Mostrar o rexistro simple do ítem
Peer evaluation and co-evaluation applied to professionalizing degrees: Application in the building engineering degree
dc.contributor.author | Saéz-Pérez, Mª Paz | |
dc.contributor.author | Robles Sánchez, Susana | |
dc.date.accessioned | 2023-03-23T09:30:59Z | |
dc.date.available | 2023-03-23T09:30:59Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Saéz-Pérez, M. P., & Robles Sánchez, S. . (2022). Peer evaluation and co-evaluation applied to professionalizing degrees: Application in the building engineering degree. VISUAL REVIEW. International Visual Culture Review / Revista Internacional De Cultura Visual, 12(5), 1–8. https://doi.org/10.37467/revvisual.v9.3787 | es_ES |
dc.identifier.issn | 2695-9631 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2183/32750 | |
dc.description.abstract | [Abstract] The acquisition of the competences of a subject established in the study plan encourages the search for new methods that improve the teaching-learning process, especially in the qualifications that enable the exercise of a profession with legal attributions. Through this text, the results of the application of the peer evaluation system and the co-evaluation of the subject Valuations of Real Estate and Expert reports of the Degree in Building Engineering are explained throughout 5 academic years, allowing to conclude the benefits on the acquisition of skills and improvement of success rates, as well as the implementation of professional powers. | es_ES |
dc.description.abstract | [Resumen] La adquisición de competencias de las asignaturas favorece la búsqueda de nuevos métodos que mejoren el sistema de enseñanza-aprendizaje, principalmente en las titulaciones que tienen asignadas competencias reguladas que habilitan para el desarrollo de las profesiones. A través de este texto se explican los resultados obtenidos de la aplicación del sistema de evaluación denominado entre iguales y la coevaluación en la asignatura de Valoraciones, Tasaciones y Peritaciones durante 5 cursos académicos, permitiendo concluir que son destacados los beneficios obtenidos en relación con la adquisición de competencias y la mejora de las tasas de éxito, así como la implementación de las atribuciones profesionales. | es_ES |
dc.language.iso | eng | es_ES |
dc.publisher | Eagora Science | es_ES |
dc.relation.uri | https://doi.org/10.37467/revvisual.v9.3787 | es_ES |
dc.rights | Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España | es_ES |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ | * |
dc.subject | Learning-oriented assessment | es_ES |
dc.subject | Skills | es_ES |
dc.subject | Peer evaluation | es_ES |
dc.subject | Building degree | es_ES |
dc.subject | Professional attributions | es_ES |
dc.subject | Co-evaluation | es_ES |
dc.subject | Valuations | es_ES |
dc.subject | Evaluación orientada al aprendizaje | es_ES |
dc.subject | Competencias | es_ES |
dc.subject | Evaluación por pares | es_ES |
dc.subject | Grado edificación | es_ES |
dc.subject | Atribuciones profesionales | es_ES |
dc.subject | Coevaluación | es_ES |
dc.subject | Valoraciones | es_ES |
dc.title | Peer evaluation and co-evaluation applied to professionalizing degrees: Application in the building engineering degree | es_ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | es_ES |
dc.rights.access | info:eu-repo/semantics/openAccess | es_ES |
UDC.journalTitle | VISUAL Review | es_ES |
UDC.volume | 12 | es_ES |
UDC.issue | 5 | es_ES |
UDC.startPage | 1 | es_ES |
UDC.endPage | 9 | es_ES |
Ficheiros no ítem
Este ítem aparece na(s) seguinte(s) colección(s)
-
II - Artigos [546]