O whatsapp como ferramenta educativa de participación e de aprendizaxe da lingua galega e a súa didáctica

View/ Open
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/20721
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0
Collections
Metadata
Show full item recordTitle
O whatsapp como ferramenta educativa de participación e de aprendizaxe da lingua galega e a súa didácticaAuthor(s)
Date
2018Citation
Mosquera Castro, E. (2018). O whatsapp como ferramenta educativa de participación e de aprendizaxe da lingua galega e a súa didáctica. En E. de la Torre Fernández (ed.) (2018). Contextos universitarios transformadores: retos e ideas innovadoras. II Xornadas de Innovación Docente. Cufie. Universidade da Coruña (páx. 63-80). DOI capítulo: https://doi.org/10.17979/spudc.9788497496787.063 DOI libro: https://doi.org/10.17979/spudc.9788497496787
Abstract
[Resumo]
A proposta educativa que se presenta é unha experiencia práctica levada a cabo no curso académico
2016/2017 na materia “Lingua galega e a súa didáctica” de primeiro curso do grao en Educación
Primaria da Facultade de Ciencias da Educación da Universidade da Coruña. Consiste na creación dun
grupo de Whatsapp ao inicio de curso en que figure tanto o alumnado como o profesorado da materia e
no que os participantes aceptan como norma tácita o uso do galego co obxectivo de consolidar a súa
praxe en lingua galega e de motivar e implicar o alumnado na materia. A súa implementación permitiu
verificar as posibilidades pedagóxicas que ofrece a aplicación na área da didáctica das linguas para
ambos os colectivos: ao alumnado o grupo concédelle máis un foro para mellorar a súa competencia
lingüística e, ao tempo, fomenta o interese pola materia ao ser abordada nunha linguaxe en que se sente
cómodo, polo que tamén participa con maior profusión; á docente permítelle ter un maior volume de
información para avaliar o alumnado e paliar as limitacións temporais dunha materia cuadrimestral ao
non restrinxir a aprendizaxe ao horario académico, o que tamén posibilita diluír as fronteiras entre a
educación formal e non formal. [Abstract]
The educational proposal shown in this project is a practical experience carried out during the academic
year 2016/2017 in the subject “Galician language and its teaching” of the first course of Primary
Education degree in the faculty of Educational Sciences at the University of A Coruña. It consists on the
creation of a WhatsApp group at the beginning of the course where it is included the students as well as
the professor of the subject and where the participants accept as a tacit rule the use of Galician
language with the objective of consolidating their praxis in Galician language and motivating and
involving the students in the subject. Its implementation allowed to verify the pedagogical possibilities
offered by the application in the area of language teaching for both groups: for the student body the
group is, above all, a forum to improve their linguistic competence and, at the same time, it increases
their interest on the subject as it is addressed in a language which they feel comfortable with. Therefore,
they also take part more frequently; for the teacher it allows to have a higher volume of information to
evaluate the students and reduce temporary limitations in a four-month subject, as it does not restrict
the learning to the academic schedule, which makes also possible to reduce the limits between
conventional and non-conventional education.
Keywords
Whatsapp
Didáctica da lingua galega
Comunicación escrita
Participación
Galician language teaching
Written communication
Participation
Didáctica da lingua galega
Comunicación escrita
Participación
Galician language teaching
Written communication
Participation
Rights
Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0