos, unha realidade pouco
visibilizada e estudada que, sen embargo, recolle unha gran diversidade de accións, iniciativas e proxectos
en materia de innovación educativa. Para iso, levouse a cabo unha investigación descritiva, de carácter
exploratorio e eminentemente cualitativa na que, a partir da análise de fontes documentais primarias,
como son as distintas resolucións das convocatorias anuais de premios á innovación en FP, se pretendeu
responder ás seguintes preguntas de investigación: estase innovando nos centros de FP? Que tipo de
proxectos son os considerados innovadores polas administracións e premiados? Que familias profesionais
son as involucradas? Que tipo de centros participan máis da innovación? Analízanse así, as convocatorias de
premios á innovación en FP dos anos 2019 e 2020 na comunidade autónoma de Galicia, na cal se presentaron
en total 144 propostas innovadoras, das cales foron inalmente premiadas, 86. A modo de conclusión,
realízase unha análise crítica da situación actual da innovación na FP en Galicia, aportando referentes a ter
en conta e valorándoa á luz do papel que debe xogar a FP no marco da construción dunha cidadanía so século
XXI [Abstract] Today, talking about educational innovation projects is not something new in the different educational stages. However, it remains a topic of low visibility in Vocational Education and Training (VET) which, in
many cases, is reduced to proposals related to the use of ICT in teaching-learning processes. Given this,
we wondered what is the situation of the innovation in VET in Galicia (Spain). This work aims to show
what is being done in terms of innovation in Galician vocational training schools, which is a low visible
and studied reality that however, includes a wide variety of actions, initiatives and projects in the ield of
educative innovation. To this end, a descriptive, exploratory and eminently qualitative research was carried
out in which, based on the analysis of primary documentary sources, such as the resolutions of the annual
innovation in VET awards, was intended to answer research questions such as the following: Are Galician
VET Schools innovating? What kind of projects are considered innovative by the administrations and inally,
awarded? What professional ields are involved? What kind of VET schools are most involved in innovation?
Thus, the resolutions of the annual VET innovation awards in 2019 and 2020 in the autonomous community
of Galicia are analyzed, in which a total of 144 innovative proposals were presented, of which, 86 were inally
awarded. To conclude, a critical analysis is made of the current situation of innovation in VET in Galicia,
providing references to take into account and assessing it in light of the role that VET has to play in the
construction of the citizenship of the 21st century
Keywords
Formación profesional
Innovación educativa
Proxectos innovadores
Vocational Education and Training (VET)
Educative Innovation
Innovative Projects
Innovación educativa
Proxectos innovadores
Vocational Education and Training (VET)
Educative Innovation
Innovative Projects
Description
Número da revista dedicado á Alfabetización en saúde na escola e na comunidade
Editor version
Rights
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional