Skip navigation
  •  Home
  • UDC 
    • Getting started
    • RUC Policies
    • FAQ
    • FAQ on Copyright
    • More information at INFOguias UDC
  • Browse 
    • Communities
    • Browse by:
    • Issue Date
    • Author
    • Title
    • Subject
  • Help
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Login
  •  English 
    • Español
    • Galego
    • English
  
View Item 
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • Sportis. Scientific Journal of School Sport, Physical Education and Psychomotricity
  • REV - SPORTIS - Vol. 09, Nº 01, 2023
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • Sportis. Scientific Journal of School Sport, Physical Education and Psychomotricity
  • REV - SPORTIS - Vol. 09, Nº 01, 2023
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Dropped Interest: Generation Z Students’ Demotivating Reasons on Gradual Dislike on Sports and Recreation

Thumbnail
View/Open
Articulo 6 numero 1_2023 inglés.pdf (247.6Kb)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/32542
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
Collections
  • REV - SPORTIS - Vol. 09, Nº 01, 2023 [9]
Metadata
Show full item record
Title
Dropped Interest: Generation Z Students’ Demotivating Reasons on Gradual Dislike on Sports and Recreation
Alternative Title(s)
Descenso de interés: las razones desmotivadoras de los estudiantes de la Generación Z sobre la aversión gradual a los deportes y la recreación
Author(s)
Gapa, Izle Jane
Tagare, Ruben Jr
Date
2023-01-01
Citation
Gapa, I.J.; Tagare, R.L. (2022). Dropped Interest: Generation Z Students’ Demotivating Reasons on Gradual Dislike on Sports and Recreation. Sportis Sci J, 9 (1) , 98-124 https://doi.org/10.17979/sportis.2023.9.1.9076
Abstract
[Abstract] Gen Zs are different from older generations because they are the first consumers to have grown up wholly in the digital era. They're tech-savvy and mobile-first—and they have high standards for how they spend their time online. Scholars have identified a decreasing involvement of Gen Zs in sports and recreation. This problem was worsened by the huge influence of social media and other platforms, which made them get distracted and lose interest in sports and recreation. Some scholars revealed few explanations on this problem; however, there is no concrete evidence scrutinizing the reasons behind this phenomenon to the generation z students. Hence, this study was conducted primarily to investigate the demotivating reasons of generation z students' gradual dislike of sports and recreation. Using a phenomenology approach, gen zs in Southern Philippines who are identified as not interested in sports and recreation served as primary participants of this study. The triangulation of results revealed six significant concerns from research participants. These include the inadequate childhood exposure to sports and recreation, influence of technological advancements, reduced physical interaction due to the pandemic, and health difficulties. The data were then used to generate conclusions and recommendations to help generation z students boost their interests to participate in sports and recreational activities.
 
[Resumen] Los Gen Z son diferentes de las generaciones anteriores porque son los primeros consumidores que crecieron completamente en la era digital. Son expertos en tecnología y primero en dispositivos móviles, y tienen altos estándares sobre cómo pasan su tiempo en línea. Los académicos han identificado una participación decreciente de la Generación Z en los deportes y la recreación. Este problema se vio agravado por la enorme influencia de las redes sociales y otras plataformas, que les hizo distraerse y perder interés en los deportes y la recreación. Algunos estudiosos revelaron pocas explicaciones sobre este problema; sin embargo, no existe evidencia concreta que escrute las razones detrás de este fenómeno para los estudiantes de la generación z. Por lo tanto, este estudio se realizó principalmente para investigar las razones desmotivadoras de la aversión gradual de los estudiantes de la generación z hacia los deportes y la recreación. Utilizando un enfoque fenomenológico, las personas de la generación z en el sur de Filipinas que se identificaron como no interesadas en los deportes y la recreación sirvieron como participantes principales de este estudio. La triangulación de los resultados reveló seis preocupaciones importantes de los participantes de la investigación. Estos incluyen la exposición infantil inadecuada a los deportes y la recreación, la influencia de los avances tecnológicos, la interacción física reducida debido a la pandemia y las dificultades de salud. Luego, los datos se usaron para generar conclusiones y recomendaciones para ayudar a los estudiantes de la generación z a impulsar sus intereses para participar en deportes y actividades recreativas.
 
Keywords
Motivation
Sports practice reasons
Sport recreation
Generation Z
Phenomenology
Motivación
Motivos de práctica deportiva
Deportes y recreación
Generación Z
Fenomenología
 
Editor version
https://doi.org/10.17979/sportis.2023.9.1.9076
Rights
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
ISSN
2386-8333

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic DegreeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic Degree

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Send Feedback