¡Niños, seamos buenos, miremos ese horror!. El nacionalismo cívico como régimen emocional en la educación chilena durante la segunda guerra mundial (c.1941-c.1945)
Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/28157
A non ser que se indique outra cousa, a licenza do ítem descríbese como Atribución-Compartir igual 4.0 Internacional (CC BY-SA 4.0)
Coleccións
Metadatos
Mostrar o rexistro completo do ítemTítulo
¡Niños, seamos buenos, miremos ese horror!. El nacionalismo cívico como régimen emocional en la educación chilena durante la segunda guerra mundial (c.1941-c.1945)Título(s) alternativo(s)
‘Children, let’s be good, let’s look at that horror!’ Civic nationalism and emotional rule in Chilean education during World War II (c.1941-1945)Nenos, sexamos bos, miremos ese horror!. O nacionalismo cívico como réxime emocional na educación lchilena durante a segunda guerra mundial (c. 1941-c. 1945)
Autor(es)
Data
2020-12-01Cita bibliográfica
Toro Blanco, P. (2020). “¡Niños, seamos buenos, miremos ese horror!”. El nacionalismo cívico como régimen emocional en la educación chilena durante la segunda guerra mundial (c.1941-c.1945). Sarmiento. Revista Galego-Portuguesa de Historia da Educación, 24, 161-175. https://doi.org/10.17979/srgphe.2020.24.0.7132
Resumo
[Resumen] El propósito del artículo es presentar un análisis sobre los mensajes de pacifismo, integración continental y defensa de la democracia formulados en comunicaciones oficiales de las autoridades educativas chilenas a propósito de la Segunda Guerra Mundial, percibida tanto como un conflicto geográfica y materialmente lejano, pero de alto potencial de impacto sobre la vida de chilenas y chilenos. El estudio que aquí se presenta se realiza a partir del análisis del contenido de los documentos disponibles, empleando un enfoque que privilegia la búsqueda de textos que permiten caracterizar patrones discursivos relacionados con términos significativos en relación al conflicto (paz, guerra, integración latinoamericana, democracia) y al foco teórico que sustenta la búsqueda: la formación de regímenes emocionales. [Abstract] This article examines the messages of pacifism, continental union and defence of democracy issued in official communications by the Chilean educational authorities during World War II, a conflict perceived as geographically and materially distant, but with potentially serious repercussions for Chile and its people. The study uses a content analysis approach to identify discursive language patterns related to the international conflict of the time (peace, war, Latin American union, democracy) and the formation of emotional regimes. [Resumo] O propósito do artigo é presentar unha análise sobre as mensaxes de pacifismo, integración continental e defensa da democracia formulados en comunicacións oficiais das autoridades educativas chilenas á mantenta da Segunda Guerra Mundial, percibida tanto como un conflito xeográfica e materialmente afastado, pero de alto potencial de impacto sobre a vida de chilenas e chilenos. O estudo que aquí se presenta realízase a partir da análise do contido dos documentos dispoñibles, empregando un enfoque que privilexia a procura de textos que permiten caracterizar patróns discursivos relacionados con termos significativos en relación ao conflito (paz, guerra, integración latinoamericana, democracia) e ao foco teórico que sustenta a procura: a formación de réximes emocionais.
Palabras chave
Pacifismo
Nacionalismo cívico
Régimen emocional
Educación chilena
Historia transnacional
Pacifism
Civic nationalism
Emotional regime
Chilean education system
Trans-national history
Réxime emocional
Nacionalismo cívico
Régimen emocional
Educación chilena
Historia transnacional
Pacifism
Civic nationalism
Emotional regime
Chilean education system
Trans-national history
Réxime emocional
Descrición
Este artigo forma parte da sección monográfica deste número, adicada nesta ocasión ao tema "Internacionalismo e pacifismo na Historia da Educación contemporánea", coordinada polos profesores Joaquim Pintassilgo (Instituto de Educación da Universidade de Lisboa) e Xosé Manuel Cid Fernández (da Universidade de Vigo).
Versión do editor
Dereitos
Atribución-Compartir igual 4.0 Internacional (CC BY-SA 4.0)
ISSN
2659-9589
1138-5863
1138-5863