Listar REV - Sarmiento - Nº 24, 2020 por fecha de publicación
Mostrando ítems 1-19 de 19
-
A represión fascista do profesorado galeguista
(Universidade da Coruña, 2020-12-01)[Resumo] A represión franquista do profesorado adoptou diversas modalidades, entre elas o asasinato, a depuración profesional e a aplicación da Lei de responsabilidades políticas (1939). Esta represión tamén afectou ao ... -
A Direção Geral do Ensino Primário: estratégias de orientação e disciplina do professorado primário (1930-1956)
(Universidade da Coruña, 2020-12-01)[Resumo] Este artigo analisa as estratégias de orientação e disciplina do professorado primário desenvolvidas pela Direção Geral do Ensino Primário (DGEP), para operacionalização do projeto político-pedagógico oficial ... -
Aprender fabricando juguetes. Recorrido hacia una experiencia de educar para la paz fuera de la escuela en Argentina
(Universidade da Coruña, 2020-12-01)[Resumen] La tradición pacifista del movimiento judeo progresista internacional consolidado en París en 1937 y particularmente del argentino, desde 1941, es una marca fundacional que persiste. La alternancia entre democracias ... -
Unha aposta pola Educación para a Paz e a Comprensión Internacional: o labor dos organismos internacionais latinoamericanos (1934-1956)
(Universidade da Coruña, 2020-12-01)[Resumo] O documento presenta unha compilación de acordos sobre educación primaria aprobados en cento tres reunións internacionais celebradas entre os anos 1934 e 1958 en diferentes países do continente americano. Estes ... -
O valor educativo da memoria da resistencia antifascista en Italia. O caso do partisano Ezio Raspanti
(Universidade da Coruña, 2020-12-01)[Resumo] O obxecto desta contribución é subliñar o valor educativo da memoria antifascista. Está centrado nas memorias persoais de Ezio Raspanti –partisano combatente no Volante Teppa (formación partisana que operaba nos ... -
A represión franquista do Maxisterio. Unha historia que debemos seguir reescribindo, para fundamentar historicamente unha educación para a paz
(Universidade da Coruña, 2020-12-01)[Resumo] Neste documento amplíanse datos sobre a represión franquista aportando novas evidencias sobre a morte ou exilio de cinco docentes. Especialmente recóllese a documentación de dous deles –o mestre Eloy Tejada Sainz ... -
ÁVILA, Leandro. O Liceu Nacional de Angra do Heroísmo nas décadas finais da Monarquia (1880 a 1910): Percurso de uma instituição liceal insular. Angra do Heroísmo: Instituto Histórico da Ilha Terceira, 2018. 401 pp. ISBN: 978-972-9220-39-5 [Reseña]
(Universidade da Coruña, 2020-12-01)[Resumo] Recensión do profesor Luis Alberto Marques Alves sobre o libro do que é autor Leandro Ávila e que se titula O Liceu Nacional de Angra do Heroísmo nas décadas finais da Monarquia (1880 a 1910): Percurso de uma ... -
Jornais escolares: arautos de ensinamentos patrióticos e pacifistas (Santa Catarina/Brasil/1940-1960)
(Universidade da Coruña, 2020-12-01)[Resumo] Este artigo analisa dois jornais escolares produzidos por estudantes do primário, que circularam entre as décadas de 1940 e 1960. Para a discussão proposta estabeleceu-se um recorte temporal diferente, selecionando-se ... -
Um ator influente com interesse em modelos educativos estrangeiros: José Maria Eugénio de Almeida (1811-1872)
(Universidade da Coruña, 2020-12-01)[Resumo] O presente artigo contextualiza a ação educativa de um prestigiado membro da elite económica e política portuguesa de meados do século XIX – José Maria Eugénio de Almeida (1811-1872). Enfatizando a circulação ... -
Pedro Henríquez Ureña y la utopía de América: exilios, humanismo y educación
