Mostrar o rexistro simple do ítem

dc.contributor.advisorRama Fandiño, José Antonio
dc.contributor.advisorNieto Riveiro, Laura
dc.contributor.authorPazos Iglesias, Breogán
dc.contributor.otherUniversidade da Coruña. Facultade de Ciencias da Saúdees_ES
dc.date.accessioned2023-11-20T08:12:39Z
dc.date.available2023-11-20T08:12:39Z
dc.date.issued2023-09
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2183/34287
dc.description.abstract[Resumo] Introdución: Os campamentos de verán convertéronse nunha das actividades de lecer principais na infancia durante os períodos estivais e unha opción chave para a conciliación familiar. A pesar de que a participación no lecer atópase protexida por diferentes instrumentos internacionais e nacionais, os nenos e nenas con diversidade funcional e as súas familias atopan numerosas barreiras que ocasionan unha situación de discriminación e de falta de oportunidades para participar nunha ocupación significativa como o lecer. Neste contexto, o papel da Terapia Ocupacional na formación e apoio a equipos de lecer e tempo libre podería contribuír á promoción da participación e inclusión dos menores con diversidade funcional nos campamentos de verán. Obxectivo: O obxectivo xeral deste estudo é potenciar a formación de profesionais de tempo libre no eido da atención á diversidade e impulsar as oportunidades de participación de nenos e nenas con diversidade funcional nos campamentos de verán de pernoita. Metodoloxía: O estudo desenvolveuse a través de dúas liñas metodolóxicas: un estudo cuantitativo, de carácter observacional e descritivo, e o desenvolvemento dun material de utilidade para a práctica. Resultados: O resultado principal deste estudo inclúe unha guía de recursos para a atención á diversidade no lecer e tempo libre que ofrece unha proposta de adaptación das dinámicas, rutinas e actividades dun campamento de pernoita baixo unha perspectiva de baixo custo e partindo das principais dificultades detectadas mediante o cuestionario administrado a profesionais do tempo libre. Conclusións: Non existen unhas directrices claras para a inclusión de persoas con diversidade funcional nos campamentos de pernoita e polo xeral, o equipo non está formado ou non dispón dos recursos necesarios para atender as necesidades deste colectivo. As achegas desde a profesión da Terapia Ocupacional poderían ser chaves para posibilitar unha plena inclusión dos menores con diversidade funcional no lecer.es_ES
dc.description.abstract[Resumen] Introducción: Los campamentos de verano se han convertido en una de las actividades de ocio principales en la infancia durante los periodos estivales y una opción clave para la conciliación familiar. A pesar de que la participación en el ocio se encuentra protegida por diferentes instrumentos internacionales y nacionales, los niños y niñas con diversidad funcional y sus familias se encuentran con numerosas barreras que ocasionan una situación de discriminación y de falta de oportunidades para participar en una ocupación significativa como el ocio. En este contexto, el papel de la Terapia Ocupacional en la formación y apoyo a equipos de ocio y tiempo libre podría contribuir a la promoción de la participación e inclusión de los menores con diversidad funcional en los campamentos de verano. Objetivo: El objetivo general de este estudio es potenciar la formación de los profesionales del tiempo libre en el campo de la atención a la diversidad e impulsar las oportunidades de participación de las niñas y niños con diversidad funcional en los campamentos de verano de pernocta. Metodología: El estudio se desarrolló a través de dos líneas metodológicas: un estudio cuantitativo, de carácter observacional y descriptivo, y el desarrollo de un material de utilidad para la práctica. Resultados: El resultado principal de este estudio incluye una guía de recursos para la atención a la diversidad en el ocio y tiempo libre que ofrece una propuesta de adaptación de las dinámicas, rutinas y actividades de un campamento de pernocta bajo una perspectiva de bajo coste y partiendo de las principales dificultades detectadas mediante el cuestionario administrado a profesionales del tiempo libre. Conclusiones: No existen unas directrices claras para la inclusión de personas con diversidad funcional en los campamentos de pernocta y por lo general, el equipo no está formado o no dispone de los recursos necesarios para atender las necesidades de este colectivo. Las aportaciones desde la profesión de la Terapia Ocupacional podrían ser claves para posibilitar una plena inclusión de los menores con diversidad funcional en el ocio.es_ES
dc.description.abstract[Abstract] Introduction: Summer camps have become one of the main leisure activities for children during the summer and a key option for family reconciliation. Even though participation in leisure is protected by different international and national instruments, children with functional diversity and their families encounter numerous barriers that cause a situation of discrimination and lack of opportunities to participate in a meaningful occupation such as leisure. In this context, the role of Occupational Therapy in the training and support of leisure and free time teams could promote the participation and inclusion of children with functional diversity in summer camps. Objective: The general objective of this study is to enhance the training of leisure professionals in the field of functional diversity and to promote opportunities for the participation of children with functional diversity in overnight summer camps. Methodology: The study is developed through two methodological lines: a quantitative, observational and descriptive study, and the development of a useful material for practice. Results: The main result of this study includes a guide of resources for the attention to diversity in leisure and free time that offers a proposal for the adaptation of the dynamics, routines and activities of an overnight camp under a low-cost perspective and based on the main difficulties detected by means of the questionnaire administered to leisure time professionals. Conclusions: There are no clear guidelines for the inclusion of people with disabilities in overnight camps and, in general, the team is not trained enough or does not have the necessary resources to meet the needs of this group. Contributions from the Occupational Therapy profession could be key to enable full inclusion of children with functional diversity in leisure activities.es_ES
dc.language.isoglges_ES
dc.rightsOs titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido deste traballo a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo do traballo como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de este trabajo a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen del trabajo como a su contenidoes_ES
dc.subjectInfanciaes_ES
dc.subjectOcio e tempo librees_ES
dc.subjectCampamentoses_ES
dc.subjectPernoitaes_ES
dc.subjectInclusiónes_ES
dc.subjectTerapia ocupacionales_ES
dc.subjectOcio y tiempo librees_ES
dc.subjectPernoctaes_ES
dc.subjectChildhoodes_ES
dc.subjectLeisurees_ES
dc.subjectSummer campses_ES
dc.subjectInclusiones_ES
dc.subjectOvernightes_ES
dc.subjectOccupational therapyes_ES
dc.titleProposta de adaptación das actividades dun campamento de verán para nenas e nenos con diversidade funcionales_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_ES
dc.rights.accessinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.description.traballosTraballo fin de grao (UDC.FCS). Terapia ocupacional. Curso 2022/2023es_ES


Ficheiros no ítem

Thumbnail

Este ítem aparece na(s) seguinte(s) colección(s)

Mostrar o rexistro simple do ítem