Mostrar o rexistro simple do ítem

dc.contributor.authorGapa, Izle Jane
dc.contributor.authorTagare, Ruben Jr
dc.date.accessioned2023-02-17T20:02:55Z
dc.date.available2023-02-17T20:02:55Z
dc.date.issued2023-01-01
dc.identifier.citationGapa, I.J.; Tagare, R.L. (2022). Dropped Interest: Generation Z Students’ Demotivating Reasons on Gradual Dislike on Sports and Recreation. Sportis Sci J, 9 (1) , 98-124 https://doi.org/10.17979/sportis.2023.9.1.9076es_ES
dc.identifier.issn2386-8333
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2183/32542
dc.description.abstract[Abstract] Gen Zs are different from older generations because they are the first consumers to have grown up wholly in the digital era. They're tech-savvy and mobile-first—and they have high standards for how they spend their time online. Scholars have identified a decreasing involvement of Gen Zs in sports and recreation. This problem was worsened by the huge influence of social media and other platforms, which made them get distracted and lose interest in sports and recreation. Some scholars revealed few explanations on this problem; however, there is no concrete evidence scrutinizing the reasons behind this phenomenon to the generation z students. Hence, this study was conducted primarily to investigate the demotivating reasons of generation z students' gradual dislike of sports and recreation. Using a phenomenology approach, gen zs in Southern Philippines who are identified as not interested in sports and recreation served as primary participants of this study. The triangulation of results revealed six significant concerns from research participants. These include the inadequate childhood exposure to sports and recreation, influence of technological advancements, reduced physical interaction due to the pandemic, and health difficulties. The data were then used to generate conclusions and recommendations to help generation z students boost their interests to participate in sports and recreational activities.es_ES
dc.description.abstract[Resumen] Los Gen Z son diferentes de las generaciones anteriores porque son los primeros consumidores que crecieron completamente en la era digital. Son expertos en tecnología y primero en dispositivos móviles, y tienen altos estándares sobre cómo pasan su tiempo en línea. Los académicos han identificado una participación decreciente de la Generación Z en los deportes y la recreación. Este problema se vio agravado por la enorme influencia de las redes sociales y otras plataformas, que les hizo distraerse y perder interés en los deportes y la recreación. Algunos estudiosos revelaron pocas explicaciones sobre este problema; sin embargo, no existe evidencia concreta que escrute las razones detrás de este fenómeno para los estudiantes de la generación z. Por lo tanto, este estudio se realizó principalmente para investigar las razones desmotivadoras de la aversión gradual de los estudiantes de la generación z hacia los deportes y la recreación. Utilizando un enfoque fenomenológico, las personas de la generación z en el sur de Filipinas que se identificaron como no interesadas en los deportes y la recreación sirvieron como participantes principales de este estudio. La triangulación de los resultados reveló seis preocupaciones importantes de los participantes de la investigación. Estos incluyen la exposición infantil inadecuada a los deportes y la recreación, la influencia de los avances tecnológicos, la interacción física reducida debido a la pandemia y las dificultades de salud. Luego, los datos se usaron para generar conclusiones y recomendaciones para ayudar a los estudiantes de la generación z a impulsar sus intereses para participar en deportes y actividades recreativas.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidade da Coruñaes_ES
dc.relation.urihttps://doi.org/10.17979/sportis.2023.9.1.9076es_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)es_ES
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
dc.subjectMotivationes_ES
dc.subjectSports practice reasonses_ES
dc.subjectSport recreationes_ES
dc.subjectGeneration Zes_ES
dc.subjectPhenomenologyes_ES
dc.subjectMotivaciónes_ES
dc.subjectMotivos de práctica deportivaes_ES
dc.subjectDeportes y recreaciónes_ES
dc.subjectGeneración Zes_ES
dc.subjectFenomenologíaes_ES
dc.titleDropped Interest: Generation Z Students’ Demotivating Reasons on Gradual Dislike on Sports and Recreationes_ES
dc.title.alternativeDescenso de interés: las razones desmotivadoras de los estudiantes de la Generación Z sobre la aversión gradual a los deportes y la recreaciónes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.date.updated2023-02-17T19:14:35Z
UDC.journalTitleSportis. Scientific Journal of School Sport, Physical Education and Psychomotricityes_ES
UDC.volumeVol. 9es_ES
UDC.issueNúm. 1es_ES
UDC.startPage98es_ES
UDC.endPage124es_ES
dc.identifier.doi10.17979/sportis.2023.9.1.9076


Ficheiros no ítem

Thumbnail

Este ítem aparece na(s) seguinte(s) colección(s)

Mostrar o rexistro simple do ítem