O cofre dos libros: unha proposta de ensino-aprendizaxe de Literatura Infantil e Xuvenil a través de Twitter

Ver/ abrir
Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/20722
A non ser que se indique outra cousa, a licenza do ítem descríbese como Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0
Coleccións
Metadatos
Mostrar o rexistro completo do ítemTítulo
O cofre dos libros: unha proposta de ensino-aprendizaxe de Literatura Infantil e Xuvenil a través de TwitterAutor(es)
Data
2018Cita bibliográfica
Muriano Rodríguez, M. M. (2018). “O cofre dos libros”: unha proposta de ensino-aprendizaxe de Literatura Infantil e Xuvenil a través de Twitter. En E. de la Torre Fernández (ed.) (2018). Contextos universitarios transformadores: retos e ideas innovadoras. II Xornadas de Innovación Docente. Cufie. Universidade da Coruña (páx. 81-100). DOI capítulo: https://doi.org/10.17979/spudc.9788497496787.081 DOI libro: https://doi.org/10.17979/spudc.9788497496787
Resumo
[Resumo]
O presente traballo xira arredor dunha proposta, encadrada na materia “Literatura Infantil e Xuvenil e a
súa Didáctica” (optativa de terceiro curso no Grao en Educación Primaria da UDC), que conta, como
protagonistas indiscutíbeis, tanto co Moodle da materia como coa rede social Twitter. Trátase dunha
dinámica desenvolta nos dous últimos cursos académicos, denominada “O cofre dos libros”, cuxo
obxectivo principal é a elaboración dunha proposta de animación á lectura de carácter grupal, a partir
dunha obra de LIX, sendo condición indispensábel para o seu desenvolvemento o uso da rede social
Twitter desde o principio até o final do proceso. A respecto disto, cada grupo crea unha conta en Twitter
cuxo nome está inspirado no autor/a escollido/a, ou na súa obra, e na que emprega o hashtag
“#lixdudc” (Literatura Infantil e Xuvenil e a súa Didáctica Universidade da Coruña) cada vez que publica.
Así mesmo, coa creación desta conta, o alumnado participante é asesorado pola docente para facer un
uso “profesionalizante” de dita rede social e, entre todos, realizamos un proceso de ensino-aprendizaxe en “mancomún”, posto que compartimos e comentamos a información entre todos. Finalmente,
amósanse os resultados acadados até o momento e preséntanse algunhas propostas de futuro do
proxecto. [Abstract]
This article aims to present a proposal as part of an elective course: Literature for children and young
adults and its didactics, in third year of the Primary Teachers’ Training Degree at the University of A
Coruña, being its unquestionable ingredients, both the Moodle of the course and the social network
Twitter. This teaching and learning dynamics, called “The Treasure Chest of Books”, has been
implemented during the last two academic years, and its main goal is the preparation of a proposal for
reading encouragement in groups. Based on books for children and teenagers, it is an indispensable
requirement for its development the use of Twitter from the beginning to the end of the process. Each
group of students creates a Twitter account using a name inspired by the author or text chosen by them,
and then, they have to use the hashtag “#lixdudc” (Literatura Infantil e Xuvenil e a súa Didáctica
Universidade da Coruña) whenever they publish a tweet. The creation of the Twitter account also allows
the teacher of the course to advise her students on the professional usage of this social network.
Besides, by working all together, a jointly teaching and learning process will be carried out, creating thus
a sharing information environment in the classroom. Finally, the results obtained until now are presented,
as well as some proposals for the future.
Palabras chave
Didáctica
Literatura infantil e xuvenil
Animación á lectura
Redes sociais
Literatura infantil e xuvenil
Animación á lectura
Redes sociais
Dereitos
Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0