Proposta de adaptación das actividades dun campamento de verán para nenas e nenos con diversidade funcional
Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/34287Coleccións
Metadatos
Mostrar o rexistro completo do ítemTítulo
Proposta de adaptación das actividades dun campamento de verán para nenas e nenos con diversidade funcionalAutor(es)
Director(es)
Rama Fandiño, José AntonioNieto Riveiro, Laura
Data
2023-09Centro/Dpto/Entidade
Universidade da Coruña. Facultade de Ciencias da SaúdeDescrición
Traballo fin de grao (UDC.FCS). Terapia ocupacional. Curso 2022/2023Resumo
[Resumo] Introdución: Os campamentos de verán convertéronse nunha das actividades de lecer
principais na infancia durante os períodos estivais e unha opción chave para a conciliación
familiar. A pesar de que a participación no lecer atópase protexida por diferentes
instrumentos internacionais e nacionais, os nenos e nenas con diversidade funcional e as súas
familias atopan numerosas barreiras que ocasionan unha situación de discriminación e de falta
de oportunidades para participar nunha ocupación significativa como o lecer. Neste contexto, o
papel da Terapia Ocupacional na formación e apoio a equipos de lecer e tempo libre podería
contribuír á promoción da participación e inclusión dos menores con diversidade funcional
nos campamentos de verán.
Obxectivo: O obxectivo xeral deste estudo é potenciar a formación de profesionais de
tempo libre no eido da atención á diversidade e impulsar as oportunidades de participación de nenos
e nenas con diversidade funcional nos campamentos de verán de pernoita.
Metodoloxía: O estudo desenvolveuse a través de dúas liñas metodolóxicas:
un estudo cuantitativo, de carácter observacional e descritivo, e o desenvolvemento dun
material de utilidade para a práctica.
Resultados: O resultado principal deste estudo inclúe unha guía de recursos para a
atención á diversidade no lecer e tempo libre que ofrece unha proposta de adaptación das
dinámicas, rutinas e actividades dun campamento de pernoita baixo unha perspectiva de baixo
custo e partindo das principais dificultades detectadas mediante o cuestionario administrado a
profesionais do tempo libre.
Conclusións: Non existen unhas directrices claras para a inclusión de persoas con
diversidade funcional nos campamentos de pernoita e polo
xeral, o equipo non está formado ou non dispón dos recursos necesarios para atender as necesidades deste colectivo. As achegas desde a profesión da Terapia
Ocupacional poderían ser chaves para posibilitar unha
plena inclusión dos menores con diversidade funcional no lecer. [Resumen] Introducción: Los campamentos de verano se han convertido en una de las actividades de ocio
principales en la infancia durante los periodos estivales y una opción clave para la
conciliación familiar. A pesar de que la participación en el ocio se encuentra protegida por
diferentes instrumentos internacionales y nacionales, los niños y niñas con diversidad funcional y
sus familias se encuentran con numerosas barreras que ocasionan una situación de
discriminación y de falta de oportunidades para participar en una ocupación significativa como el
ocio. En este contexto, el papel de la Terapia Ocupacional en la formación y apoyo a equipos de
ocio y tiempo libre podría contribuir a la promoción de la participación e inclusión de los menores
con diversidad funcional en los campamentos de verano.
Objetivo: El objetivo general de este estudio es potenciar la formación de los profesionales del
tiempo libre en el campo de la atención a la diversidad e impulsar las oportunidades de
participación de las niñas y niños con diversidad funcional en los campamentos de verano de
pernocta.
Metodología: El estudio se desarrolló a través de dos líneas metodológicas: un
estudio cuantitativo, de carácter observacional y descriptivo, y el desarrollo de un
material de utilidad para la práctica.
Resultados: El resultado principal de este estudio incluye una guía de recursos para la
atención a la diversidad en el ocio y tiempo libre que ofrece una propuesta de adaptación de las
dinámicas, rutinas y actividades de un campamento de pernocta bajo una perspectiva de bajo coste y
partiendo de las principales dificultades detectadas mediante el cuestionario
administrado a profesionales del tiempo libre.
Conclusiones: No existen unas directrices claras para la inclusión de personas con
diversidad funcional en los campamentos de pernocta y por
lo general, el equipo no está formado o no dispone de los recursos necesarios para atender las necesidades de este colectivo. Las aportaciones desde
la profesión de la Terapia Ocupacional podrían ser claves para posibilitar una plena
inclusión de los menores con diversidad
funcional en el ocio. [Abstract] Introduction: Summer camps have become one of the main leisure activities for children
during the summer and a key option for family reconciliation. Even though participation in
leisure is protected by different international and national instruments, children with functional
diversity and their families encounter numerous barriers that cause a situation of
discrimination and lack of opportunities to participate in a meaningful occupation such as
leisure. In this context, the role of Occupational Therapy in the training and support of leisure
and free time teams could promote the participation and inclusion of children with functional
diversity in summer
camps.
Objective: The general objective of this study is to enhance the training of leisure professionals
in the field of functional diversity and to promote opportunities for the participation
of children with functional diversity in overnight summer camps.
Methodology: The study is developed through two methodological lines: a quantitative, observational
and descriptive study, and the development of a useful material for practice.
Results: The main result of this study includes a guide of resources for the attention to diversity
in leisure and free time that offers a proposal for the adaptation of the dynamics, routines and
activities of an overnight camp under a low-cost perspective and based on the main difficulties
detected by means of the questionnaire administered to leisure time professionals.
Conclusions: There are no clear guidelines for the inclusion of people with disabilities in
overnight camps and, in general, the team is not trained enough or does not have the
necessary resources to meet the needs of this
group. Contributions from the Occupational Therapy profession could be key to enable full inclusion of children with functional diversity in leisure
activities.
Palabras chave
Infancia
Ocio e tempo libre
Campamentos
Pernoita
Inclusión
Terapia ocupacional
Ocio y tiempo libre
Pernocta
Childhood
Leisure
Summer camps
Inclusion
Overnight
Occupational therapy
Ocio e tempo libre
Campamentos
Pernoita
Inclusión
Terapia ocupacional
Ocio y tiempo libre
Pernocta
Childhood
Leisure
Summer camps
Inclusion
Overnight
Occupational therapy
Dereitos
Os titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido deste traballo a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo do traballo como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de este trabajo a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen del trabajo como a su contenido