Investigación en Marketing Aplicado (iMARKA): Envíos recentes
Mostrando ítems 31-35 de 58
-
Retromarketing: concepts, determining factors, strategies, and scopes of application
(Colexio de Economistas da Coruña, 2022)[Abstract] Retromarketing, also known as nostalgia marketing, is a strategy/activity that "uses the past to sell in the present". Its growth has been exponential in recent years, both in academia and in business praxis. ... -
El uso de la neurociencia en el diseño de contenidos transmedia en los canales de televisión públicos de Europa: videojuegos y social TV
(Universidad de Córdoba, 2018)[Resumen] Con el objetivo de mejorar la atracción de nuevas audiencias, las cadenas de televisión públicas de Europa están utilizando la neurociencia para conocer mejor a sus usuarios y establecer las bases para el diseño ... -
Tourism Marketing in a Metaverse Context: the New Reality of European Museums on Meta
(Taylor & Francis, 2023)[Abstract] The “contactless” culture established after COVID-19 and the development of metaverse technologies, such as virtual reality, augmented reality, blockchain and artificial intelligence, serve as vectors of change ... -
Nuevas tendencias en comunicación. Formatos e innovación en soportes digitales y exteriores
(Tirant, 2021)[Resumen]: Las marcas están en una continua búsqueda de fórmulas que permitan atraer la atención de los consumidores hacia las marcas en un panorama marcado por la evasión de los soportes y formatos publicitarios ... -
Neuromarketing as a New Methodology for Broadcasters: A Comparison of European Public and Private Channels
(Springer, 2021)[Abstract]: Neuromarketing becomes an allied methodology in market research, for communication and advertising due to its capability to offer individual’s insights often hidden to traditional qualitative methods. Neuroscience ...