Skip navigation
  •  Home
  • UDC 
    • Getting started
    • RUC Policies
    • FAQ
    • FAQ on Copyright
    • More information at INFOguias UDC
  • Browse 
    • Communities
    • Browse by:
    • Issue Date
    • Author
    • Title
    • Subject
  • Help
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Login
  •  English 
    • Español
    • Galego
    • English
  
View Item 
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • DIGILEC
  • REV - DIGILEC - Nº 04, 2017
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • DIGILEC
  • REV - DIGILEC - Nº 04, 2017
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La semana de la ciencia: propuesta interdisciplinar de alfabetización científica para el alumnado de educación infantil

Thumbnail
View/Open
Digilec_2017_4_art._6.pdf (256.8Kb)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/22696
Atribución-CompartirIgual 3.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-CompartirIgual 3.0 España
Collections
  • REV - DIGILEC - Nº 04, 2017 [11]
Metadata
Show full item record
Title
La semana de la ciencia: propuesta interdisciplinar de alfabetización científica para el alumnado de educación infantil
Alternative Title(s)
The week of science: interdisciplinary proposal of scientific literacy for the student of children education
Author(s)
Mora Márquez, Manuel
Morales Rojas, Elizabeth
Date
2017
Citation
DIGILEC, 2017, 4: 89-101. e-ISSN: 2386-6691
Abstract
[Resumen] En las aulas de Educación Infantil surgen en el alumnado muchas preguntas acerca de su entorno más cercano, tales como algo qué flota en el agua, dos objetos que se atraen, por qué se hace de noche, el aire tiene fuerza, etc. Con la Semana de la Ciencia, se pretende que los niños y niñas, desde edades tempranas, adquieran unos conocimientos científicos a través de su propia experiencia, indagando, planteándose ideas, reflexionando, etc. Es importante que interaccionen con los objetos, que los manipule para adquirir información de ellos. De igual forma, es relevante desarrollar la curiosidad y el interés de este alumnado hacia el mundo que les rodea, proporcionándole actividades y experiencias que los lleve a querer saber más, a la vez que al disfrute en la realización de experimentos científicos.
 
[Abstract] In the classrooms of Early Childhood Education many questions arise about the students' closest environment. such as how something floats in the water, why two objects are attracted, why it is done at night or the air has strength, etc. With The Science Week, it is intended that children, from an early age, acquire scientific knowledge through their own experience, researching, considering ideas, reflecting, etc. It is important that they interact with objects, manipulating them to acquire information from them. Similarly, it is important to develop the curiosity and interest of these students towards the world around them, providing them with activities and experiences that lead them to want to know more, as well as to the enjoyment of carrying out scientific experiments
 
Keywords
Ciencia en el aula
Alfabetización científica
Educación infantil
Science in classroom
Scientific alphabetization
Early childhood education
 
Editor version
https://doi.org/10.17979/digilec.2017.4.0.1934
Rights
Atribución-CompartirIgual 3.0 España
ISSN
2386-6691

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic DegreeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic Degree

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Send Feedback