Skip navigation
  •  Inicio
  • UDC 
    • Cómo depositar
    • Políticas do RUC
    • FAQ
    • Dereitos de Autor
    • Máis información en INFOguías UDC
  • Percorrer 
    • Comunidades
    • Buscar por:
    • Data de publicación
    • Autor
    • Título
    • Materia
  • Axuda
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Acceder
  •  Galego 
    • Español
    • Galego
    • English
  
Ver ítem 
  •   RUC
  • Facultade de Ciencias da Saúde
  • Traballos académicos (FCS)
  • Ver ítem
  •   RUC
  • Facultade de Ciencias da Saúde
  • Traballos académicos (FCS)
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Este era yo: historias de vida desde terapia ocupacional, barreras y facilitadores

Thumbnail
Ver/abrir
DomínguezCuesta_Antonio_TFG_2021.pdf (481.1Kb)
Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/29345
Coleccións
  • Traballos académicos (FCS) [772]
Metadatos
Mostrar o rexistro completo do ítem
Título
Este era yo: historias de vida desde terapia ocupacional, barreras y facilitadores
Autor(es)
Domínguez Cuesta, Antonio
Director(es)
Rosende Celeiro, Iván de
Ávila Álvarez, Adriana I.
Data
2021-06
Centro/Dpto/Entidade
Universidade da Coruña. Facultade de Ciencias da Saúde
Descrición
Traballo fin de grao (UDC.FCS). Terapia ocupacional. Curso 2020-2021
Resumo
[Resumen] Introducción: La intervención basada en historia de vida es una estrategia complementaria a la intervención farmacológica, con buenos resultados y respaldo científico en personas con deterioro cognitivo. Las historias de vida ayudan a las personas con deterioro cognitivo a integrar su identidad personal. Además, muestra numerosos beneficios en otros aspectos de la vida ocupacional de la persona. Objetivos: Analizar barreras y facilitadores que encuentran los terapeutas ocupacionales y los usuarios durante el desarrollo de una intervención basada en la historia de vida en el entorno domiciliario en personas con y sin deterioro cognitivo. Metodología: Se ha llevado a cabo un estudio de casos, con una muestra total de 3 participantes. La metodología empleada a lo largo del trabajo es mixta. Resultados: Se realizaron un total de 12 sesiones (4 por persona). La duración media de las sesiones fue de 22 minutos 30 segundos. El principal facilitador encontrado fueron las fotografías, con 8 puntos y siendo facilitador en el 100% de los casos. Por el contrario, la mayor barrera son las preguntas encadenadas (realizar varias preguntas seguidas) con una puntuación asignada de 8 puntos y siendo una barrera en el 70% de las sesiones. Discusión y conclusiones: La intervención basada en historia de vida es un método que permite a las personas con deterioro cognitivo fortalecer su identidad personal, pero primero es necesario empoderarlas, y para ello es necesario facilitarles el proceso eliminando barreras como el vocabulario técnico o la utilización de varias preguntas seguidas. Las fotografías o la utilización de un lenguaje común sirvieron como facilitadores del proceso.
 
[Resumo] Introdución: A intervención baseada na historia da vida é unha estratexia complementaria á intervención farmacolóxica, con bos resultados endosados en persoas con deterioro cognitivo. As historias de vida axudan á xente con deterioro cognitivo a integrar a súa identidade persoal. Tamén, mostra numerosos beneficios noutros aspectos da vida ocupacional da persoa. Obxectivos: Analizar barreiras e facilitadores que atope o terapeuta ocupacional e os usuarios durante o desenvolvemento dunha intervención baseada na historia da vida no entorno domiciliario en persoas con e sen deterioro cognitivo. Metodoloxía: Se levou a cabo un estudo de casos, máis concretamente o análise de 3 estudos de casos. A metodoloxía empregada ao longo do traballo é mixta. Resultados: Realizáronse un total de 12 sesións (4 por persoa). A duración media foi de 22 minutos 30 segundos. O principal facilitador atopado foron as fotografías, con 8 puntos e sendo facilitador no 100% dos casos. Polo contrario, a maior barreira foron as preguntas encadeadas (facer varias preguntas seguidas) cunha puntuación de 8 puntos e sendo una barrera no 70% das sesions. Discusión e conclusións: A intervención baseada na historia da vida é un método que permite ás persoas con deterioro cognitivo fortalecer a súa identidade persoal, pero primeiro é necesario empoderalas, e para iso é necesario facilitar o proceso eliminando as principais barreras como o vocabulario técnico ou a utilización de varias cuestións seguidas. As fotografías ou o uso dunha linguaxe común serviron como facilitadores do proceso.
 
[Abstract] Introduction: Life history-based intervention is a complementary strategy to pharmacological intervention, with good results and scientific support in people with cognitive impairment. Life histories help people with cognitive impairment to integrate their personal identity. It also shows numerous benefits in other aspects of the person's occupational life. Objectives: To analyse barriers and facilitators encountered by occupational therapists and users during the development of an intervention based on life histories in the home environment in people with and without cognitive impairment. Methodology: A case study was carried out, with a total sample of 3 participants. The methodology used throughout the study was mixed. Results: A total of 12 sessions were carried out (4 per person). The average duration of the sessions was 22 minutes 30 seconds. The main facilitator found was the photographs, with 8 points and being a facilitator in 100% of the cases. Contrary, the biggest barrier is chained questions (asking several questions in a row) with an assigned score of 8 points and being a barrier in 70% of the sessions. Discussion and conclusions: Life history based intervention is a method that allows people with cognitive impairment to strengthen their personal identity, but first it is necessary to empower them, and for this it is necessary to facilitate the process by removing barriers such as technical vocabulary or the use of several questions in a row. Photographs or the use of a common language served as facilitators of the process.
 
Palabras chave
Historia de vida
Terapia ocupacional
Deterioro cognitivo
Ocupación
Personas mayores
Persoas maiores
Life history
Occupational therapy
Cognitive impairment
Occupation
Elderly people
 
Dereitos
Os titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido deste traballo a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo do traballo como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de este trabajo a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen del trabajo como a su contenido

Listar

Todo RUCComunidades e colecciónsPor data de publicaciónAutoresTítulosMateriasGrupo de InvestigaciónTitulaciónEsta colecciónPor data de publicaciónAutoresTítulosMateriasGrupo de InvestigaciónTitulación

A miña conta

AccederRexistro

Estatísticas

Ver Estatísticas de uso
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Suxestións