Mostrar o rexistro simple do ítem

dc.contributor.authorLópez Alonso, Luís
dc.date.accessioned2021-05-18T10:05:42Z
dc.date.available2021-05-18T10:05:42Z
dc.date.issued2020-12-31
dc.identifier.citationLópez Alonso, L. (2020). O neofalantismo no ensino secundario: un espazo sen lexitimar. Revista Galega de Filoloxía, 21, 39-74. https://doi.org/10.17979/rgf.2020.21.0.7341es_ES
dc.identifier.issn2444-9121
dc.identifier.issn1576-2661
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2183/27946
dc.descriptionUnha parte previa, máis exhaustiva, a este traballo foi presentada como Traballo de Fin de Grao (TFG) para o Grao en Ciencias da Linguaxe e Estudos Literarios da Universidade de Vigo en xullo de 2020 e baixo a dirección de Fernando Ramallo.es_ES
dc.description.abstract[Resumo] Após de corenta anos de oficialización da lingua galega, os datos estatísticos evidencian que tanto o modelo educativo como os outros mecanismos de normalización lingüística fracasaron. A substitución lingüística comeza a se estender ás vilas e mais ao rural cunha hexemonía homoxeneizadora. O rol da educación secundaria para o futuro do galego adquire, xa que logo, unha responsabilidade aínda meirande da que xa tiña. Neste artigo estúdanse o papel, as dificultades e as problemáticas da docencia dunha comarca galega para promover a activación da concienciación lingüística e a ulterior conversión ou neofalantismo no ámbito da educación secundaria. Para esta fin aplícase o método cualitativo do grupo de discusión ao conxunto de docentes de secundaria dunha comarca galega, o que permitiu colixir, entre outros aspectos, que un modelo docente pasivo pode funcionar como axente desactivador da lingua galega. Tras presentar o estado de cousas e os obxectivos, analízanse e amósanse os datos máis relevantes para rematar, na quinta sección, coas conclusións e as nosas propostas.es_ES
dc.description.abstract[Abstract] After forty years of officialization of the Galician language, statistical data show that both the educational model and the other mechanisms of linguistic normalization have failed. Linguistic substitution is beginning to spread to villages and rural areas with a homogenizing hegemony. The role of secondary education for the future of Galician acquires, therefore, an even greater responsibility than it already had.This article studies the role, difficulties and problems of teaching in a Galician region to promote the activation of linguistic awareness and the subsequent conversion or newspeakerness in the field of secondary education. To this end, the qualitative method of the discussion group is applied to all secondary school teachers in a Galician region. This led to the conclusion, among others, that a passive teaching model can function as a deactivating agent for the Galician language.After presenting the state of affairs and the objectives, to analyse and show the most relevant data and end, in the fifth section, with the conclusions and our proposals.es_ES
dc.description.abstract[Resumen] Después de cuarenta años de oficialización de la lengua gallega, los datos estadísticos evidencian que tanto el modelo educativo como los otros mecanismos de normalización lingüística han fracasado. La sustitución lingüística comienza a extenderse a los pueblos y al rural con una hegemonía homogeneizadora. El rol de la educación secundaria para el futuro del gallego adquiere, por lo tanto, una responsabilidad aun mayor de la que ya tenía.En este artículo se estudian el papel, las dificultades y las problemáticas de la docencia de una comarca gallega para promover la activación de la concienciación lingüística y la ulterior conversión o neohablantismo en el ámbito de la educación secundaria. Para este fin se aplica el método cualitativo del grupo de discusión al conjunto de docentes de secundaria de una comarca gallega, lo que ha permitido coligir, entre otros aspectos, que un modelo docente pasivo puede funcionar como agente desactivador de la lengua gallega.Tras presentar el estado de cosas y los objetivos, se analizan y se muestran los datos más relevantes para finalizar, en la quinta sección, con las conclusiones y nuestras propuestas.es_ES
dc.language.isoglges_ES
dc.publisherUniversidade da Coruña - Servizo de Publicaciónses_ES
dc.relation.urihttps://doi.org/10.17979/rgf.2020.21.0.7341es_ES
dc.rightsAtribución-Compartir igual 4.0 Internacional (CC BY-SA 4.0)es_ES
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.gl
dc.subjectLingua galegaes_ES
dc.subjectNeofalantismoes_ES
dc.subjectConflito de linguases_ES
dc.subjectPlanificación da adquisición de linguases_ES
dc.subjectNormalización lingüísticaes_ES
dc.subjectIdeoloxías lingüísticases_ES
dc.subjectGalician languagees_ES
dc.subjectNew-speakernesses_ES
dc.subjectGalician language teaching in Compulsory Secondary Educationes_ES
dc.subjectConflict of languageses_ES
dc.subjectLanguage acquisition planninges_ES
dc.subjectLinguistic normalizationes_ES
dc.subjectTeaching ideologieses_ES
dc.titleO neofalantismo no ensino secundario: un espazo sen lexitimares_ES
dc.title.alternativeNew-Speakerness in Compulsory Secondary Education: An Unlegitimized Spacees_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.date.updated2021-05-14T08:48:56Z
UDC.journalTitleRevista Galega de Filoloxíaes_ES
UDC.volume21 (2020)es_ES
UDC.startPage39es_ES
UDC.endPage74es_ES
dc.identifier.doi10.17979/rgf.2020.21.0.7341


Ficheiros no ítem

Thumbnail

Este ítem aparece na(s) seguinte(s) colección(s)

Mostrar o rexistro simple do ítem