As sensações e as emoções na arquitectura: o caminho faz-se caminhando...
Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/16520Coleccións
- Teses de doutoramento [2089]
Metadatos
Mostrar o rexistro completo do ítemTítulo
As sensações e as emoções na arquitectura: o caminho faz-se caminhando...Autor(es)
Director(es)
Franco Taboada, José AntonioData
2015Centro/Dpto/Entidade
Universidade da Coruña. Departamento de Representación e Teoría ArquitectónicaResumo
[Resumo]
O tema “As sensações e as emoções na Arquitectura”, aponta para a existência de
um fenómeno cíclico dinâmico-contagiante que se deu entre o meio e o sujeito, a sua
expressão e sua forma de comunicação ao longo do processo evolutivo da
Arquitectura, que determinaram o aparecimento dos movimentos arquitectónicos.
Uma espécie de desdobramentos que aconteceram ao longo do processo criativo,
enquanto expressão ideológica onde se formaram valores éticos e estéticos e, a obra
construída mais voltada para a parte do utilizador e a sua interacção com o meio, que
constituíu a seguinte periodização histórica: A Idade Antiga, a Era da Emoção à
Razão; A Idade Média, a Era da Razão; a Idade Moderna, a Era da Razão à Emoção;
A Idade Contemporânea, a Era da Emoção à Sensação.
Fazer esta viagem pelo mundo sensorial e emocional aproximando-nos às ciências
do foro neuropsicofisiológico, no momento em que estão acontecer os grandes
avanços do conhecimento do homem e novas preocupações relativamente à
descompensação do nosso hemisfério cerebral emocional. Permitindo-nos lançar
novos elementos para os debates e quem sabe para a descoberta de novos caminhos
para o futuro da Arquitectura, que muito bem se poderiam pautar por uma nova Era,
a da Sensação à Emoção. [Resumo]
O tema proposto "As Sensacións e Emocións na Arquitectura", apunta a existencia
dun fenómeno cíclico dinámico-contagiante que se deu entre o medio eo suxeito, a
súa expresión ea súa forma de comunicación ao longo de todo o proceso evolutivo
da arquitectura, que determinaron a aparición dos movementos arquitectónicos.
Unha especie de desdobramentos que pasou ao longo do proceso creativo, mentres
expresión ideolóxica onde se formaron valores éticos e estéticos e, a obra
construída máis volta para a parte do usuario e, a súa interacción co medio, que
constituíron a seguinte periodización histórica: A Idade Antiga- A Era da Emoción á
Razón; A Idade Media - A Era da Razón; A Idade Moderna – A Era da Razón á
Emoción; A Idade Contemporánea - A Era da Emoción á Sensación.
Facer esta viaxe a través do mundo sensorial e emocional aproximándose nos ás
ciencias do foro neuropsicofisiológico, no momento en que están a ocorrer os grandes
avances do coñecemento do home coas Neurociências, permítenos publicar novos
elementos para os debates e quen sabe para o descubrimento dos novos camiños
para o futuro da Arquitectura, que ben se poderían pautar entre os valores da Razón-
Sensación-Emoción, para unha maior responsabilidade social, universalidade e
Interdisciplinaridade [Resumen] El tema propuesto "Las sensaciones y las emociones en la arquitectura", apunta a la
existencia de un fenómeno cíclico dinámico contagioso que se produjo entre el medio
y el sujeto, su expresión y su forma de comunicación a lo largo del proceso evolutivo
de la arquitectura, que condujo a la aparición de movimientos arquitectónicos. Un tipo
de acontecimientos que tuvieron lugar durante el proceso creativo, mientras que la
expresión ideológica de la que se formaron valores éticos y estéticos y la obra
construida más centrado en el usuario y su interacción con el medio ambiente, que
constituyó la siguiente periodización histórica: La Edad Antiga, la Era de la Emoción
a la Razón; La Edad Media, la Era de la Emoción; La Edad Contemporánea, la Era
de la Razón a la Emoción; La Edad Contemporánea, la Era de la Emoción a la
Sensación.
Hacer este viaje por el mundo sensorial y emocional traernos a las ciencias del foro
neuropsicofisiológico, en el momento en que están sucediendo grandes avances del
conocimiento del hombre con las Neurociencias nos permite introducir nuevos
elementos a la discusión y tal vez descubrir nuevos caminos para el futuro de la
arquitectura, que bien podrían ser guiados entre los valores de la Razón-Sensación-
Emoción para una mayor responsabilidad social, universalidad y interdisciplinariedad. [Abstract]
The proposed theme "Feelings and Emotions in architecture," points to the existence
of a dynamic-contagious cyclical phenomenon that occurred between the medium and
the subject,its expression and its form of communication throughout the evolutionary
process of architecture, which led to the appearance of architectural movements. A
kind of turning points that took place during the creative process, while ideological
expression from which they graduated ethical and aesthetic values and the work built
more focused on the user and their interaction with the environment,that constituted
the following historical periodization: The Ancient Age – The Age of Emotion to Reason;
The Middle Ages - The Age of Reason; The Modern Age - The Age of Reason to the
emotion; The Contemporary Age - The Age of emotion to feel.
Make this trip through the sensory and emotional world bringing us to the neuro
psycho physiological, at the moment that are taking place large man's knowledge
advances with Neuroscience, allowing us to introduce new elements to the discussion
and perhaps to discover new paths for the future of architecture, that well could be
guided between the values of Reason-Feel-Emotion for greater social responsibility,
universality and interdisciplinarity.
Palabras chave
Arquitectura-Estética
Espacio (Arquitectura)
Arquitectura y cosmología
Arquitectura-Historia
Arquitectura, Teoría de la
Espacio (Arquitectura)
Arquitectura y cosmología
Arquitectura-Historia
Arquitectura, Teoría de la
Dereitos
Os titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido desta tese a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo da tese como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de esta tesis a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen de la tesis como a su contenido
Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título, autor ou materia.
-
O problema da razão e da racionalidade na arquitetura moderna : tipos de racionalidade na arquitetura moderna. Dos métodos aristotélicos à intuição em Oscar Niemeyer
Zubaran, Luiz Carlos (2015)[Resumo] Este traballo buscou, a partir do entendemento do logos (logoV) (Ferrater Mora, 1951), e da razón, perquirir o concepto dos tipos de racionalidade na arquitectura moderna, como principios de consecución do obxecto ... -
Forma, estructura y simbolismo: un proyecto moderno para la Iglesia Nacional Presbiteriana de Brasilia
Verde Zein, Ruth; Michael Seegerer, Christian (Universidade da Coruña, 2017)[Resumen] En 1964 se organizó un concurso nacional de proyectos para la Iglesia Nacional Presbiteriana en la recién inaugurada capital de Brasil, Brasilia. El proyecto ganador, realizado por los arquitectos Ubirajara Motta ... -
Arquitectura Bioclimática en Uruguay: Influencia de los microclimas en la elección de estrategias pasivas
Regueira Rosca, Santiago Martín (2020)[Resumen]: En este trabajo final de máster se pretende analizar y estudiar cómo influyen las distintas regiones de paisaje del Uruguay en la generación de microclimas, viendo la importancia de éstas para la elección de ...