Mostrar o rexistro simple do ítem

dc.contributor.authorSaéz-Pérez, Mª Paz
dc.contributor.authorRobles Sánchez, Susana
dc.date.accessioned2023-03-23T09:30:59Z
dc.date.available2023-03-23T09:30:59Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationSaéz-Pérez, M. P., & Robles Sánchez, S. . (2022). Peer evaluation and co-evaluation applied to professionalizing degrees: Application in the building engineering degree. VISUAL REVIEW. International Visual Culture Review / Revista Internacional De Cultura Visual, 12(5), 1–8. https://doi.org/10.37467/revvisual.v9.3787es_ES
dc.identifier.issn2695-9631
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2183/32750
dc.description.abstract[Abstract] The acquisition of the competences of a subject established in the study plan encourages the search for new methods that improve the teaching-learning process, especially in the qualifications that enable the exercise of a profession with legal attributions. Through this text, the results of the application of the peer evaluation system and the co-evaluation of the subject Valuations of Real Estate and Expert reports of the Degree in Building Engineering are explained throughout 5 academic years, allowing to conclude the benefits on the acquisition of skills and improvement of success rates, as well as the implementation of professional powers.es_ES
dc.description.abstract[Resumen] La adquisición de competencias de las asignaturas favorece la búsqueda de nuevos métodos que mejoren el sistema de enseñanza-aprendizaje, principalmente en las titulaciones que tienen asignadas competencias reguladas que habilitan para el desarrollo de las profesiones. A través de este texto se explican los resultados obtenidos de la aplicación del sistema de evaluación denominado entre iguales y la coevaluación en la asignatura de Valoraciones, Tasaciones y Peritaciones durante 5 cursos académicos, permitiendo concluir que son destacados los beneficios obtenidos en relación con la adquisición de competencias y la mejora de las tasas de éxito, así como la implementación de las atribuciones profesionales.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherEagora Sciencees_ES
dc.relation.urihttps://doi.org/10.37467/revvisual.v9.3787es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Españaes_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subjectLearning-oriented assessmentes_ES
dc.subjectSkillses_ES
dc.subjectPeer evaluationes_ES
dc.subjectBuilding degreees_ES
dc.subjectProfessional attributionses_ES
dc.subjectCo-evaluationes_ES
dc.subjectValuationses_ES
dc.subjectEvaluación orientada al aprendizajees_ES
dc.subjectCompetenciases_ES
dc.subjectEvaluación por pareses_ES
dc.subjectGrado edificaciónes_ES
dc.subjectAtribuciones profesionaleses_ES
dc.subjectCoevaluaciónes_ES
dc.subjectValoracioneses_ES
dc.titlePeer evaluation and co-evaluation applied to professionalizing degrees: Application in the building engineering degreees_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
UDC.journalTitleVISUAL Reviewes_ES
UDC.volume12es_ES
UDC.issue5es_ES
UDC.startPage1es_ES
UDC.endPage9es_ES


Ficheiros no ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece na(s) seguinte(s) colección(s)

Mostrar o rexistro simple do ítem