Search
Now showing items 1-10 of 19
De GABRIEL, Narciso. Xosé María Álvarez Blázquez: Mestre republicano. Diario escolar e desterro. Vigo: Editorial Galaxia, 2019. 223 pp. ISNN: 978-84-9151-341-4 [Reseña]
(Universidade da Coruña, 2020-12-01)
[Resumen] José Luis Iglesias aborda en esta recensión el análisis del libro Xosé María Álvarez Blázquez: Mestre republicano. Diario escolar e desterro, del que es autor Narciso de Gabriel. El libro se articula alrededor ...
¡Niños, seamos buenos, miremos ese horror!. El nacionalismo cívico como régimen emocional en la educación chilena durante la segunda guerra mundial (c.1941-c.1945)
(Universidade da Coruña, 2020-12-01)
[Resumen] El propósito del artículo es presentar un análisis sobre los mensajes de pacifismo, integración continental y defensa de la democracia formulados en comunicaciones oficiales de las autoridades educativas chilenas ...
España entre Europa e Iberoamérica en la comercialización de material escolar en el primer tercio del siglo XX
(Universidade da Coruña, 2020-12-01)
[Resumen] El trabajo que presentamos parte de los catálogos de material escolar para hacer un recorrido a través del primer tercio del siglo XX. Se trata de identificar redes y trasferencias que se dibujan entre los países ...
Unha aposta pola Educación para a Paz e a Comprensión Internacional: o labor dos organismos internacionais latinoamericanos (1934-1956)
(Universidade da Coruña, 2020-12-01)
[Resumo] O documento presenta unha compilación de acordos sobre educación primaria aprobados en cento tres reunións internacionais celebradas entre os anos 1934 e 1958 en diferentes países do continente americano. Estes ...
O valor educativo da memoria da resistencia antifascista en Italia. O caso do partisano Ezio Raspanti
(Universidade da Coruña, 2020-12-01)
[Resumo] O obxecto desta contribución é subliñar o valor educativo da memoria antifascista. Está centrado nas memorias persoais de Ezio Raspanti –partisano combatente no Volante Teppa (formación partisana que operaba nos ...
A represión franquista do Maxisterio. Unha historia que debemos seguir reescribindo, para fundamentar historicamente unha educación para a paz
(Universidade da Coruña, 2020-12-01)
[Resumo] Neste documento amplíanse datos sobre a represión franquista aportando novas evidencias sobre a morte ou exilio de cinco docentes. Especialmente recóllese a documentación de dous deles –o mestre Eloy Tejada Sainz ...
ÁVILA, Leandro. O Liceu Nacional de Angra do Heroísmo nas décadas finais da Monarquia (1880 a 1910): Percurso de uma instituição liceal insular. Angra do Heroísmo: Instituto Histórico da Ilha Terceira, 2018. 401 pp. ISBN: 978-972-9220-39-5 [Reseña]
(Universidade da Coruña, 2020-12-01)
[Resumo] Recensión do profesor Luis Alberto Marques Alves sobre o libro do que é autor Leandro Ávila e que se titula O Liceu Nacional de Angra do Heroísmo nas décadas finais da Monarquia (1880 a 1910): Percurso de uma ...
El clima de la clase: salud mental escolar en la España del desarrollismo
(Universidade da Coruña, 2020-12-01)
[Resumen] Este artículo intenta identificar las distintas concepciones de la salud mental escolar que se dieron a partir de los años cincuenta, articuladoras, en buena medida, del modelo de escuela que trató de configurarse ...
A represión fascista do profesorado galeguista
(Universidade da Coruña, 2020-12-01)
[Resumo] A represión franquista do profesorado adoptou diversas modalidades, entre elas o asasinato, a depuración profesional e a aplicación da Lei de responsabilidades políticas (1939). Esta represión tamén afectou ao ...
A Direção Geral do Ensino Primário: estratégias de orientação e disciplina do professorado primário (1930-1956)
(Universidade da Coruña, 2020-12-01)
[Resumo] Este artigo analisa as estratégias de orientação e disciplina do professorado primário desenvolvidas pela Direção Geral do Ensino Primário (DGEP), para operacionalização do projeto político-pedagógico oficial ...