Skip navigation
  •  Home
  • UDC 
    • Getting started
    • RUC Policies
    • FAQ
    • FAQ on Copyright
    • More information at INFOguias UDC
  • Browse 
    • Communities
    • Browse by:
    • Issue Date
    • Author
    • Title
    • Subject
  • Help
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Login
  •  English 
    • Español
    • Galego
    • English
  
View Item 
  •   DSpace Home
  • 2. Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • Ápice. Revista de Educación Científica
  • REV - Ápice - Vol. 04, Nº 2, 2020
  • View Item
  •   DSpace Home
  • 2. Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • Ápice. Revista de Educación Científica
  • REV - Ápice - Vol. 04, Nº 2, 2020
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

¿Qué contenidos sobre alimentación abordan los libros de texto de Ciencias de la Naturaleza en Educación Primaria?

Thumbnail
View/Open
Apice_2020_4_2_2.pdf (1.697Mb)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/26885
Atribución-CompartirIgual 4.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-CompartirIgual 4.0 España
Collections
  • REV - Ápice - Vol. 04, Nº 2, 2020 [7]
Metadata
Show full item record
Title
¿Qué contenidos sobre alimentación abordan los libros de texto de Ciencias de la Naturaleza en Educación Primaria?
Alternative Title(s)
What Content on Food Do the Primary Education Textbooks of Natural Sciences Address?
Author(s)
Gil González, Cristina
Cortés Gracia, Ángel Luis
Date
2020
Citation
Gil González, C., & Cortés Gracia, Ángel L. (2020). ¿Qué contenidos sobre alimentación abordan los libros de texto de Ciencias de la Naturaleza en Educación Primaria?. Ápice. Revista De Educación Científica, 4(2), 17-33. https://doi.org/10.17979/arec.2020.4.2.6529
Abstract
[Resumen] En este trabajo se han analizado los contenidos sobre alimentación que aparecen en los libros de texto de Educación Primaria y cómo se distribuyen a lo largo de la etapa educativa. El estudio de cinco colecciones de editoriales completas (30 libros de texto de Ciencias de la Naturaleza) ha permitido identificar las diferencias existentes entre las prescripciones curriculares (LOMCE) para la etapa, los tópicos considerados importantes desde una perspectiva teórica y los contenidos que finalmente incluyen los libros de texto analizados. La mayor cantidad y variedad de contenidos se concentra en los tres primeros cursos de Educación Primaria, mientras que en los tres restantes (especialmente 5.º y 6.º) se reducen significativamente y algunas editoriales ni siquiera incluyen contenidos sobre alimentación en sus libros.
 
[Abstract] In this work we have analyzed the contents about food that appear in the textbooks of Primary Education and how these contents are distributed throughout the educational stage. The study of five complete editorial collections (30 textbooks of Natural Sciences) has allowed us to identify the differences between the curricular prescriptions (LOMCE) for the stage, the topics considered important from a theoretical perspective and the contents that finally include the analyzed textbooks. The greatest amount and variety of content is concentrated in the first three Primary Education courses, while the remaining three (especially 5th and 6th) are significantly reduced and some publishers do not even include content on food in their books.
 
Keywords
Alimentación
Análisis de contenido
Libros de texto
Educación Primaria
Food
Content Analysis
Textbooks
Primary Education
 
Editor version
https://doi.org/10.17979/arec.2020.4.2.6529
Rights
Atribución-CompartirIgual 4.0 España
ISSN
2531-016X

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Send Feedback