(Universidade da Coruña, 2020-12-01)[Resumen] El intelectual dominicano Pedro Henríquez Ureña (1884-1946) vivió una diáspora producto de las agresivas pol.ticas norteamericanas y la conflictividad pol.tica en América Latina. En su tránsito por diferentes ... -
Internacionalismo e pacifismo na Historia da Educación contemporánea: presentación
(Universidade da Coruña, 2020-12-01)[Resumo] A parte monográfica deste número de Sarmiento, correspondente ao ano 2020, está adicada ao tema "Internacionalismo e pacifismo na Historia da Educación contemporánea". A monografía foi coordinada polos profesores ... -
España entre Europa e Iberoamérica en la comercialización de material escolar en el primer tercio del siglo XX
(Universidade da Coruña, 2020-12-01)[Resumen] El trabajo que presentamos parte de los catálogos de material escolar para hacer un recorrido a través del primer tercio del siglo XX. Se trata de identificar redes y trasferencias que se dibujan entre los países ... -
LÓPEZ-BARXAS, Paco. Ben-Cho-Shey inédito, Auga Editora-Deputación de Ourense, 2018. 230 pp. ISBN: 978-84-948778-7-2 [Reseña]
(Universidade da Coruña, 2020-12-01)[Resumo] Recensión do libro de Paco López-Barxas que leva por título Ben-Cho-Sey inédito realizada profesor Xosé Fernández Fernández. Nela analiza e comenta polo miudo un libro con sabor eminentemente galego, no que o ... -
PINTASSILGO, Joaquim, e NAMORA DE ANDRADE, Alda. A Inovação Pedagógica no Contexto de uma Escola Pública Portuguesa: o Caso do Projeto «Farol». Lisboa: Instituto de Educação da Universidade de Lisboa, 2019. 101 pp. ISBN 978-989-8753-56-4 [Reseña]
(Universidade da Coruña, 2020-12-01)[Resumen] Nuno Martíns Ferreira presenta la recensión del libro titulado A Inovação Pedagógica no Contexto de uma Escola Pública Portuguesa: o Caso do Projeto «Farol», de autoría de Joaquim Pintassilgo y de Alda Enamora ... -
ALVES, Luís Alberto, GUIMARÃES LIMA, Rui e PEREIRA, Francisco. Telescola: um espaço de referencia educativa. Porto: CITCEM, 2019. 153 pp. ISBN: 978-989-8969-27-9 [Reseña]
(Universidade da Coruña, 2020-12-01)[Resumen] Carlos Manique da Silva se acerca en esta recensión a la obra Telescola: um espaço de referência educativa, un e-book del que son autores Luís Alberto Alves, Rui Guimarães Lima e Francisco Pereira. La obra, que ... -
¡Niños, seamos buenos, miremos ese horror!. El nacionalismo cívico como régimen emocional en la educación chilena durante la segunda guerra mundial (c.1941-c.1945)
(Universidade da Coruña, 2020-12-01)[Resumen] El propósito del artículo es presentar un análisis sobre los mensajes de pacifismo, integración continental y defensa de la democracia formulados en comunicaciones oficiales de las autoridades educativas chilenas ... -
As crianças e a guerra, pela voz de um pedagogo da Escola Nova em Portugal
(Universidade da Coruña, 2020-12-01)[Resumo] António de Sena Faria de Vasconcelos (1880-1939) é um pedagogo português e proeminente educador representante da Escola Nova em Portugal. Destacou-se no desenvol-vimento do pensamento pedagógico contemporâneo, a ... -
El clima de la clase: salud mental escolar en la España del desarrollismo
(Universidade da Coruña, 2020-12-01)[Resumen] Este artículo intenta identificar las distintas concepciones de la salud mental escolar que se dieron a partir de los años cincuenta, articuladoras, en buena medida, del modelo de escuela que trató de configurarse ... -
De GABRIEL, Narciso. Xosé María Álvarez Blázquez: Mestre republicano. Diario escolar e desterro. Vigo: Editorial Galaxia, 2019. 223 pp. ISNN: 978-84-9151-341-4 [Reseña]
(Universidade da Coruña, 2020-12-01)[Resumen] José Luis Iglesias aborda en esta recensión el análisis del libro Xosé María Álvarez Blázquez: Mestre republicano. Diario escolar e desterro, del que es autor Narciso de Gabriel. El libro se articula alrededor ...