Dous modelos educativos, duas escolas enfrontadas: a escola republicana e a escola nacional-católica

Ver/ abrir
Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/7807Coleccións
Metadatos
Mostrar o rexistro completo do ítemTítulo
Dous modelos educativos, duas escolas enfrontadas: a escola republicana e a escola nacional-católicaTítulo(s) alternativo(s)
Two educational models, two diametrically opposed schools: the Republican school and the National Catholic schoolData
2006Cita bibliográfica
Sarmiento Anuario galego de historia da educación, 2006, 10: 113-146. ISSN: 1138-5863
Resumo
[Resumo] Neste traballo tentamos achegarnos ós dous modelos educativos –representados
nas súas correspondentes escolas- que máis teñen influido nas políticas educativas recentes
e mesmo na memoria colectiva de boa parte da sociedade española. Alleos e radicalmente
enfrontados representan, de xeito máis que evidente, unha dobre realidade social e educativa.
Así, mentras a IIª Republica apostaba no seu momento por unha escola única, activa e
sobre todo anovada, como posible solución ós problemas do país, o franquismo, impoñía, ó
tempo que rexeitaba, negaba e perseguía á outra, o modelo ideolóxico do nacional-católicismo
–visceralmente enfrontado ó modelo republicano- que afastaba da escola calquera asomo
de progreso, mentres a sometía a un proceso de depuración infausto e a sumía no abandono
material e humano. [Abstract] This article approaches the two educational models –represented in their respective
schools- that have had the greatest impact on recent educational policies as well as on
the collective memory of a good part of the Spanish society. Isolated and diametrically opposed,
these two schools represent – in a way that is more than evident-, a double standard in terms of the social and educational reality. Hence, while at the time, the Second Republic was
betting on a single, active, and above all, innovative school as a possible solution to the
country’s problems, Franco’s regime, which rejected, refused and persecuted the former,
imposed an ideological model of national Catholicism – at odds with the Republican model –
driving out of the school the slightest hint of progress, while subjecting it to an unfortunate process
of purging and plunging it into abandonment –both in terns of material and human
resources.
Palabras chave
Escola única
Escola activa
Represión
Depuración
Nacional-catolicismo
Franquismo
Control ideolóxico
One-room schoolhouse
Active school
Repression
Purge
National-catolicism
Franco's regime
Ideological control
Escola activa
Represión
Depuración
Nacional-catolicismo
Franquismo
Control ideolóxico
One-room schoolhouse
Active school
Repression
Purge
National-catolicism
Franco's regime
Ideological control
ISSN
1138-5863
Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título, autor ou materia.
-
Eladio Ferreiro Otero: un mestre entre as escolas americanas de fundación e a escola pública
Méixome Quinteiro, Carlos (Universidade da Coruña, Universidade de Vigo, Universidade de Santiago de Compostela, 2022-08-08)[Resumo] Eladio Ferreiro Otero, o mestre de Borreiros (Gondomar), exerceu nesta parroquia miñorá ata a súa xubilación en 1946. Mais a súa figura está unida a unha das “escolas americanas” de máis longa proxección na historia ... -
Como pode a terapia ocupacional favorecer a inclusión nunha escola ordinaria?: proxecto de investigación dende a voz da comunidade educativa
Leis Piñeiro, Uxía (2021-02)[Resumo] Introdución: A inclusión educativa é un Obxectivo do Desenvolvemento Sostible da Axenda de 2030. En España, existe unha evolución lexislativa respecto ao proceso de inclusión no ámbito educativo de nenos e ...