Como pode a terapia ocupacional favorecer a inclusión nunha escola ordinaria?: proxecto de investigación dende a voz da comunidade educativa

View/ Open
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/29516Collections
Metadata
Show full item recordTitle
Como pode a terapia ocupacional favorecer a inclusión nunha escola ordinaria?: proxecto de investigación dende a voz da comunidade educativaAuthor(s)
Directors
Veiga-Seijo, SilviaBouzón Seoane, César
Date
2021-02Center/Dept./Entity
Universidade da Coruña. Facultade de Ciencias da SaúdeDescription
Traballo fin de grao (UDC.FCS). Terapia ocupacional. Curso 2020-2021Abstract
[Resumo] Introdución: A inclusión educativa é un Obxectivo do Desenvolvemento
Sostible da Axenda de 2030. En España, existe unha evolución lexislativa
respecto ao proceso de inclusión no ámbito educativo de nenos e nenas
con Necesidades Específicas de Apoio Educativo. A pesar disto, a inclusión
educativa é aínda un fin a a nas escolas ordinarias galegas. Dende Terapia
Ocupacional, búscase favorecer a inclusión na escola en colaboración e
cooperación coa comunidade educativa
Obxectivos: Explorar as contribucións e desafíos que presenta a Terapia
Ocupacional para favorecer a inclusión de nenos e nenas con diversidade
funcional nunha escola ordinaria galega dende a voz da comunidade
educativa.
Metodoloxía: Para acadar o obxectivo descrito empregarase unha
metodoloxía cualitativa dende un enfoque fenomenolóxico. Desta maneira
poderemos recadar información de maneira individual por medio das
entrevistas semiestruturadas que se lle realizarán aos participantes:
nenos/as, profesorado, PAS e familias. [Resumen] Introducción: A inclusión educativa es un Objetivo del Desarrollo
Sostenible de la Agenda de 2030. En España, existe una evolución
legislativa respecto al proceso de inclusión en el ámbito educativo de niños
y niñas con Necesidades Específicas de Apoyo Educativo. A pesar de esto,
la inclusión educativa es todavía un fin a alcanzar en las escuelas ordinarias
gallegas. Desde Terapia Ocupacional, se busca favorecer la inclusión en la
escuela en colaboración y cooperación con la comunidad educativa.
Objetivo: Explorar las contribuciones y desafíos que presenta la Terapia
Ocupacional para favorecer la inclusión de niños y niñas con diversidad
funcional en una escuela ordinaria gallega desde la voz de la comunidad
educativa.
Metodología: Para alcanzar el objetivo descrito se empleará una
metodología cualitativa desde un enfoque fenomenológico. De esta modo,
poderemos recoger información de manera individual mediante las
entrevistas semiestruturadas que se le realizarán a los participantes:
niños/as, profesorado, PAS y familias. [Abstract] Introduction: The inclusive education is one 2030 agenda objetive of
sustainable development. In Spain there is a legislative development regard
to the inclusion process in the academic field of children with specific
educational support requirements. Despite this, inclusive education is still a
goal to be achieved in Galician ordinary schools. The purpose of
Occupational Therapy is to promote the inclusion in schools in cooperation
with educational communities.
Objectives: to explore the contributions and challenges posed by
Occupational Therapy to favour the children with functional diversities’s
inclusive in a Galician regular school from educational Community voice.
Methodology: qualitative methodology from a phenomenological
perspective will be use to achieve the described goal. In this way, we will be
able to gather information invidually by means of semi-structured interview,
which will be given to participantans: children, teachers, administration and
services staff and families.
Keywords
Inclusión
Ámbito educativo
Terapia ocupacional
Diversidade funcional
Diversidad funcional
Inclusion
Educational sphere
Occupational therapy
Functional diversity
Ámbito educativo
Terapia ocupacional
Diversidade funcional
Diversidad funcional
Inclusion
Educational sphere
Occupational therapy
Functional diversity
Rights
Os titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido deste traballo a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo do traballo como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de este trabajo a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen del trabajo como a su contenido