Mostrar o rexistro simple do ítem

dc.contributor.authorPousada, Thais
dc.contributor.authorJiménez Arberas, Estíbaliz
dc.contributor.authorDíez Villoria, Emiliano
dc.contributor.authorCano Rosás, Mónica
dc.date.accessioned2018-05-22T12:39:27Z
dc.date.available2018-05-22T12:39:27Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationPousada García, T., Jiménez Arberas, E., Díez Villoria, E., Cano Rosás, M. (2018). Experiencia de aprendizaxe interdisciplinar entre estudantes de terapia ocupacional e odontoloxía, no deseño de sistemas de comunicación alternativos. En E. de la Torre Fernández (ed.) (2018). Contextos universitarios transformadores: retos e ideas innovadoras. II Xornadas de Innovación Docente. Cufie. Universidade da Coruña (páx. 361-376). DOI capítulo: https://doi.org/10.17979/spudc.9788497496787.361 DOI libro: https://doi.org/10.17979/spudc.9788497496787es_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2183/20747
dc.description.abstract[Resumo] Contextualización: O proxecto, interdisciplinar e interuniversitario, foi proposto por docentes de terapia ocupacional e odontoloxía das universidades da Coruña e Salamanca. Contemplou a elaboración de cinco unidades didácticas, baseadas na aprendizaxe colaborativa, presentando aquí a unidade adicada á comunicación cos doentes. Metodoloxía: Concretáronse obxectivos e resultados de aprendizaxe, metodoloxías e forma de aplicación da unidade. Na planificación tivéronse en conta aspectos relacionados coa valoración, e uso dos SAAC, e a aplicación dos principios do Deseño Universal no proceso comunicativo. Realizáronse tres sesións teórico–prácticas, complementadas co traballo non presencial. Desenvolvemento: A primeira sesión está dirixida aos alumnos do Grado en Odontoloxía que, a través de varios casos propostos, deberían detectar e determinar as dificultades na comunicación, que poderían acontecer na consulta odontolóxica. O resultado do traballo é transmitido posteriormente aos alumnos de terapia ocupacional, sendo o punto de partida da segunda sesión. Os estudantes de TO consideran estes supostos para o deseño de solucións aos problemas plantexados, elaborando propostas co uso dos SAAC e aplicación do deseño para todas as persoas. A derradeira sesión é a posta en común dos traballos dos alumnos de ambas titulacións, nunha clase conxunta e presencial, cun compoñente virtual. Invítase ós estudantes a razoar, deseñar e elaborar solucións de accesibilidade e deseño universal, para aplicar no entorno físico dun centro de odontoloxía e nos seus materiais, baseadas no uso de pictogramas. A avaliación dos alumnos basease no emprego de rúbricas (hetero-avaliación) e de listados de comprobación (auto-avaliación).es_ES
dc.description.abstract[Abstract] Background: The project, interdisciplinary and interuniversity, has been proposed by professors of occupational therapy and odontology at the universities of A Coruña and Salamanca. It included the development of five didactic units, based on collaborative learning. The unit focused to communication with patients is presented in this communication. Method: Professors determined learning goals and results, as well as the methodologies and the way to apply the unit. Factors related to AAC’s assessment and use, and the application of Universal Design Principles during communicative process were taken into account in planning. Three practical theoretical sessions were held, complementing the non-contact work. Development: The first session is directed to students of Odontology Bachelor, who, through few case studies, have to detect and determine the difficult in communication that could be appear during dental consultation. The finished work, then, is transmitted to students of Occupational Therapy, being the start point to second session. Occupational therapy’s students consider that work to design solutions to solve the detected problems. To do that, they indicate proposals about AAC’s use and application of Universal Design. The last session is dedicated to the sharing of students’ works, during a joined lesson attendance, with a virtual component. Students participate in rezoning, designing and creating solutions to promote accessibility and universal design, and to apply it in a dentistry clinic and in its material resources, based on pictograms’s use. The students’ assessment contemplates the use of rubrics (heteroevaluation), and of Checklists (Self- Assessment)es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.subjectDeseño para todas as persoas (DTP)es_ES
dc.subjectInterdisciplinariedadees_ES
dc.subjectSistemas Aumentativos e Alternativos de Comunicación (SAAC)es_ES
dc.subjectTerapia ocupacional (TO)es_ES
dc.subjectOdontoloxíaes_ES
dc.subjectDesign for alles_ES
dc.subjectInterdisciplinarityes_ES
dc.subjectAugmentative and alternative communication systems (AACS)es_ES
dc.subjectOccupational therapy (OT)es_ES
dc.subjectOdontologyes_ES
dc.titleExperiencia de aprendizaxe interdisciplinar entre estudantes de terapia ocupacional e odontoloxía, no deseño de sistemas de comunicación alternativoses_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/conferenceObjectes_ES
dc.rights.accessinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Ficheiros no ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece na(s) seguinte(s) colección(s)

Mostrar o rexistro simple do ítem