Skip navigation
  •  Home
  • UDC 
    • Getting started
    • RUC Policies
    • FAQ
    • FAQ on Copyright
    • More information at INFOguias UDC
  • Browse 
    • Communities
    • Browse by:
    • Issue Date
    • Author
    • Title
    • Subject
  • Help
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Login
  •  English 
    • Español
    • Galego
    • English
  
View Item 
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • Ápice. Revista de Educación Científica
  • REV - Ápice - Vol. 01, Nº 1, 2017
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • Ápice. Revista de Educación Científica
  • REV - Ápice - Vol. 01, Nº 1, 2017
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

¿Qué sub-competencias digitales muestran unos alumnos de 4º de la eso ante una animación sobre una reacción química a nivel microscópico?

Thumbnail
View/Open
Apice_2017_1_1_art._3.pdf (855.6Kb)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/19973
Atribución-CompartirIgual 3.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-CompartirIgual 3.0 España
Collections
  • REV - Ápice - Vol. 01, Nº 1, 2017 [8]
Metadata
Show full item record
Title
¿Qué sub-competencias digitales muestran unos alumnos de 4º de la eso ante una animación sobre una reacción química a nivel microscópico?
Alternative Title(s)
What digital sub-competences show some students of 4th Secondary education at an animation about a chemical reaction at the microscopic level?
Author(s)
Valverde Crespo, Daniel
González Sánchez, Joaquín
De Pro Bueno, Antonio
Date
2017
Citation
Ápice. Revista de Educación Científica, 2017, 1, 1:40-57. ISSN: 2531-016X
Abstract
[RESUMEN] Es preciso conocer qué competencias tiene el alumnado, adquiridas dentro o fuera del aula, como paso previo para tratar de actuar sobre ellas. El presente estudio pretende describir cómo utilizan la información contenida en una animación un grupo de 55 estudiantes de 4º de la ESO. La animación representaba una reacción química a nivel molecular y formaba parte del proyecto Ulloa, recurso didáctico ofrecido por la Administración Educativa para la enseñanza de la Química. Los resultados apuntan a que los participantes utilizan con facilidad la información de la animación para identificar ideas, hacer predicciones o realizar inferencias cercanas, pero presentan dificultades para localizar errores, justificar las inferencias cercanas o realizar inferencias lejanas
 
[ABSTRACT] We must know what competences the students have acquired, within or outside the classroom, as a preliminary step to try to act on them. This study aims to describe how they use the information in an animation a set of 55 students of 4th Secondary Education level. Animation represented a chemical reaction at the molecular level and Ulloa was part of the project, teaching resource offered by the Educational Administration for teaching Chemistry. The results suggest that participants use the information easily animation to identify ideas, making predictions or make nearby inferences, but have difficulty locating errors, justifying nearby inferences or making distant inferences
 
Keywords
Reacciones químicas
Animaciones
Competencias
Aprendizaje de las ciencias
Educación Secundaria Obligatoria
Chemical reactions
Animations
Competences
Science learning
Secondary education
 
Editor version
https://doi.org/10.17979/arec.2017.1.1.2009
Rights
Atribución-CompartirIgual 3.0 España
ISSN
2531-016X

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic DegreeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic Degree

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Send Feedback