Skip navigation
  •  Home
  • UDC 
    • Getting started
    • RUC Policies
    • FAQ
    • FAQ on Copyright
    • More information at INFOguias UDC
  • Browse 
    • Communities
    • Browse by:
    • Issue Date
    • Author
    • Title
    • Subject
  • Help
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Login
  •  English 
    • Español
    • Galego
    • English
  
View Item 
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • Sarmiento
  • REV - Sarmiento - Nº 10, 2006
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • Sarmiento
  • REV - Sarmiento - Nº 10, 2006
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Dous modelos educativos, duas escolas enfrontadas: a escola republicana e a escola nacional-católica

Thumbnail
View/Open
SAR_10_2006_art_5.pdf (173.4Kb)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/7807
Collections
  • REV - Sarmiento - Nº 10, 2006 [15]
Metadata
Show full item record
Title
Dous modelos educativos, duas escolas enfrontadas: a escola republicana e a escola nacional-católica
Alternative Title(s)
Two educational models, two diametrically opposed schools: the Republican school and the National Catholic school
Author(s)
Porto Ucha, Ángel Serafín
Iglesias-Salvado, José-Luis
Date
2006
Citation
Sarmiento Anuario galego de historia da educación, 2006, 10: 113-146. ISSN: 1138-5863
Abstract
[Resumo] Neste traballo tentamos achegarnos ós dous modelos educativos –representados nas súas correspondentes escolas- que máis teñen influido nas políticas educativas recentes e mesmo na memoria colectiva de boa parte da sociedade española. Alleos e radicalmente enfrontados representan, de xeito máis que evidente, unha dobre realidade social e educativa. Así, mentras a IIª Republica apostaba no seu momento por unha escola única, activa e sobre todo anovada, como posible solución ós problemas do país, o franquismo, impoñía, ó tempo que rexeitaba, negaba e perseguía á outra, o modelo ideolóxico do nacional-católicismo –visceralmente enfrontado ó modelo republicano- que afastaba da escola calquera asomo de progreso, mentres a sometía a un proceso de depuración infausto e a sumía no abandono material e humano.
 
[Abstract] This article approaches the two educational models –represented in their respective schools- that have had the greatest impact on recent educational policies as well as on the collective memory of a good part of the Spanish society. Isolated and diametrically opposed, these two schools represent – in a way that is more than evident-, a double standard in terms of the social and educational reality. Hence, while at the time, the Second Republic was betting on a single, active, and above all, innovative school as a possible solution to the country’s problems, Franco’s regime, which rejected, refused and persecuted the former, imposed an ideological model of national Catholicism – at odds with the Republican model – driving out of the school the slightest hint of progress, while subjecting it to an unfortunate process of purging and plunging it into abandonment –both in terns of material and human resources.
 
Keywords
Escola única
Escola activa
Represión
Depuración
Nacional-catolicismo
Franquismo
Control ideolóxico
One-room schoolhouse
Active school
Repression
Purge
National-catolicism
Franco's regime
Ideological control
 
ISSN
1138-5863

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Jornais escolares: arautos de ensinamentos patrióticos e pacifistas (Santa Catarina/Brasil/1940-1960) 

    Cunha, Maria Teresa Santos; Bereta da Silva, Cristiani (Universidade da Coruña, 2020-12-01)
    [Resumo] Este artigo analisa dois jornais escolares produzidos por estudantes do primário, que circularam entre as décadas de 1940 e 1960. Para a discussão proposta estabeleceu-se um recorte temporal diferente, selecionando-se ...
  • A construcción dunha orientación renovadora para a educación en España 

    Sampedro Garrido, Ana María (Universidade da Coruña, 2005)
    [Resumo] Os anos 1975 e 1976 foron claves na construcción dunha alternativa ós plane- amentos políticos da Ditadura en canto á educación se refire, xa que nese momento coin- ciden os intereses e demandas de diversos ...
  • Educación pública republicana 

    Barreiro Rodríguez, Herminio (Universidade da Coruña, 2005)
    [Resumo] Este artigo ven sendo unha defensa da educación pública republicana a partir dun breve percorrido histórico que arranca da Revolución Francesa de 1789 e das súas ori- xes históricas (movemento da Ilustración) e ...

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic DegreeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic Degree

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Send Feedback