Skip navigation
  •  Home
  • UDC 
    • Getting started
    • RUC Policies
    • FAQ
    • FAQ on Copyright
    • More information at INFOguias UDC
  • Browse 
    • Communities
    • Browse by:
    • Issue Date
    • Author
    • Title
    • Subject
  • Help
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Login
  •  English 
    • Español
    • Galego
    • English
  
View Item 
  •   DSpace Home
  • 2. Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • Revista Galego-Portuguesa de Psicoloxía e Educación
  • REV - RGPPE - Vol. 08, (2002)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • 2. Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • Revista Galego-Portuguesa de Psicoloxía e Educación
  • REV - RGPPE - Vol. 08, (2002)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Internet como soporte didáctico para el aprendizaje

Thumbnail
View/Open
RGP_8-6.pdf (974.5Kb)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/6927
Collections
  • REV - RGPPE - Vol. 08, (2002) [29]
Metadata
Show full item record
Title
Internet como soporte didáctico para el aprendizaje
Author(s)
Rodríguez Machado, Eduardo
Date
2002
Citation
Revista galego-portuguesa de psicoloxía e educación, 2002, 8: 65-73 ISSN: 1138-1663
Abstract
[Resumen] Desde tiempos inmemorables el docente hay intentado seducir a su alumnado con recursos para atraer su atención, aclarar contenidos o, simplemente, para que entiendan o recuerden mejor determinados contenidos. El hecho de que la didáctica contemple la acepción de ser el arte de enseñar todos a todos, se presta a que utilicemos medios para hacer manejable el acto didáctico. Desde el mural o la pintura, pasando por los medios audiovisuales y, actualmente, las nuevas tecnologías e Internet... son mecanismos para estimular el aprendizaje, para que el alumno disfrute formándose. Como sabemos Internet tiene múltiples aplicaciones pero quizás una de las más importantes y de las que más necesitan de ser estudiadas es sobre la aplicación educativa que este recurso tecnológico nos puede aportar. Precisamente por el hecho de que Internet puede ser un recurso tecnológico muy útil en el campo de la educación, todos los profesionales que nos dedicamos a dicho campo tenemos la necesidad y, cabría decir, la obligación, de estar familiarizados con este recurso, así como, conocer sus utilidades para posteriormente aplicarlas y ponerlas en práctica.
 
From inmemorables times the educational one has tried to seduce its pupils with resources to attract its attention, to clarify contents or, simply, so that they understand or they remember better certain contents. The fact that the Didactics contemplates the meaning of being the art to teach aH aH, is lent to that we use means to make the didactic act manageable. From the mural or the painting, happening through audio-visual means and, at the moment, new technologies and Internet...they are mechanisms to stimulate the learning, so that the student enjoys forming. As we know Internet has manifold applications but perhaps one ofmost important and which they need being studied more is on the educative application that this technological resource can contribute to uso Indeed by the fact that Internet can be a very useful technological resource in the field of the education, aH the professionals that we dedicated ourselves to this field we have the necessity and, would be possible to say, the obligation, to be familiarized with this resource, as well as, to know its utilities later to apply theln and to put them in practice
 
Keywords
Proceso de aprendizaje
Soporte didáctico
Internet
Tecnología educativa
Buscadores de información
Páginas web
 
ISSN
1138-1663

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Send Feedback