Una reflexión sobre la aplicación de nuevas tecnologías en el contexto escolar
View/ Open
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/8423Collections
Metadata
Show full item recordTitle
Una reflexión sobre la aplicación de nuevas tecnologías en el contexto escolarAlternative Title(s)
A reflection on the implementation of new technologies in the school contextAuthor(s)
Date
2010Citation
Revista galego-portuguesa de psicoloxía e educación, 2010, 18/2: 9-18. ISSN: 1138-1663
Abstract
[Resumen] La incorporación de tecnología educativa a las aulas no siempre va acompañada de una reflexión en torno al modo en el que dicha tecnología puede mostrarnos su verdadero potencial transformador. En este artículo tratamos de ubicar racionalmente el uso y aplicación de la tecnología al contexto escolar desde una perspectiva socioeducativa. [Abstract] The incorporation of education technology into classrooms is not always accompanied by a reflection on the way in which this technology can show its true potential for change. In this article we try to locate rationally use and application of technology to the school context from a socio-educational perspective.
Keywords
Tecnología educativa
TIC
Instituciones sociales y educativas
Sociología de la educación
Educational technology
ICT
Social and educational institutions
Sociology of education
TIC
Instituciones sociales y educativas
Sociología de la educación
Educational technology
ICT
Social and educational institutions
Sociology of education
ISSN
1138-1663