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dc.contributor.authorMartínez-Díaz, Margarita
dc.contributor.authorPérez Pérez, Ignacio
dc.date.accessioned2016-12-09T19:37:09Z
dc.date.available2016-12-09T19:37:09Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationMARTINEZ DIAZ, Margarita y PEREZ, Ignacio. Mechanistic-empirical pavement design guide: características y elementos distintivos. Revista de la Construcción [online]. 2015, vol.14, n.1, pp.32-40. ISSN 0718-915X. http://dx.doi.org/10.4067/S0718-915X2015000100004.es_ES
dc.identifier.issn0718-915X
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2183/17742
dc.description.abstract[Abstract] This paper is aimed at describing the most distinctive features of the pavement design method known as Mechanistic-Empirical Pavement Design Guide and to compare it with other renowned methodologies, while emphasizing its advantages and disadvantages. The MEPDG can accurately predict damage evolution, thus helping to choose the most appropriate design for new pavements or to schedule the conservation of the already existing ones. After analyzing different pavement design and management methods, the MEPDG stands out as the most comprehensive one as it takes into account and properly combines the greatest number of factors that affect the pavement. Therefore, some countries outside the USA have already imported and calibrated this method, what, at the same time, allows the scientific community to carry out comparative studies and improve its small deficiencies.es_ES
dc.description.abstract[Resumen] El objetivo de este artículo es describir los rasgos más característicos del método de diseño de firmes conocido como Mechanistic-Empirical Pavement Design Guide, así como compararlo con otras metodologías de renombre, destacando sus ventajas y desventajas. El MEPDG puede predecir con precisión la evolución de los deterioros, ayudando por tanto a elegir el diseño más adecuado para el caso de firmes de nueva construcción, o a programar la conservación de los ya existentes. Tras analizar diferentes métodos de diseño y gestión de firmes, el MEPDG destaca como el más completo al ser el que tiene en cuenta un mayor número de factores que afectan al firme. Por ello algunos países fuera de EEUU ya han importado y calibrado este método, lo que al mismo tiempo permite a la comunidad científica llevar a cabo estudios comparativos y mejorar sus pequeñas deficiencias.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherEscuela de Construcción Civil, Pontificia Universidad Católica de Chilees_ES
dc.relation.urihttp://dx.doi.org/10.4067/S0718-915X2015000100004es_ES
dc.rightsReconocimiento-NoComercial 4.0 Internacionales_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/*
dc.subjectPavementes_ES
dc.subjectDesignes_ES
dc.subjectManagementes_ES
dc.subjectIncremental damagees_ES
dc.subjectOptimizationes_ES
dc.subjectPavimentoses_ES
dc.subjectDiseñoes_ES
dc.subjectAdministraciónes_ES
dc.subjectDaño incrementales_ES
dc.subjectOptimizaciónes_ES
dc.titleMechanistic-empirical pavement design guide : features and distinctive elementses_ES
dc.title.alternativeMechanistic-empirical pavement design guide : características y elementos distintivoses_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
UDC.journalTitleRevista de la Construcciónes_ES
UDC.volume14es_ES
UDC.issue1es_ES
UDC.startPage32es_ES
UDC.endPage40es_ES
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.4067/S0718-915X2015000100004


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