Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorRojas Sampedro, Antonio
dc.date.accessioned2022-11-17T19:58:06Z
dc.date.available2022-11-17T19:58:06Z
dc.date.issued2022-08-08
dc.identifier.issn2659-9589
dc.identifier.issn1138-5863
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2183/32072
dc.description.abstract[Resumo] Na España do tardofranquismo e da Transición á democracia a poboación atopouse cada vez con máis espazos de sociabilidade en que estaban implicados activistas antifranquistas ou simplemente persoas que buscaban un cambio para establecer unha cultura democrática no conxunto da sociedade. Estes espazos agromaron a través dos diferentes movementos sociais que se deron nos ambientes universitarios e nos grandes conflitos obreiros, mais tamén noutros contextos como foi o movemento cidadán. Estes movementos sociais fóronse transformando en actores políticos, sociais e culturais ata converterse, mediante procesos de participación comunitaria, en espazos de educación cívica protagonistas dunha transición invisible; un proceso mediante o cal as persoas comezaban a interrogarse sobre a súa realidade como paso primeiro para a súa transformación. Podemos examinar este proceso á luz da educación social, e, incluso, tomando en consideración a teorización freiriana sobre os procesos dialóxicos de concienciación social comunitaria. Esta práctica educativa realízase a través dun proceso dialóxico que incorpora a acción e a reflexión en comunidadees_ES
dc.description.abstract[Abstract] Na España do tardofranquismo e da Transición á democracia a poboación atopouse cada vez con máis espazos de sociabilidade en que estaban implicados activistas antifranquistas ou simplemente persoas que buscaban un cambio para establecer unha cultura democrática no conxunto da sociedade. Estes espazos agromaron a través dos diferentes movementos sociais que se deron nos ambientes universitarios e nos grandes conflitos obreiros, mais tamén noutros contextos como foi o movemento cidadán. Estes movementos sociais fóronse transformando en actores políticos, sociais e culturais ata converterse, mediante procesos de participación comunitaria, en espazos de educación cívica protagonistas dunha transición invisible; un proceso mediante o cal as persoas comezaban a interrogarse sobre a súa realidade como paso primeiro para a súa transformación. Podemos examinar este proceso á luz da educación social, e, incluso, tomando en consideración a teorización freiriana sobre os procesos dialóxicos de concienciación social comunitaria. Esta práctica educativa realízase a través dun proceso dialóxico que incorpora a acción e a reflexión en comunidadees_ES
dc.description.abstract[Resumen] En la España del tardofranquismo y de la Transición a la democracia la población se encontró cada vez con más espacios de sociabilidad en los que estaban implicados activistas antifranquistas o simplemente personas que buscaban un cambio para establecer una cultura democrática en el conjunto de la sociedad. Estos espacios brotaron a través de los diferentes movimientos sociales que se dieron en los ambientes universitarios y en los grandes conflictos obreros, pero también en otros contextos como fue el movimiento ciudadano. Estos movimientos sociales se fueron transformando en actores políticos, sociales y culturales hasta convertirse, mediante procesos de participación comunitaria en espacios de educación cívica protagonistas de una transición invisible; un proceso mediante el cual las personas comenzaban a interrogarse sobre su realidad como primer paso para su transformación. Podemos examinar este proceso a la luz de la educación social, e incluso, tomando en consideración la teorización freiriana sobre los procesos dialóxicos de concienciación social comunitaria. Esta práctica educativa se realiza a través de un proceso dialógico que incorpora la acción y la reflexión en comunidades_ES
dc.language.isoglges_ES
dc.publisherUniversidade da Coruña, Universidade de Vigo, Universidade de Santiago de Compostelaes_ES
dc.relation.urihttps://doi.org/10.17979/srgphe.2022.26.0.9243es_ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0es_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licences/by-sa/4.0
dc.subjectPedagoxía sociales_ES
dc.subjectDemocraciaes_ES
dc.subjectParticipación cidadáes_ES
dc.subjectCambio sociales_ES
dc.subjectMovementos sociaises_ES
dc.subjectSocial pedagogyes_ES
dc.subjectCitizen participationes_ES
dc.subjectSocial changees_ES
dc.subjectSocial movementses_ES
dc.subjectPedagogía sociales_ES
dc.subjectParticipación ciudadanaes_ES
dc.subjectMovimientos socialeses_ES
dc.titleO papel educativo dos movementos sociais en España, entre o tardofranquismo e a transición democrática (1956-1982)es_ES
dc.title.alternativeThe educational role of social movements in Spain during the late Franco regime and Transition to democracy) (1956-1982)es_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.date.updated2022-11-14T17:57:45Z
UDC.journalTitleSarmiento. Revista Galego-Portuguesa de Historia da Educaciónes_ES
UDC.volumeVol. 26 (2022)es_ES
UDC.startPage137es_ES
UDC.endPage159es_ES
dc.identifier.doi10.17979/srgphe.2022.26.0.9243


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem