Peer evaluation and co-evaluation applied to professionalizing degrees: Application in the building engineering degree
Ver/ abrir
Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/32750
A non ser que se indique outra cousa, a licenza do ítem descríbese como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Coleccións
- II - Artigos [546]
Metadatos
Mostrar o rexistro completo do ítemTítulo
Peer evaluation and co-evaluation applied to professionalizing degrees: Application in the building engineering degreeData
2022Cita bibliográfica
Saéz-Pérez, M. P., & Robles Sánchez, S. . (2022). Peer evaluation and co-evaluation applied to professionalizing degrees: Application in the building engineering degree. VISUAL REVIEW. International Visual Culture Review / Revista Internacional De Cultura Visual, 12(5), 1–8. https://doi.org/10.37467/revvisual.v9.3787
Resumo
[Abstract]
The acquisition of the competences of a subject established in the study plan encourages the search for new methods that improve the teaching-learning process, especially in the qualifications that enable the exercise of a profession with legal attributions.
Through this text, the results of the application of the peer evaluation system and the co-evaluation of the subject Valuations of Real Estate and Expert reports of the Degree in Building Engineering are explained throughout 5 academic years, allowing to conclude the benefits on the acquisition of skills and improvement of success rates, as well as the implementation of professional powers. [Resumen]
La adquisición de competencias de las asignaturas favorece la búsqueda de nuevos métodos que mejoren el sistema de enseñanza-aprendizaje, principalmente en las titulaciones que tienen asignadas competencias reguladas que habilitan para el desarrollo de las profesiones.
A través de este texto se explican los resultados obtenidos de la aplicación del sistema de evaluación denominado entre iguales y la coevaluación en la asignatura de Valoraciones, Tasaciones y Peritaciones durante 5 cursos académicos,
permitiendo concluir que son destacados los beneficios obtenidos en relación con la adquisición de competencias y la mejora de las tasas de éxito, así como la implementación de las atribuciones profesionales.
Palabras chave
Learning-oriented assessment
Skills
Peer evaluation
Building degree
Professional attributions
Co-evaluation
Valuations
Evaluación orientada al aprendizaje
Competencias
Evaluación por pares
Grado edificación
Atribuciones profesionales
Coevaluación
Valoraciones
Skills
Peer evaluation
Building degree
Professional attributions
Co-evaluation
Valuations
Evaluación orientada al aprendizaje
Competencias
Evaluación por pares
Grado edificación
Atribuciones profesionales
Coevaluación
Valoraciones
Versión do editor
Dereitos
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
ISSN
2695-9631