O papel educativo dos movementos sociais en España, entre o tardofranquismo e a transición democrática (1956-1982)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/32072
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0
Collections
Metadata
Show full item recordTitle
O papel educativo dos movementos sociais en España, entre o tardofranquismo e a transición democrática (1956-1982)Alternative Title(s)
The educational role of social movements in Spain during the late Franco regime and Transition to democracy) (1956-1982)Author(s)
Date
2022-08-08Abstract
[Resumo] Na España do tardofranquismo e da Transición á democracia a poboación atopouse cada vez con máis espazos de sociabilidade en que estaban implicados activistas antifranquistas ou simplemente persoas que buscaban un cambio para establecer unha cultura democrática no conxunto da sociedade. Estes espazos agromaron a través dos diferentes movementos sociais que se deron nos ambientes universitarios e nos grandes conflitos obreiros, mais tamén noutros contextos como foi o movemento cidadán. Estes movementos sociais fóronse transformando en actores políticos, sociais e culturais ata converterse, mediante procesos de participación comunitaria, en espazos de educación cívica protagonistas dunha transición invisible; un proceso mediante o cal as persoas comezaban a interrogarse sobre a súa realidade como paso primeiro para a súa transformación. Podemos examinar este proceso á luz da educación social, e, incluso, tomando en consideración a teorización freiriana sobre os procesos dialóxicos de concienciación social comunitaria. Esta práctica educativa realízase a través dun proceso dialóxico que incorpora a acción e a reflexión en comunidade [Abstract] Na España do tardofranquismo e da Transición á democracia a poboación atopouse cada vez con máis espazos de sociabilidade en que estaban implicados activistas antifranquistas ou simplemente persoas que buscaban un cambio para establecer unha cultura democrática no conxunto da sociedade. Estes espazos agromaron a través dos diferentes movementos sociais que se deron nos ambientes universitarios e nos grandes conflitos obreiros, mais tamén noutros contextos como foi o movemento cidadán. Estes movementos sociais fóronse transformando en actores políticos, sociais e culturais ata converterse, mediante procesos de participación comunitaria, en espazos de educación cívica protagonistas dunha transición invisible; un proceso mediante o cal as persoas comezaban a interrogarse sobre a súa realidade como paso primeiro para a súa transformación. Podemos examinar este proceso á luz da educación social, e, incluso, tomando en consideración a teorización freiriana sobre os procesos dialóxicos de concienciación social comunitaria. Esta práctica educativa realízase a través dun proceso dialóxico que incorpora a acción e a reflexión en comunidade [Resumen] En la España del tardofranquismo y de la Transición a la democracia la población se encontró cada vez con más espacios de sociabilidad en los que estaban implicados activistas antifranquistas o simplemente personas que buscaban un cambio para establecer una cultura democrática en el conjunto de la sociedad. Estos espacios brotaron a través de los diferentes movimientos sociales que se dieron en los ambientes universitarios y en los grandes conflictos obreros, pero también en otros contextos como fue el movimiento ciudadano. Estos movimientos sociales se fueron transformando en actores políticos, sociales y culturales hasta convertirse, mediante procesos de participación comunitaria en espacios de educación cívica protagonistas de una transición invisible; un proceso mediante el cual las personas comenzaban a interrogarse sobre su realidad como primer paso para su transformación. Podemos examinar este proceso a la luz de la educación social, e incluso, tomando en consideración la teorización freiriana sobre los procesos dialóxicos de concienciación social comunitaria. Esta práctica educativa se realiza a través de un proceso dialógico que incorpora la acción y la reflexión en comunidad
Keywords
Pedagoxía social
Democracia
Participación cidadá
Cambio social
Movementos sociais
Social pedagogy
Citizen participation
Social change
Social movements
Pedagogía social
Participación ciudadana
Movimientos sociales
Democracia
Participación cidadá
Cambio social
Movementos sociais
Social pedagogy
Citizen participation
Social change
Social movements
Pedagogía social
Participación ciudadana
Movimientos sociales
Editor version
Rights
https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0
ISSN
2659-9589
1138-5863
1138-5863
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Movilidad en Red: Un Análisis de la Interrelación entre Movilidad Social y Capital Social para los Hogares Transnacionales de Origen Brasileño
Domínguez-Amorós, Màrius; Suárez-Grimalt, Laura (Instituto de Estudos Sociais e Políticos (IESP), Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ), 2022)[Resumen] El presente trabajo busca analizar el papel que los activos derivados de la participación de la población migrante de origen brasileño en redes sociales desempeñan a la hora de definir sus estrategias de movilidad ... -
Enseñar y aprender las migraciones forzosas en Ciencias Sociales
García-Morís, Roberto; Oller Freixa, Montserrat (Pontificia Universidad Javeriana, 2022-01)[Resumen] Esta investigación analiza las representaciones sociales del alumnado de secundaria sobre las migraciones forzosas. El estudio se llevó a cabo a través de un cuestionario, con dos grupos de estudiantes que seguían ... -
Radical Social Innovations and the Spatialities of Grassroots Activism: Navigating Pathways for Tackling Inequality and Reinventing the Commons
Apostolopoulou, Elia; Bormpoudakis, Dimitris; Chatzipavlidis, Alexandros; Cortés Vázquez, José Antonio; Florea, Ioana; Gearey, Mary; Levy, Julyan; Loginova, Julia; Ordner, James; Partridge, Tristan; Pizarro, Alejandra; Rhoades, Hannibal; Symons, Kate; Veríssimo, Céline; Wahby, Noura (Open Research Online - ORO, 2022)[Abstract] In this article, by drawing on empirical evidence from twelve case studies from nine countries from across the Global South and North, we ask how radical grassroots social innovations that are part of social ...