Mechanistic-empirical pavement design guide : features and distinctive elements

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http://hdl.handle.net/2183/17742
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- Investigación (ETSECCP) [825]
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Mechanistic-empirical pavement design guide : features and distinctive elementsAlternative Title(s)
Mechanistic-empirical pavement design guide : características y elementos distintivosDate
2015Citation
MARTINEZ DIAZ, Margarita y PEREZ, Ignacio. Mechanistic-empirical pavement design guide: características y elementos distintivos. Revista de la Construcción [online]. 2015, vol.14, n.1, pp.32-40. ISSN 0718-915X. http://dx.doi.org/10.4067/S0718-915X2015000100004.
Abstract
[Abstract] This paper is aimed at describing the most distinctive features of the
pavement design method known as Mechanistic-Empirical Pavement
Design Guide and to compare it with other renowned methodologies,
while emphasizing its advantages and disadvantages. The MEPDG can
accurately predict damage evolution, thus helping to choose the most
appropriate design for new pavements or to schedule the conservation
of the already existing ones. After analyzing different pavement
design and management methods, the MEPDG stands out as the most
comprehensive one as it takes into account and properly combines the
greatest number of factors that affect the pavement. Therefore, some
countries outside the USA have already imported and calibrated this
method, what, at the same time, allows the scientific community to carry
out comparative studies and improve its small deficiencies. [Resumen] El objetivo de este artículo es describir los rasgos más característicos del método de diseño de firmes conocido como Mechanistic-Empirical Pavement Design Guide, así como compararlo con otras metodologías de renombre, destacando sus ventajas y desventajas. El MEPDG puede predecir con precisión la evolución de los deterioros, ayudando por tanto a elegir el diseño más adecuado para el caso de firmes de nueva construcción, o a programar la conservación de los ya existentes. Tras analizar diferentes métodos de diseño y gestión de firmes, el MEPDG destaca como el más completo al ser el que tiene en cuenta un mayor número de factores que afectan al firme. Por ello algunos países fuera de EEUU ya han importado y calibrado este método, lo que al mismo tiempo permite a la comunidad científica llevar a cabo estudios comparativos y mejorar sus pequeñas deficiencias.
Keywords
Pavement
Design
Management
Incremental damage
Optimization
Pavimentos
Diseño
Administración
Daño incremental
Optimización
Design
Management
Incremental damage
Optimization
Pavimentos
Diseño
Administración
Daño incremental
Optimización
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Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional
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0718-915X