Skip navigation
  •  Inicio
  • UDC 
    • Cómo depositar
    • Políticas do RUC
    • FAQ
    • Dereitos de Autor
    • Máis información en INFOguías UDC
  • Percorrer 
    • Comunidades
    • Buscar por:
    • Data de publicación
    • Autor
    • Título
    • Materia
  • Axuda
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Acceder
  •  Galego 
    • Español
    • Galego
    • English
  
Ver ítem 
  •   RUC
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • Sarmiento
  • REV - Sarmiento - Nº 10, 2006
  • Ver ítem
  •   RUC
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • Sarmiento
  • REV - Sarmiento - Nº 10, 2006
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Dous modelos educativos, duas escolas enfrontadas: a escola republicana e a escola nacional-católica

Thumbnail
Ver/abrir
SAR_10_2006_art_5.pdf (173.4Kb)
Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/7807
Coleccións
  • REV - Sarmiento - Nº 10, 2006 [15]
Metadatos
Mostrar o rexistro completo do ítem
Título
Dous modelos educativos, duas escolas enfrontadas: a escola republicana e a escola nacional-católica
Título(s) alternativo(s)
Two educational models, two diametrically opposed schools: the Republican school and the National Catholic school
Autor(es)
Porto Ucha, Ángel Serafín
Iglesias-Salvado, José-Luis
Data
2006
Cita bibliográfica
Sarmiento Anuario galego de historia da educación, 2006, 10: 113-146. ISSN: 1138-5863
Resumo
[Resumo] Neste traballo tentamos achegarnos ós dous modelos educativos –representados nas súas correspondentes escolas- que máis teñen influido nas políticas educativas recentes e mesmo na memoria colectiva de boa parte da sociedade española. Alleos e radicalmente enfrontados representan, de xeito máis que evidente, unha dobre realidade social e educativa. Así, mentras a IIª Republica apostaba no seu momento por unha escola única, activa e sobre todo anovada, como posible solución ós problemas do país, o franquismo, impoñía, ó tempo que rexeitaba, negaba e perseguía á outra, o modelo ideolóxico do nacional-católicismo –visceralmente enfrontado ó modelo republicano- que afastaba da escola calquera asomo de progreso, mentres a sometía a un proceso de depuración infausto e a sumía no abandono material e humano.
 
[Abstract] This article approaches the two educational models –represented in their respective schools- that have had the greatest impact on recent educational policies as well as on the collective memory of a good part of the Spanish society. Isolated and diametrically opposed, these two schools represent – in a way that is more than evident-, a double standard in terms of the social and educational reality. Hence, while at the time, the Second Republic was betting on a single, active, and above all, innovative school as a possible solution to the country’s problems, Franco’s regime, which rejected, refused and persecuted the former, imposed an ideological model of national Catholicism – at odds with the Republican model – driving out of the school the slightest hint of progress, while subjecting it to an unfortunate process of purging and plunging it into abandonment –both in terns of material and human resources.
 
Palabras chave
Escola única
Escola activa
Represión
Depuración
Nacional-catolicismo
Franquismo
Control ideolóxico
One-room schoolhouse
Active school
Repression
Purge
National-catolicism
Franco's regime
Ideological control
 
ISSN
1138-5863

Ítems relacionados

Mostrando ítems relacionados por Título, autor ou materia.

  • Nuno Martins Ferreira, Antónia Estrela, Bianor Valente & Rui Covelo (Coord.), O Edifício da Escola Superior de Educação de Lisboa: 100 anos a formar professores (1916-2016). Ciclo de Conferências. (Lisboa: CIED -Centro Interdisciplinar de Estudos Educacionais/Escola Superior de Educação/Instituto Politécnico de Lisboa, 2018) [Reseña] 

    Mota, Luís (2017)
  • Eladio Ferreiro Otero: un mestre entre as escolas americanas de fundación e a escola pública 

    Méixome Quinteiro, Carlos (Universidade da Coruña, Universidade de Vigo, Universidade de Santiago de Compostela, 2022-08-08)
    [Resumo] Eladio Ferreiro Otero, o mestre de Borreiros (Gondomar), exerceu nesta parroquia miñorá ata a súa xubilación en 1946. Mais a súa figura está unida a unha das “escolas americanas” de máis longa proxección na historia ...
  • Como pode a terapia ocupacional favorecer a inclusión nunha escola ordinaria?: proxecto de investigación dende a voz da comunidade educativa 

    Leis Piñeiro, Uxía (2021-02)
    [Resumo] Introdución: A inclusión educativa é un Obxectivo do Desenvolvemento Sostible da Axenda de 2030. En España, existe unha evolución lexislativa respecto ao proceso de inclusión no ámbito educativo de nenos e ...

Listar

Todo RUCComunidades e colecciónsPor data de publicaciónAutoresTítulosMateriasGrupo de InvestigaciónTitulaciónEsta colecciónPor data de publicaciónAutoresTítulosMateriasGrupo de InvestigaciónTitulación

A miña conta

AccederRexistro

Estatísticas

Ver Estatísticas de uso
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Suxestións