Mostrar o rexistro simple do ítem

dc.contributor.advisorRosende Celeiro, Iván de
dc.contributor.advisorÁvila Álvarez, Adriana I.
dc.contributor.authorDomínguez Cuesta, Antonio
dc.contributor.otherUniversidade da Coruña. Facultade de Ciencias da Saúdees_ES
dc.date.accessioned2022-01-11T09:41:23Z
dc.date.available2022-01-11T09:41:23Z
dc.date.issued2021-06
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2183/29345
dc.description.abstract[Resumen] Introducción: La intervención basada en historia de vida es una estrategia complementaria a la intervención farmacológica, con buenos resultados y respaldo científico en personas con deterioro cognitivo. Las historias de vida ayudan a las personas con deterioro cognitivo a integrar su identidad personal. Además, muestra numerosos beneficios en otros aspectos de la vida ocupacional de la persona. Objetivos: Analizar barreras y facilitadores que encuentran los terapeutas ocupacionales y los usuarios durante el desarrollo de una intervención basada en la historia de vida en el entorno domiciliario en personas con y sin deterioro cognitivo. Metodología: Se ha llevado a cabo un estudio de casos, con una muestra total de 3 participantes. La metodología empleada a lo largo del trabajo es mixta. Resultados: Se realizaron un total de 12 sesiones (4 por persona). La duración media de las sesiones fue de 22 minutos 30 segundos. El principal facilitador encontrado fueron las fotografías, con 8 puntos y siendo facilitador en el 100% de los casos. Por el contrario, la mayor barrera son las preguntas encadenadas (realizar varias preguntas seguidas) con una puntuación asignada de 8 puntos y siendo una barrera en el 70% de las sesiones. Discusión y conclusiones: La intervención basada en historia de vida es un método que permite a las personas con deterioro cognitivo fortalecer su identidad personal, pero primero es necesario empoderarlas, y para ello es necesario facilitarles el proceso eliminando barreras como el vocabulario técnico o la utilización de varias preguntas seguidas. Las fotografías o la utilización de un lenguaje común sirvieron como facilitadores del proceso.es_ES
dc.description.abstract[Resumo] Introdución: A intervención baseada na historia da vida é unha estratexia complementaria á intervención farmacolóxica, con bos resultados endosados en persoas con deterioro cognitivo. As historias de vida axudan á xente con deterioro cognitivo a integrar a súa identidade persoal. Tamén, mostra numerosos beneficios noutros aspectos da vida ocupacional da persoa. Obxectivos: Analizar barreiras e facilitadores que atope o terapeuta ocupacional e os usuarios durante o desenvolvemento dunha intervención baseada na historia da vida no entorno domiciliario en persoas con e sen deterioro cognitivo. Metodoloxía: Se levou a cabo un estudo de casos, máis concretamente o análise de 3 estudos de casos. A metodoloxía empregada ao longo do traballo é mixta. Resultados: Realizáronse un total de 12 sesións (4 por persoa). A duración media foi de 22 minutos 30 segundos. O principal facilitador atopado foron as fotografías, con 8 puntos e sendo facilitador no 100% dos casos. Polo contrario, a maior barreira foron as preguntas encadeadas (facer varias preguntas seguidas) cunha puntuación de 8 puntos e sendo una barrera no 70% das sesions. Discusión e conclusións: A intervención baseada na historia da vida é un método que permite ás persoas con deterioro cognitivo fortalecer a súa identidade persoal, pero primeiro é necesario empoderalas, e para iso é necesario facilitar o proceso eliminando as principais barreras como o vocabulario técnico ou a utilización de varias cuestións seguidas. As fotografías ou o uso dunha linguaxe común serviron como facilitadores do proceso.es_ES
dc.description.abstract[Abstract] Introduction: Life history-based intervention is a complementary strategy to pharmacological intervention, with good results and scientific support in people with cognitive impairment. Life histories help people with cognitive impairment to integrate their personal identity. It also shows numerous benefits in other aspects of the person's occupational life. Objectives: To analyse barriers and facilitators encountered by occupational therapists and users during the development of an intervention based on life histories in the home environment in people with and without cognitive impairment. Methodology: A case study was carried out, with a total sample of 3 participants. The methodology used throughout the study was mixed. Results: A total of 12 sessions were carried out (4 per person). The average duration of the sessions was 22 minutes 30 seconds. The main facilitator found was the photographs, with 8 points and being a facilitator in 100% of the cases. Contrary, the biggest barrier is chained questions (asking several questions in a row) with an assigned score of 8 points and being a barrier in 70% of the sessions. Discussion and conclusions: Life history based intervention is a method that allows people with cognitive impairment to strengthen their personal identity, but first it is necessary to empower them, and for this it is necessary to facilitate the process by removing barriers such as technical vocabulary or the use of several questions in a row. Photographs or the use of a common language served as facilitators of the process.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.rightsOs titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido deste traballo a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo do traballo como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de este trabajo a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen del trabajo como a su contenidoes_ES
dc.subjectHistoria de vidaes_ES
dc.subjectTerapia ocupacionales_ES
dc.subjectDeterioro cognitivoes_ES
dc.subjectOcupaciónes_ES
dc.subjectPersonas mayoreses_ES
dc.subjectPersoas maioreses_ES
dc.subjectLife historyes_ES
dc.subjectOccupational therapyes_ES
dc.subjectCognitive impairmentes_ES
dc.subjectOccupationes_ES
dc.subjectElderly peoplees_ES
dc.titleEste era yo: historias de vida desde terapia ocupacional, barreras y facilitadoreses_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_ES
dc.rights.accessinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.description.traballosTraballo fin de grao (UDC.FCS). Terapia ocupacional. Curso 2020-2021es_ES


Ficheiros no ítem

Thumbnail

Este ítem aparece na(s) seguinte(s) colección(s)

Mostrar o rexistro simple do ítem