Buscar
Mostrando ítems 1-5 de 5
Inclusion as a Value in Participation: Children’s Councils in Spain
(Cogitatio Press, 2022)
[Abstract] The two‐way relationship between inclusion and participation makes municipal child participation organisations and expe‐
riences a key means of guaranteeing the inclusion in community life of children and ...
Doing Family: Nicaraguan Transnational Families’ Narratives on Motherhood
(2022)
[Abstract] This article explores transnational motherhood from the perspective of Nicaraguan migrant workers in Spain and Nicaraguan family members caring for migrant women's children. Our sample included families with ...
Apps educativas para el público infantil: juegos para el entretenimiento o recursos educativos
(Universidad Pedagógica Nacional (Colombia), 2022-01-01)
[Resumen] La finalidad de este trabajo es el estudio de apps educativas para el público infantil, a partir de la creación de un modelo de análisis de contenido. Tras una amplia revisión de trabajos de carácter internacional ...
Dilemas y preocupaciones de las familias sobre el uso de recursos educativos digitales en la etapa de la Educación Infantil
(Universitat de Barcelona, 2022-07-05)
[Resumen] En el marco de una investigación en curso se presentan y analizan en este texto las visiones y valoraciones que una muestra de familias de tres comunidades autónomas distintas, Canarias, Galicia y Valencia, ...
Homophobia and Transphobia Among Spanish Practicing and Future Teachers
(Taylor & Francis, 2022-02-16)
[Abstract] The institution of schooling is a key socializing agent, and teachers’ attitudes toward gender and sexual diversity play a crucial role in the education of all children, shaping in particular the school experience ...