Peer evaluation and co-evaluation applied to professionalizing degrees: Application in the building engineering degree

View/ Open
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/32750
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Collections
Metadata
Show full item recordTitle
Peer evaluation and co-evaluation applied to professionalizing degrees: Application in the building engineering degreeDate
2022Citation
Saéz-Pérez, M. P., & Robles Sánchez, S. . (2022). Peer evaluation and co-evaluation applied to professionalizing degrees: Application in the building engineering degree. VISUAL REVIEW. International Visual Culture Review / Revista Internacional De Cultura Visual, 12(5), 1–8. https://doi.org/10.37467/revvisual.v9.3787
Abstract
[Abstract]
The acquisition of the competences of a subject established in the study plan encourages the search for new methods that improve the teaching-learning process, especially in the qualifications that enable the exercise of a profession with legal attributions.
Through this text, the results of the application of the peer evaluation system and the co-evaluation of the subject Valuations of Real Estate and Expert reports of the Degree in Building Engineering are explained throughout 5 academic years, allowing to conclude the benefits on the acquisition of skills and improvement of success rates, as well as the implementation of professional powers. [Resumen]
La adquisición de competencias de las asignaturas favorece la búsqueda de nuevos métodos que mejoren el sistema de enseñanza-aprendizaje, principalmente en las titulaciones que tienen asignadas competencias reguladas que habilitan para el desarrollo de las profesiones.
A través de este texto se explican los resultados obtenidos de la aplicación del sistema de evaluación denominado entre iguales y la coevaluación en la asignatura de Valoraciones, Tasaciones y Peritaciones durante 5 cursos académicos,
permitiendo concluir que son destacados los beneficios obtenidos en relación con la adquisición de competencias y la mejora de las tasas de éxito, así como la implementación de las atribuciones profesionales.
Keywords
Learning-oriented assessment
Skills
Peer evaluation
Building degree
Professional attributions
Co-evaluation
Valuations
Evaluación orientada al aprendizaje
Competencias
Evaluación por pares
Grado edificación
Atribuciones profesionales
Coevaluación
Valoraciones
Skills
Peer evaluation
Building degree
Professional attributions
Co-evaluation
Valuations
Evaluación orientada al aprendizaje
Competencias
Evaluación por pares
Grado edificación
Atribuciones profesionales
Coevaluación
Valoraciones
Editor version
Rights
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
ISSN
2695-9631