Reflexiones sobre los ejercicios de reflexión gramatical en la Enseñanza Secundaria

View/ Open
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/32606
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-SA 4.0)
Collections
Metadata
Show full item recordTitle
Reflexiones sobre los ejercicios de reflexión gramatical en la Enseñanza SecundariaAlternative Title(s)
Reflections on Grammar Reflection Exercises in Secondary EducationAuthor(s)
Date
2022-12-28Citation
Devís Márquez, P. P. (2022). Reflexiones sobre los ejercicios de reflexión gramatical en la Enseñanza Secundaria , DIGILEC: Revista Internacional de Lenguas y Culturas, 9, 41-63. https://doi.org/10.17979/digilec.2022.9.0.9051
Abstract
[Resumen] El punto de partida de este trabajo es la idea de reflexión gramatical en el ámbito de la Educación Secundaria tal y como la conciben Bosque y Gallego. Nuestro objetivo principal es contribuir al desarrollo de la tipología de ejercicios de reflexión gramatical que proponen estos autores. Uno de los aspectos básicos de la propuesta alternativa que presentamos es el de conjugar en esa tipología el concepto de gramaticalidad con el de adecuación discursiva. [Abstract] The starting point of this paper is the idea of grammatical reflection in the field of Secondary Education as conceived by Bosque and Gallego. Our main aim is to contribute to the development of the typology of grammar reflection exercises proposed by these authors. One of the basic aspects of the alternative proposal that we present is to combine in this typology the concept of grammaticality with that of discourse adequacy (felicity).
Keywords
Didáctica de la gramática española
Enseñanza Secundaria
Reflexión linguística
Ejercicios de gramática
Spanish grammar teaching
Secondary education
Linguistic reflection
Grammar exercises
Enseñanza Secundaria
Reflexión linguística
Ejercicios de gramática
Spanish grammar teaching
Secondary education
Linguistic reflection
Grammar exercises
Editor version
Rights
Atribución-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-SA 4.0)
ISSN
2386-6691