Ecos, influencias e manifestacións da Escola Nova e Activa en Galicia
Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/30123
A non ser que se indique outra cousa, a licenza do ítem descríbese como Atribución-Compartir igual 4.0 Internacional (CC BY-SA 4.0)
Coleccións
Metadatos
Mostrar o rexistro completo do ítemTítulo
Ecos, influencias e manifestacións da Escola Nova e Activa en GaliciaTítulo(s) alternativo(s)
Echoes, Influences and Manifestations of the New Active School In GaliciaEcos, influencias y manifestaciones de la Escuela Nueva y Activa en Galicia
Autor(es)
Data
2021-07-09Cita bibliográfica
Costa Rico, A. (2021). Ecos, influencias e manifestacións da Escola Nova e Activa en Galicia. Sarmiento. Revista Galego-Portuguesa de Historia da Educación, 25, 123-161. https://doi.org/10.17979/srgphe.2021.25.0.8607
Resumo
[Resumo] Ata onde chegou a impregnación do movemento internacional da Escola Nova e Activa en Galiza ao longo das primeiras décadas do século XX? Esta é a cuestión que pretendemos responder e desenvolver, para o que previamente estabelecemos necesarias precisións conceptuais e históricas que nos faciliten a comprensión de que, alén da presenza de prácticas educativas que responden plenamente a este ideario, houbo neste período accións, reflexións e prácticas pedagóxicas que desde o activismo metodolóxico, desde o positivismo e, en ocasións, desde o rexeneracionismo escolar foron converxentes e/ou prepararon o terreo para tal impregnación. O impulso que agromaba con algunha forza sociolóxica foi coutado pola ditadura política en 1936. [Abstract] How far did the impregnation of the international movement of the New and Active School in Galicia reach during the first decades of the 20th century? This is the question that we pretend to answer and develop, for what we previously establish necessary conceptual and historical clarifications that facilitate the understanding that further of the presence of educative practices that answer fully to this vision, there was in this period actions, reflections and pedagogical practices that, from the methodological activism, from the positivism and, in occasions, from the School Regenerationism converged and/or paved the way for such impregnation. The impulse that expanded with some sociological strength was cut by the political dictatorship in 1936. [Resumen] ¿Hasta dónde llegó la impregnación del movimiento internacional de la Escuela Nueva y Activa en Galicia a lo largo de las primeras décadas del siglo XX? Esta es la cuestión que pretendemos responder y desarrollar, para lo cual previamente establecemos necesarias precisiones conceptuales e históricas que nos faciliten la comprensión de que, al otro lado de la presencia de prácticas educativas que responden plenamente a este ideario, hubo en este período acciones, reflexiones y prácticas pedagógicas que desde el activismo metodológico, desde el positivismo y, en ocasiones, desde el regeneracionismo escolar fueron convergentes y/o prepararon el terreno para tal impregnación. El impulso que brotaba con alguna fuerza sociológica fue detenido por la dictadura política en 1936.
Palabras chave
Escuela Nueva y Activa
Galicia
Profesorado
Activismo didáctico
Europeización
Galicia
Profesorado
Activismo didáctico
Europeización
Descrición
Forma parte da sección monográfica deste número da revista: Pegadas e influencias da Ligue Internationale pour L'Education Nouvelle no espazo ibérico e brasileiro (1921-2021)
Versión do editor
Dereitos
Atribución-Compartir igual 4.0 Internacional (CC BY-SA 4.0)
ISSN
2659-9589
1138-5863
1138-5863