An Argument for Arguing: Debates as a Teaching and Learning Resource in the English Classroom
View/ Open
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/25486
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-CompartirIgual 4.0 España
Collections
Metadata
Show full item recordTitle
An Argument for Arguing: Debates as a Teaching and Learning Resource in the English ClassroomAlternative Title(s)
Un argumento a favor de la argumentación: los debates como recurso didáctico en el aula de inglésDate
2020Citation
Santalla Fernández, A., & Lasa Álvarez, B. (2020). Un argumento a favor de la argumentación: los debates como recurso didáctico en el aula de inglés. DIGILEC: Revista Internacional De Lenguas Y Culturas / International Journal of Languages and Cultures, 6, 54-74. https://doi.org/10.17979/digilec.2019.6.0.5963
Abstract
[Resumen] El objetivo de este trabajo es estudiar la utilización de los debates como recursos didácticos en el aula de inglés, en concreto en las Escuelas Oficiales de Idiomas (EOIs). El análisis del potencial didáctico de los debates se complementa con una propuesta de enseñanza-aprendizaje para implementar este recurso en un aula de inglés de nivel C1. [Abstract] The aim of the present study is to explore the use of debates as teaching and learning resources in the English classroom, particularly in the Official Language Schools (EOIs). The analysis of the didactic potential of debates is accompanied by a teaching and learning proposal to implement this resource in an English C1 classroom.
Keywords
Debates
DEL
EOIs
Evaluación en DLE
TEFL
EOIs
EFL assessment
DEL
EOIs
Evaluación en DLE
TEFL
EOIs
EFL assessment
Editor version
Rights
Atribución-CompartirIgual 4.0 España
ISSN
2386-6691