Skip navigation
  •  Home
  • UDC 
    • Getting started
    • RUC Policies
    • FAQ
    • FAQ on Copyright
    • More information at INFOguias UDC
  • Browse 
    • Communities
    • Browse by:
    • Issue Date
    • Author
    • Title
    • Subject
  • Help
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Login
  •  English 
    • Español
    • Galego
    • English
  
View Item 
  •   DSpace Home
  • Escola Universitaria de Arquitectura Técnica
  • Investigación (EUAT)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Escola Universitaria de Arquitectura Técnica
  • Investigación (EUAT)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Peer evaluation and co-evaluation applied to professionalizing degrees: Application in the building engineering degree

Thumbnail
View/Open
SaezPerez_2022_Peer_evaluation_coevaluation_applied_professionalizing_degrees.pdf (1.627Mb)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/32750
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Collections
  • Investigación (EUAT) [5]
Metadata
Show full item record
Title
Peer evaluation and co-evaluation applied to professionalizing degrees: Application in the building engineering degree
Author(s)
Saéz-Pérez, Mª Paz
Robles Sánchez, Susana
Date
2022
Citation
Saéz-Pérez, M. P., & Robles Sánchez, S. . (2022). Peer evaluation and co-evaluation applied to professionalizing degrees: Application in the building engineering degree. VISUAL REVIEW. International Visual Culture Review / Revista Internacional De Cultura Visual, 12(5), 1–8. https://doi.org/10.37467/revvisual.v9.3787
Abstract
[Abstract] The acquisition of the competences of a subject established in the study plan encourages the search for new methods that improve the teaching-learning process, especially in the qualifications that enable the exercise of a profession with legal attributions. Through this text, the results of the application of the peer evaluation system and the co-evaluation of the subject Valuations of Real Estate and Expert reports of the Degree in Building Engineering are explained throughout 5 academic years, allowing to conclude the benefits on the acquisition of skills and improvement of success rates, as well as the implementation of professional powers.
 
[Resumen] La adquisición de competencias de las asignaturas favorece la búsqueda de nuevos métodos que mejoren el sistema de enseñanza-aprendizaje, principalmente en las titulaciones que tienen asignadas competencias reguladas que habilitan para el desarrollo de las profesiones. A través de este texto se explican los resultados obtenidos de la aplicación del sistema de evaluación denominado entre iguales y la coevaluación en la asignatura de Valoraciones, Tasaciones y Peritaciones durante 5 cursos académicos, permitiendo concluir que son destacados los beneficios obtenidos en relación con la adquisición de competencias y la mejora de las tasas de éxito, así como la implementación de las atribuciones profesionales.
 
Keywords
Learning-oriented assessment
Skills
Peer evaluation
Building degree
Professional attributions
Co-evaluation
Valuations
Evaluación orientada al aprendizaje
Competencias
Evaluación por pares
Grado edificación
Atribuciones profesionales
Coevaluación
Valoraciones
 
Editor version
https://doi.org/10.37467/revvisual.v9.3787
Rights
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
ISSN
2695-9631

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic DegreeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic Degree

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Send Feedback