Skip navigation
  •  Home
  • UDC 
    • Getting started
    • RUC Policies
    • FAQ
    • FAQ on Copyright
    • More information at INFOguias UDC
  • Browse 
    • Communities
    • Browse by:
    • Issue Date
    • Author
    • Title
    • Subject
  • Help
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Login
  •  English 
    • Español
    • Galego
    • English
  
View Item 
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • DIGILEC
  • REV - DIGILEC - Nº 06, 2019
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • DIGILEC
  • REV - DIGILEC - Nº 06, 2019
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

An Argument for Arguing: Debates as a Teaching and Learning Resource in the English Classroom

Thumbnail
View/Open
Digilec_2019_6_art._5.pdf (202.1Kb)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/25486
Atribución-CompartirIgual 4.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-CompartirIgual 4.0 España
Collections
  • REV - DIGILEC - Nº 06, 2019 [10]
Metadata
Show full item record
Title
An Argument for Arguing: Debates as a Teaching and Learning Resource in the English Classroom
Alternative Title(s)
Un argumento a favor de la argumentación: los debates como recurso didáctico en el aula de inglés
Author(s)
Santalla Fernández, Antonio
Lasa-Álvarez, Begoña
Date
2020
Citation
Santalla Fernández, A., & Lasa Álvarez, B. (2020). Un argumento a favor de la argumentación: los debates como recurso didáctico en el aula de inglés. DIGILEC: Revista Internacional De Lenguas Y Culturas / International Journal of Languages and Cultures, 6, 54-74. https://doi.org/10.17979/digilec.2019.6.0.5963
Abstract
[Resumen] El objetivo de este trabajo es estudiar la utilización de los debates como recursos didácticos en el aula de inglés, en concreto en las Escuelas Oficiales de Idiomas (EOIs). El análisis del potencial didáctico de los debates se complementa con una propuesta de enseñanza-aprendizaje para implementar este recurso en un aula de inglés de nivel C1.
 
[Abstract] The aim of the present study is to explore the use of debates as teaching and learning resources in the English classroom, particularly in the Official Language Schools (EOIs). The analysis of the didactic potential of debates is accompanied by a teaching and learning proposal to implement this resource in an English C1 classroom.
 
Keywords
Debates
DEL
EOIs
Evaluación en DLE
TEFL
EOIs
EFL assessment
 
Editor version
https://doi.org/10.17979/digilec.2019.6.0.5963
Rights
Atribución-CompartirIgual 4.0 España
ISSN
2386-6691

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic DegreeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic Degree

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Send Feedback