• O portal Universo Cantigas: antecedentes, desenvolvemento, dificultades 

      Ferreiro, Manuel (Cilengua, 2019)
      [Resumo] O traballo recolle os pasos dados e as dificultades encontradas para a conformación do portal Universo Cantigas, unha ferramenta web que ten a intención de disponibilizar para a pesquisa académica e para o conxunto ...
    • O teatro actual 

      Tato-Fontaíña, Laura (A Nosa Terra, 1996)
      [Resumo] Capítulo 45 da Historia da literatura galega, de AA.VV. Comeza coas primeiras publicacións dramáticas da década de 1950 e, a seguir, “O Teatro Independente”, “Certames e publicacións”, “Autores”, “Manuel Lourenzo”, ...
    • O Teatro Circo na configuración do teatro independente galego : (1967-1978) 

      Lourenço-Módia, Cilha (2012)
      [Resumo] A presente tese ten como obxectivo realizar unha análise pormenorizada das actividades dramáticas e culturais do TEATRO CIRCO da Coruña, o primeiro colectivo galego plenamente identificado co Teatro Independente ...
    • O teatro galego da memoria: bases da investigación e catálogo de obras 

      Rivadulla Costa, Diego (Consello da Cultura Galega/Academia Galega de Teatro, 2022)
      [Resumo] O traballo constitúe unha primeira aproximación ao teatro galego sobre a guerra civil e a ditadura franquista, co obxectivo de ofrecer un inventario de obras publicadas e de espectáculos estreados arredor do tema ...
    • O teatro galego e os coros populares 1915-1931 

      Tato-Fontaíña, Laura (1996)
    • O territorio e a cidadanía: percorrido pola onomástica galega 

      Ferreiro, Manuel (Laiovento, 2009)
      [Resumo]Aproximación á onomástica galega a través do estudo clasificatorio da topominia e da antroponimia galegas, con especial atención ao proceso de deturpación e/ou castelanización que historicamente sofreu este importante ...
    • Os carballos pondalianos. Sobre “Fillo cativo da gandra” 

      Ferreiro, Manuel (Parlamento de Galicia, Universidade de Santiago de Compostela, 2000)
      [Resumo]Estudo dos “carballos” documentados na obra poética pondaliana, e particularmente das dúas diferentes versións éditas (1901, 1905) do poema “Fillo cativo da gandra”, xunto coa recompilación, transcrición e estudo ...
    • Os himnos nacionais (entre a Galiza e o Brasil). Sobre a fortuna textual do Himno Galego 

      Ferreiro, Manuel (De Letras/EdUERJ, 2009)
      [Resumo]Após unha proximación histórica ao nacemento dos himnos galego e brasileiro, que comparten algúns trazos comúns no relativo á súa orixe e condición, analízase o proceso de entropía textual sufrido polo himno galego ...
    • Os modos de memoria transnacionais e o estudo da novela galega da memoria 

      Rivadulla Costa, Diego (Edizioni Ca’ Foscari, 2019)
      [Abstract] This work takes as reference the paradigm of the transnational modes of remembering, as proposed by Cultural Memory Studies, to approach the case of Galician novel about the Civil War and Francoism published ...
    • Para a historia d’Os Eoas. Un poema épico fundacional no labirinto das indecisións 

      Ferreiro, Manuel (Comunicação Editora, 2003)
      [Resumo]Estudo pormenorizado da concepción, desenvolvemento e finalización do poema épico "Os Eoas", en que Eduardo Pondal traballou ao longo de 60 anos e que ficou inédito á morte do Bardo. A partir dunha ampla e, por ...
    • Pondal: do dandysmo á loucura (biografia e correspondéncia) 

      Ferreiro, Manuel (Laiovento, 1991)
      [Resumo]Biografía de Eduardo Pondal construída a partir do estudo do espolio persoal do poeta, da análise das noticias contemporáneas existentes en revistas e xornais da época e mais dos datos subministrados pola ampla ...
    • Que fai un arqueólogo en escena? Unha relectura d'A Lagarada de Ramón Otero Pedrayo 

      Fernández Pérez-Sanjulián, Carme (Consello da Cultura Galega, 2022)
      [Resumo] Análise da obra A Lagarada (1929), tradicionalmente definida como unha traxedia rural de fundo dionisíaco, a través da personaxe do arqueólogo. A partir desta figura revísanse as propostas da intelectualidade ...
    • Ramón Otero Pedrayo : unha narrativa fundacional 

      Fernández Pérez-Sanjulián, Carme (2002)
    • Resistencia de Rosa Aneiros: historia e memoria, ficción e realidade 

      Rivadulla Costa, Diego (2014)
      Rosa Aneiros é, desde a publicación de Resistencia (2002) alén de xornalista, unha escritora consolidada no noso sistema literario cunha preferencia especial por crear mundos ficticios donde a presenza das realidades ...
    • Sobre a partícula “ca” no corpus da lírica profana galego-portuguesa: integridade formal vs. elisión 

      Ferreiro, Manuel (Associação Internacional de Lusitanistas / Através Editora, 2012)
      [Resumo]A partir da teoría expresada por Cunha nos seus traballos de carácter métrico sobre a imposibilidade de elisión (e/ou sinalefa) na conxunción multifuncional “ca” (e tamén “que” e “se”) na lírica profana galego-portuguesa, ...
    • Sobre o proxecto “Glosario Crítico da Lírica Profana Galego-Portuguesa” 

      Ferreiro, Manuel (Centro Ramón Piñeiro para a Investigación en Humanidades,, 2010)
      [Resumo] Proposta para un novo proxecto de investigación encamiñado á elaboración dun glosario crítico exhaustivo da lírica profana galego-portuguesa. Neste contributo realízase a descrición dos diversos pasos do proxecto ...
    • Teatro e lingua en Otero Pedrayo: unha aproximación 

      Sánchez-Rei, Xosé-Manuel; Freixeiro Mato, Xosé Ramón (Consello da Cultura Galega, 2022)
      [Resume] O galego de Ramón Otero Pedrayo (1888-1976) pasa por ser un dos máis vizosos do século xx. na súa linguaxe literaria conflúen, en primeiro lugar, elementos que hoxe, co desenvolvemento da lingüística galega, ...
    • Teatro e nacionalismo 

      Tato-Fontaíña, Laura (Edicións Laiovento, 1995)
      [Resumo] Esta obra estuda o desenvolvemento do teatro na cidade de Ferrol entre 1915 e 1936. Está estruturada en dúas partes. A primeira consta de cinco capítulos: “Ideoloxía e sociedade”, “Arredor do teatro popular”, ...
    • Teatro feminista galego: un percorrido histórico e unha análise de "Antígona" de Mª Xosé Queizán 

      Salgueiro López, Noelia (2013)
      O teatro foi ao longo da historia un xénero moi útil para lexitimar unha ideoloxía ou criticar o pensamento dominante. A partir da antedita premisa analizamos cal foi, e aínda é, a ligazón entre o teatro galego e o feminismo
    • Teatro galego 1915-1931 

      Tato-Fontaíña, Laura (Laiovento, 1997)
      [Resumo] Ensaio que recolle os fenómenos máis destacados dun importante período da historia do teatro galego. O primeiro capítulo está centrado en “Os continuadores da Escola Rexional (1915-1918)”, que conseguiron crear ...